Nyheder

Transfervindue sommer 2021

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Jeg håber man finder en med mere videresalgspotentiale til den position der normalt generer de største priser. Det er selvfølgelig også en balancegang, for en ung spiller kan der være nogle usikkerheder omkring og vi skal have en plan for hvad vi gør hvis PM er ude i længere tid, men i mellemtiden kan vi måske også opbygge en der kan tage over. Hvis ikke PM bliver solgt allerede til sommer. Jeg kunne godt lide ideen med MJ da han er en meget anderledes type der kunne bidrage med fart og dermed også bruges taktisk sammen med PM. Han kan vel heller ikke være afskrevet endnu. Egho er da nok en udmærket spiller, men fundamentalt set synes jeg ikke vi skal købe reserver i den alder, selvom der altid kan laves undtagelser, og jeg tror ikke han vil kunne blive andet end en trupspiller.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Meget enig der Egho bliver 27 til sommer og gratis, men forlader os nok også gratis eller for småpenge efter som han er 28-29 inden han sælges. Men synes han må stå på vores kandidatliste, der var han allerede efter første sæson hos mig, røg af sidste, nu på igen. Hvis PM bliver solgt eller får alvorlig skade kan jeg godt leve med Egho, men håber som Winther vi får et 2-3 unge supertalenter med videresalgspoteniale, nogle af dem som også kan spille kant.

Hvis de unge er lige grønne nok eller man er nervøs for skader (som fx MJ, AA og ST), så kunne det være smart at have en ældre som Egho med i suppen med to supertalenter unge bag en klasse 1. angriber. Jeg er bange for AA ikke er talentfuld nok til vores trup, men kunne godt gå med på at forlænge et år og udleje ham for en sidste chancer.

Om Egho så er for løntung og overhovedet vil være 2-3 angriber sammen med MJ eller tilsvarende klasse er noget andet. ST er nr 4 i min bog. Faktisk synes jeg også man skal overveje udleje med ham efter et år uden mange minutter for at få ham i udvikling og kampform. Men måske David & Co. kan piske ham i gang i træningskampe og på fredensvang :)

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Synes det er umuligt at vurdere MJ - ved ikke om Jn, David & Co har haft bedre muligheder, men ville ikke være bange for at smide 1-2 mio hvis det bare er småskader. 5 mio kan højst blive hvis vi lejer ham med forkøbsret og så bliver sådan en ofte forhandlet ned.

Guller

Member
Oprettet
22 April 2019
Beskeder
95
Point
18
Ang JN og hans udtalelse om transfer vinduet kan jeg ikke forstå, at han annoncerer et aktivt vindue med penge i ryggen.
Det må da betyde, at klubber, vi vil købe fra, vil skrue prisen op, og spillere vil forvente højere løn hos os.
Er det klogt?

Nu er JN jo ikke dum. Kan der være en grund, jeg ikke lige kan gennemskue?

Senest redigeret:

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
514
Point
63
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
Ang JN og hans udtalelse om transfer vinduet kan jeg ikke forstå, at han annoncerer et aktivt vindue med penge i ryggen.
Det må da betyde, at klubber, vi vil købe fra, vil skrue prisen op, og spillere vil forvente højere løn hos os.
Er det klogt?

Han siger også at alle pengene ikke nødvendigvis skal bruges på nye spillere eller spillerlønninger, da det beløb også kan dække andre ting

Men ja vi kan risikere at det presser priserne op

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Han siger vel ikke, at vi har tænkt os at betale mere for spillere på samme niveau. Han giver udtryk for at klubben har ambitioner - og det kan måske være nødvendigt for at tiltrække endnu bedre spillere?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Er det klogt?

Jeg tror egentlig bare ikke han kan slippe afsted med "gemme på pengene" når regnskaberne viser det overskud de gør. De andre klubber ved godt AGF har en god økonomi.

Det sagt, så kan det jo også lokke spillere til at skrive med AGF, al den stund, at de kan få indtryk af, at der satses OMKRING dem. Altså hvis man sagde at man ikke rigtig havde tænkt sig at bruge penge, eller intet sagde, så ville man ikke sende et signal i hvert fald.

Signalet du antyder er jeg enig i, at det kan få spillere/agenter/sælgerklubber til at kræve flere penge.
Men måske det signal der OGSÅ sendes er til investorer, sponsorer, og til de andre spillere i klubben der er i tvivl om de skal blive kan se, at AGF er indstillet på at give den gas...

Et eksempel kan jo være at vise PM, at han har en grund til at tro at det bliver anderledes efter sommer.
Det kunne man klare internt, klart. Så derfor bringer jeg sponsorer/investorer og mulige spillere som argument også.

Guller

Member
Oprettet
22 April 2019
Beskeder
95
Point
18
Jeg er enig, Stig. Men det er vi jo som regel.
Jeg tror, vi står det bedste sted siden midt 90erne.
Bedre faktisk.

Først og fremmest er der kommet styr på økonomien. Dét er sådan set det vigtigste.
Men Fredensvang er også blevet voldsomt opgraderet. Dét er blevet et træningsanlæg i top europæisk klasse.
Der er kommet kontuitet i ledelsen. Måske det mest savnede.
DN og Aarhus er et perfekt match.
Der er en trup af spillere, trænerteam, der virker langt mere harmonisk, end jeg nogensinde kan huske før.
Lange kontrakter med vores bedste unge spillere...

Og. Nå ja...
Så får vi jo snart et fedt stadion

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Jeg er enig, Stig. Men det er vi jo som regel.
Jeg tror, vi står det bedste sted siden midt 90erne.
Bedre faktisk.

Først og fremmest er der kommet styr på økonomien. Dét er sådan set det vigtigste.
Men Fredensvang er også blevet voldsomt opgraderet. Dét er blevet et træningsanlæg i top europæisk klasse.
Der er kommet kontuitet i ledelsen. Måske det mest savnede.
DN og Aarhus er et perfekt match.
Der er en trup af spillere, trænerteam, der virker langt mere harmonisk, end jeg nogensinde kan huske før.
Lange kontrakter med vores bedste unge spillere...

Og. Nå ja...
Så får vi jo snart et fedt stadion
Det er vigtigt at huske på ja.
Og der skal jo tænkes i de større billeder når det går rigtig godt, såvel som nu, hvor vi er resultatmæssigt i en lille bølgedal. Men ikke noget værre, end at der jo altid er "Næst'år". Og næste år ser jo altså lysere ud nu, end næst'år gjorde for bare få år siden :D

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.382
Point
83
Jeg tror egentlig bare ikke han kan slippe afsted med "gemme på pengene" når regnskaberne viser det overskud de gør. De andre klubber ved godt AGF har en god økonomi.

Det sagt, så kan det jo også lokke spillere til at skrive med AGF, al den stund, at de kan få indtryk af, at der satses OMKRING dem. Altså hvis man sagde at man ikke rigtig havde tænkt sig at bruge penge, eller intet sagde, så ville man ikke sende et signal i hvert fald.

Signalet du antyder er jeg enig i, at det kan få spillere/agenter/sælgerklubber til at kræve flere penge.
Men måske det signal der OGSÅ sendes er til investorer, sponsorer, og til de andre spillere i klubben der er i tvivl om de skal blive kan se, at AGF er indstillet på at give den gas...

Et eksempel kan jo være at vise PM, at han har en grund til at tro at det bliver anderledes efter sommer.
Det kunne man klare internt, klart. Så derfor bringer jeg sponsorer/investorer og mulige spillere som argument også.
Er rimeligt overbevist om netop en del af det du skriver. Det er (igen igen) signaler overfor sponsorer og ikke mindst kommende spillere.

Hvis man ønsker at tilknytte dygtige spillere, nytter det ikke noget at kommunikere ud med lavere ambitioner. Vi skal distancere os i forhold til Aab, Rfc, Ob mv. i de kommende år og fremstå klart mere attraktive end dem. Vi skal naturligvis signalere, at vi er et niveau over Aab og vil investere i både spillere samt setup.

Hvis vi ser bort fra de (kortvarige) spillemæssige udfordringer, ser tingene ud til at gå i den helt rigtige retning for klubben. Økonomien er bedre og mere stabil end længe set, vi har egne talenter på lange kontrakter, træningsfaciliteterne er opgraderet gevaldigt og vi har endelig et nyt stadion på vej. Der er mange af de ting, som spiller ind når spillerne skal vælge ny klub.

White Stripes

Active member
Oprettet
1 April 2019
Beskeder
100
Point
28
Er det klogt?

Det har de jo sagt masser af gange, så det er ikke nyt.

Hvis der absolut skal være en grund, kunne den jo være, at potentielle salg bliver større, fordi klubben signalerer, at der er penge i kassen.

KejserJohn

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
329
Point
28
Markedsføring, såre simpelt. Det kan godt være vi herinde og fodboldens inderkreds, bl.a agentmiljøet, kender til klubbens situation; men andre gør ikke i samme grad. Bl.a handler det også om sponsorpleje og muligheden for nye og bedre sponsorater. Dét kræver bl.a at vi investerer i produktet, som jo bl.a er spillere......så markedsføring over en bred kam.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Yep branding - og vores erklærede mål er også bygge på år efter år og hente top2. Den proces er JN lykkes med 7 år i træk, hvor budgettet er øget. At fcm så rykker mere er en anden sag. Men ift de andre 10 i DK samlet har vi rykket os godt.

Spillerne og klubberne ved godt hvad de skal have, men JN har også flere gange sagt pengene skal bruges fornuftigt. Måden at komme forbi fcn og bif samt hale ind på top2 er at bruge pengene bedre end dem - det har han sagt nogen gange.

Meget spot on Guller. Vi står trods en lille måneds krise - vi står et stærkt sted.

White Stripes

Active member
Oprettet
1 April 2019
Beskeder
100
Point
28
Det er sikkert noget med branding. Men sikkert også noget med klubbene sportslige strategi... flere penge ind, flere penge ud...

Piphans

Member
Oprettet
3 November 2019
Beskeder
47
Point
8
Når sæsonen er slut er der interessante emner, i kategorien “billige spillere” (og vi skal selvf stadig selv hente talenter op fra ungdomshold og hente et større, etableret navn eller 2 som koster);
Delac, Horsens keeper - driftsikker
Gomes, højre back (Diks) Horsens -
Mølgaard - h. Back, Vejle
Warming, kant i Lyngby
Hebo, Lyngby - måske er vi rigeligt dækket ind her af Duncan/Brandhoff/Olsen.
Tsiembe, centerback sammen mæ Haus/Tingager. (Sanneh ud/ Juelagaard vel på vej på pension).

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
536
Point
43
Mølgaard tror jeg har et større prisskilt, om end hans alder (24) nok holder den under 10.

Warming er 20 år og markant offensivt talent. De er dyre. Af samme grund tror jeg, at Mathias Jørgensen til 5 mio. kr. er et mget attraktivt køb, hvis det gør op.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Det er svært at vurdere, hvilke spillere fra bundklubberne vi kan bruge. Men det giver meget lidt mening at forære Kaastrup væk for så at hente en anden blot fordi han har vist noget lovende offensivt. Her tænker jeg f.eks. Warming.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.401
Point
83
HVis vi skal hente noget fra en bundklub, så skal det virkelig være fordi det er noget exceptionelt. Det er Delac, Gomes og Warming ikke. Vi har rigeligt med spillere i den bløde mellemvare. Vi skal i stedet bygge på fra toppen. For mange af de der "lavrisiko" transfers rykker os ikke. Jeg er ikke tvivl om, at en sportsdirektør med gode kontakter sagtens kan finde spillere der er bedre end eksempelvis Blume og Jon, som jeg synes er to vigtige pladser, hvor vi absolut skal forstærkes. Det er ikke utænkeligt at SIB har kendskab til nogle favorable klausuler rundt omkring.

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at Fiorentina eller Liverpool ser en fremtid i Diks og Grabara, så hvis ingen anden klub er interesseret, så kan de forhåbentlig erhverves relativt billig. Diks vil jeg gerne give en mønt for, men Grabara skal ikke koste specielt meget.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Synes Kaastrup ser spændende ud en ung spiller på vej frem - virkelig en vi bør købe ;-)

KejserJohn

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
329
Point
28
HVis vi skal hente noget fra en bundklub, så skal det virkelig være fordi det er noget exceptionelt. Det er Delac, Gomes og Warming ikke. Vi har rigeligt med spillere i den bløde mellemvare. Vi skal i stedet bygge på fra toppen. For mange af de der "lavrisiko" transfers rykker os ikke. Jeg er ikke tvivl om, at en sportsdirektør med gode kontakter sagtens kan finde spillere der er bedre end eksempelvis Blume og Jon, som jeg synes er to vigtige pladser, hvor vi absolut skal forstærkes. Det er ikke utænkeligt at SIB har kendskab til nogle favorable klausuler rundt omkring.

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at Fiorentina eller Liverpool ser en fremtid i Diks og Grabara, så hvis ingen anden klub er interesseret, så kan de forhåbentlig erhverves relativt billig. Diks vil jeg gerne give en mønt for, men Grabara skal ikke koste specielt meget.
Ja, kan godt være Fiorentina ikke ser en fremtid hos dem for Diks, men det tror jeg andre/større klubber end GF, gør.....evt kunne PC overveje Diks til FCK, tror jeg.....desværre. Grabara skal vi kun skrive med igen på attraktive vilkår; så god har han heller ikke været. Og Bubba....indtil nu NEJ TAK....eller jo, på en meget præstationsbetinget aftale, ellers ikke.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.401
Point
83
Ja, kan godt være Fiorentina ikke ser en fremtid hos dem for Diks, men det tror jeg andre/større klubber end GF, gør.....evt kunne PC overveje Diks til FCK, tror jeg.....desværre. Grabara skal vi kun skrive med igen på attraktive vilkår; så god har han heller ikke været. Og Bubba....indtil nu NEJ TAK....eller jo, på en meget præstationsbetinget aftale, ellers ikke.
Njaa, det er jeg nu ikke så sikker på. På papiret har han fejlet i en subtopklub i Italien og spiller pt. kun på et Superligamandskab uden for medaljerne. Jeg tror sgu ikke han har særlig meget interesse. Jeg tænker umiddelbart FCK er den værste konkurrent, men de har allerede en dyr Ankersen på højre back som de næppe kan afskibe igen.

Helt enig i Sanneh. For min skyld spiller han ikke flere minutter denne sæson, men det er nok også lidt risky at smide en af de helt unge ind ved siden af Hausner, når der stadig er en europæisk plads på spil kva 4. pladsen.

White Stripes

Active member
Oprettet
1 April 2019
Beskeder
100
Point
28
Og Bubba....indtil nu NEJ TAK....eller jo, på en meget præstationsbetinget aftale, ellers ikke.

Tja, måske er der netop en mulighed her for at få en spiller, der kan blive rigtigt, rigtigt god igen efter en lang bølgedal?

Det er jo den slags vurderingen den nye sportschef skal foretage sig. Det er nemmere at se, når man er sammen med spillerne hver eneste dag end når man kun ser dem i kamp af og til.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Diks vil jeg gerne give en mønt for, men Grabara skal ikke koste specielt meget.
Hvis vi nu smider al Liverpool-hypen og alle forventningerne til side og blot betragter spilleren Grabara, så er han bare 22 år og har 17 U21 landskampe, har spillet fast i (snart) 1½ år i superligaen og var fast mand på et hold i Championship forrige sæson, indtil han blev skadet. Læg dertil hvor dominerende han var for AGF i sit første halve år (før den grimme hovedskade).

Det gør ham stadig til en meget attraktiv spiller for os at hente. Vi ved at han har et højere niveau i sig end han har vist i denne sæson og han er stadig i en alder man sjældent ser hos målmænd i superligaen. Så lad os nu ikke forfalde til at sige, at han kun er interessant hvis vi får ham gratis. Selvfølgelig vil vi gerne købe ham. Prisen er egentlig mest interessant, hvis der står andre købere parat. For Liverpool handler det nok mindre om en million kr. fra eller til, hvis de beslutter sig for at droppe ham. Men netop på grund af den grimme skade og det at det helt tydligt har påvirket måden han optræder på, så kan det vel tænkes at man istedet vælger at give det lidt mere tid, så man gør som Fiorentina med Diks: Forlænger både kontrakt og lejemål med et år.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Lige præcis Steen - og han kender klubben osv. Jeg synes stadig han er den mest oplagte. Af alle de nævnte synes jeg kun det er Rønnow, som er et godt stykke stærkere (og det billede kan være anderledes om 1-2 år)

Men også på vej mod de 30 (vist 28 - så ikke nogen transfer bombe i ham i indtægt).

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.401
Point
83
Hvis de koster det samme er det i mine øjne en no-brainer at hente Rønnow. Men jeg tror ikke det er realistisk.

Et frækt bud kunne også være Rune Jarstein. Bevares, han fylder 37 til september, men hans kontrakt udløber til sommer og han har spillet 8 Bundesligakampe denne sæson samt 29 sidste sæson. Det er da selvfølgelig ikke meget fremtid i, men det er der jo heller ikke i Jesper Hansen, og er man godt nok til at stå i Bundesligaen så er man også god nok til Superligaen - på trods af alderen.

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
536
Point
43
Hvis de koster det samme er det i mine øjne en no-brainer at hente Rønnow. Men jeg tror ikke det er realistisk.

Et frækt bud kunne også være Rune Jarstein. Bevares, han fylder 37 til september, men hans kontrakt udløber til sommer og han har spillet 8 Bundesligakampe denne sæson samt 29 sidste sæson. Det er da selvfølgelig ikke meget fremtid i, men det er der jo heller ikke i Jesper Hansen, og er man godt nok til at stå i Bundesligaen så er man også god nok til Superligaen - på trods af alderen.

Lige nu er Jarstein indlagt med en hård omgang COVID-19..

Update: Blev udskrevet i går.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.401
Point
83
Lige nu er Jarstein indlagt med en hård omgang COVID-19..

Update: Blev udskrevet i går.
Men der er også ca 4 måneder eller noget i den dur til sæsonstart. Mon ikke han når at blive frisk nok. Men det kan selvfølgelig også være det har taget så hårdt på ham, at han bare stopper.

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
536
Point
43
Jeg foretrækker en 22 årig polak med udsving, men også enormt potentiale, fremfor en 36-årig nordmand, der er på vej mod karrierestop (han meldes færdig for sæsonen).

Grabara leverer ikke i top, men kan han hentes på en lang kontrakt, så er der virkelig potentiale både sportsligt og øonomisk i det.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.401
Point
83
Jeg foretrækker en 22 årig polak med udsving, men også enormt potentiale, fremfor en 36-årig nordmand, der er på vej mod karrierestop (han meldes færdig for sæsonen).

Grabara leverer ikke i top, men kan han hentes på en lang kontrakt, så er der virkelig potentiale både sportsligt og øonomisk i det.
Det gør jeg da også, men vi ved ikke om det er muligt. Jesper Hansen har eksempelvis også været nævnt utallige gange, og der vil jeg da sige, at Jarstein har stået på et væsentligt højere niveau med sine 164 bundesligakampe.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom