Nyheder

Transfervindue sommer 2021

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Kirkeskov er ikke tosset - kom gratis til Kiel, så måske de også kunne finde på at lade ham gå gratis igen, selvom de måske er godt tilfredse med at have en stærk backup de har fundet gratis. Det er vel det sprængende punkt sammen med om Kirkeskov vil gå ned i løn, måske også om han ikke er parat til at sidde på bænken for at få nogle indhop i Bundesligaen.

Allerhelst ser jeg en ung der går direkte i startopstillingen, kan vi ikke finde det kunne jeg godt se Kirkeskov være løsningen, hvis muligt og en ung bagved som måske indenfor 1-2 år overhaler Kirkeskov - med mindre han viser landsholdsklasse som Højer.

Har en god kilde i Skive der er tæt på det hele og siger Mikkel Lassen har gjort det super fint, men skulle lige i gang da han kom til med en lille skade.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Ift Tøffes artikel, så tror jeg nu ikke fcm sælger alle de 5 profiler på en gang - fx ikke begge midterforsvarere, med mindre der kommer vilde tilbud, så kan alle 5 ryge. Jeg gætter på 3 er væk. En ny omgang CL kan også trække salgene.

Men sjovt og måske rigtigt nok han ser større udskiftninger i de andre end AGF. For os afhænger størrelsen udskiftningen meget af om fx kamil, MJ og diks - og om man regner MJ, Arzani og Buba for afgange - reelt har de jo stort set ikke spillet. Også om der kommer bud på fx PM og Jon som vi tagerimod - slet ikke sikkert. Det kan gå alle veje i AGF.

Men bif og fcm er halve FCN'er og meget sælgende klubber forstået på den måde ellers hænger budgetterne slet ikke sammen. Kun gruppespil kan for de to klubber ændre på det.

AGF og FCK er ikke helt så sælgende klubber, men vil naturligvis meget gerne. AGF kører rundt via organisk drift og vil gerne vokse sportsligt ind i toppen. FCK har gået meget efter at hente økonomien organisk og især via gruppespil og går meget efter være nr 1 og ad den vej få organiske indtægter. Den model er de udfordret på dog.

PC er kommet til skal trimme truppen og gøre den mere sulten. Så naturligvis sker der noget her.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113

SÅ er der navne på de første rygter :D

Udover at der har lydt lidt rumsteren omkring Klitten fra AaB, så er følgende nu på rygteblokken (kildekritik står I selv for, jeg er bare budbringer).

- AGF skulle have lavet en forespørgsel på Jesper Hansen og Ørjan Nyland fra Norwich som er transferfri til sommer jf. BT (Så altså der er lagt i ovnen til exit af Grabara i hvert fald, og så må vi se om vi kan komme af med Eskelinen også 😀 (Nyland er 30-årig norsk keeper))

- Kevin Ackermann (midtbanespiller, svensk talent)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Jeg tror på ingen måde FCM har lyst til at slippe spillere til andre top 6-klubber i DK. Helst ser de ham skifte til udlandet. Og sådan tror jeg måske også det ender. Men lad os se.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Ackermann lyder også lidt svær at lande, hvis både Brøndby og især Heerenveen er ude efter ham. For hvor meget er vi parate til at skyde efter en 19-årig som angivelig har (haft) hjerteproblemer?

Jeg er enig om at rygterne om to forskellige målmænd tyder på exit til ikke bare Grabara, men vel i virkeligheden også Eskelinen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Ackermann lyder også lidt svær at lande, hvis både Brøndby og især Heerenveen er ude efter ham. For hvor meget er vi parate til at skyde efter en 19-årig som angivelig har (haft) hjerteproblemer?
Jeg synes heller ikke vi skal kaste millioner efter langsigtede udviklingsprojekter i dette vindue. Men hvis Hvidt sælges eller udlejes, så giver det mere mening for mig (Ackermann er defensiv midtbane, eller tilbageliggende 8'er, og ikke offensiv).
Men altså Zach Duncan er på vej tilbage, så ser mest Hvidt på vej ud hvis det er. Alternativt kan vi sælge Hvidt til Lyngby og/eller bytte ham med Hebo, som ville være mere en "her og nu"-opgradering af bredden.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Uanset hvad, så er det da dejligt, hvis SIB har trukket i arbejdstøjet og vi måske kan lande noget i god tid til den kommende sæson. Men der er sikkert mange ting i gang. At vi laver en føler i forhold til FCM og Jesper Hansen er ret naturligt, men det betyder jo ikke at det er specielt sandsynligt at vi lander den.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.561
Point
113
Nyland lyder oplagt. En god alder for en fri transfer, en ordenlig kleppert på 192 cm og med blander erfaring fra Norge, Tyskland og England med kampe i Bundesligaen og Premier League samt 28 landskampe. Jeg kan godt forstå, hvis SIB har ringet til ham for at høre om hans situation. Det må dog forventes at han skal sluge nogle kameler mht. lønnen, for de to seneste kontrakter hos Aston Villa og Norwich ligger uden tvivl meget langt over os. Så mon ikke han lige vil se tiden an.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
351
Point
63
Nyland var tilsyneladende førstevalg en del af sæsonen for Aston Villa i Championship i 18/19-sæsonen, hvorefter han sprang akillessenen. Siden har han været reserve og blandt andet fået 7 kampe i Premier League, men har sidste år døjet med en alvorlig rygskade. Før 18/19 var han i 2. Bundesliga som førstemålmand. Han har 28 landskampe, men vi skal vist tilbage til 2014-2016 hvor de fleste lå, og så var han andenmålmand en periode efter.

FRED

Active member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
190
Point
43
- AGF skulle have lavet en forespørgsel på Jesper Hansen og Ørjan Nyland fra Norwich som er transferfri til sommer jf. BT (Så altså der er lagt i ovnen til exit af Grabara i hvert fald, og så må vi se om vi kan komme af med Eskelinen også 😀 (Nyland er 30-årig norsk keeper))
Ifølge BT er det HVIS det ikke lykkes at holde på Grabara. Så det virker som om det er førsteprioriteten, men man vil nok forsøge at få en tidlig afklaring (det sidste er spekulation fra min side). Det virkede i øvrigt til at de mener at Nyland var prioriteret over Jesper Hansen. Nyland har desuden agenten Jim Solbakken som SIB skulle have et godt forhold til. Måske lidt for godt ifølge norske kritikere.

Ang. Jim Solbakken kan man jo lure lidt her på de spillere han har i stald. Mon ikke nogle enkelte af dem vil være et emne: https://www.transfermarkt.com/jim-solbakken/beraterfirma/berater/1292

Senest redigeret:

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
akillessenen
Puha - den døjer jeg selv, og ville ikke skrive kontrakt med mig selv :) nej det er seriøst noget der skal undersøges virkelig godt, det gør AGF nok også. Var det ikke også det der stoppede Graulund....

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Puha - den døjer jeg selv, og ville ikke skrive kontrakt med mig selv :) nej det er seriøst noget der skal undersøges virkelig godt, det gør AGF nok også. Var det ikke også det der stoppede Graulund....
Den alvorlige rygskade i seneste sæson lyder nu heller ikke rart. Vi skal helst hente en målmand der kan stå fast.

Det var Dioh der sprængte akillessenen og aldrig fandt fordums styrke. Graulund fik en diskusprolaps i nakken men kom da tilbage efter den.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.561
Point
113
Ifølge BT er det HVIS det ikke lykkes at holde på Grabara. Så det virker som om det er førsteprioriteten, men man vil nok forsøge at få en tidlig afklaring (det sidste er spekulation fra min side). Det virkede i øvrigt til at de mener at Nyland var prioriteret over Jesper Hansen. Nyland har desuden agenten Jim Solbakken som SIB skulle have et godt forhold til. Måske lidt for godt ifølge norske kritikere.

Ang. Jim Solbakken kan man jo lure lidt her på de spillere han har i stald. Mon ikke nogle enkelte af dem vil være et emne: https://www.transfermarkt.com/jim-solbakken/beraterfirma/berater/1292
Der er ikke mange spillere der siger mig så meget. En spiller som Mats Møller Dehli måske, der kan spille offensiv midt og fløj. 26 år gammel og har været udlejet til 2. Bundesliga fra sin belgiske klub hvor han måske ikke er ønsket.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Den alvorlige rygskade i seneste sæson lyder nu heller ikke rart. Vi skal helst hente en målmand der kan stå fast.

Det var Dioh der sprængte akillessenen og aldrig fandt fordums styrke. Graulund fik en diskusprolaps i nakken men kom da tilbage efter den.
Ja lige præcis med det hele. Ja det er jo altid noget roulette med de skadede spillere har vi lige set med Arzani (ved ikke om MJ var længe inden han kom). Diks kom også for 1½ år siden med en mindre skade, men kom alligevel først for alvor i gang sidste forår. Og lidt småskader og sen ankomst har gjort han også kun har spillet lidt over 50% i år - men hvilke 50% :) Altid svært... men lige med en keeper, puha, jeg er bekymret.

FRED

Active member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
190
Point
43

Jeg er sikker på at Graulund også sprængte akillessenen i Vejle i straffesparksfeltet. Det lignede film og dommeren var tæt på at uddele en advarsel da han opdagede at Graulund faktisk var skadet. Det siger min hukommelse i hvert fald. Men kan sagtens være jeg tager fejl?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Ja de oplagte er ofte opdaget...

Ja og Graulund kæmpede sig tilbage, men det var vist blevet kronisk.

Kan kun give et råd: mærker man det mindste så giv det hvile...

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Warming rygtes til Bodø til en pris af mindst 7,5 mill. kr. Der skal AGF ikke være med.

Helt enig. Vi er ikke der hvor vi skal op mod 10 mio danske kroner for talenter som vi end ikke er sikre på kan blive profiler for os. Og skal vi give 10 mio kroner for en spiller snart, så skal han sgu være en forstærkning fra dag 1, og en nær-sikker en af slagsen.

Men altså selvom Højer er blevet det, og IKKE var sikker, så gav vi jo netop heller ikke 10 mio kroner for ham. Så den slags handler viser jo netop, hvorfor vi ikke skal give den slags penge for spillere der ikke er mere etablerede, såfremt der ikke er tale om supertalenter. Der er vi simpelthen bare ikke. FCM kan købe 4-5 af den slags, og så skal 1 af dem bare blive en succes, så kan de sælge ham for 70 millioner og have overskud, og have 2-3 af dem få spilletid og gøre det godt, og nogle måske sælges for 10 mio også.

Vi er et sted, hvor vi nærmest kun kan forsvare millionkøb i den størrelsesorden hvis de har bevist sig kontinuerligt. Jeg ville ønske vi kunne, og jeg håber snart vi kan begynde på det. Men vi er der, i min optik, ikke endnu.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Det er vildt nok med de unge talenter der, han har jo ikke vist meget mere end Kaastrup fx. Men okay havde han spillet i AGF ville vi nok som fans heller ikke sælge ham for under 15 mio. Spiller værdiansættelse er virkelig gamling...

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Gad vide om Viborg vil bruge Brandhof nu de er rykket op, ellers kan han jo lige så godt træne i AGF fra næste uge.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
561
Point
63
Der er ikke mange spillere der siger mig så meget. En spiller som Mats Møller Dehli måske, der kan spille offensiv midt og fløj. 26 år gammel og har været udlejet til 2. Bundesliga fra sin belgiske klub hvor han måske ikke er ønsket.
Jeg kiggede en dag efter ansættelsen af SIB for sjov på det norske landshold, og her faldt Dæhli i øjnene som den mest (læs: eneste) oplagte kandidat. Ikke mindst fordi han ifølge Transfermarkt står uden kontrakt 1. juli.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Kunne da ellers have været et fint skifte for Warming. Chance for spilletid i europæisk fodbold og et trinbræt til et større skifte, som f. eks. Zinckernagel. Men der er måske flere penge her og nu ved at være på reservehold i Holland eller lignende.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.561
Point
113
Jeg kiggede en dag efter ansættelsen af SIB for sjov på det norske landshold, og her faldt Dæhli i øjnene som den mest (læs: eneste) oplagte kandidat. Ikke mindst fordi han ifølge Transfermarkt står uden kontrakt 1. juli.
Det er hans lejekontrakt med Nürnberg der udløber. Han har stadig kontrakt med Genk 1 eller 2 år endnu. De betalte 2,5 mio euro så måske de er villige til at slippe ham for omkring 1 mio euro.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Det er vildt nok med de unge talenter der, han har jo ikke vist meget mere end Kaastrup fx. Men okay havde han spillet i AGF ville vi nok som fans heller ikke sælge ham for under 15 mio. Spiller værdiansættelse er virkelig gamling...
Troede lige kort du mente Kamaldeen...

Men selv Warming har da vist superliga-profil-potentiale i flere kampe her i foråret, endda mod FCK og FCM. Den slags får en i kikkerten hos flere der kigger med (evt. mens de ellers kiggede efter et par unge FCK/FCM'ere)

Warming har en vild fart og gennebrudsstyrke. Han er ikke verdens bedste i presspil og defensivt arbejde. Men de første to kan ikke sådan rigtig tillæres, mens de sidste to kan. Derfor er dem med høj fart, eksplositivet og gennembrudsstyrke i langt højere kurs.

Højer er også mindre værd bl.a. pga. at han kun kan med det ene ben, pga. hans lave fart sammenlignet med en type som Diks, bare som eksempel. Det er også grunden til at Alexander Bah med lethed kunne sælges for mere. Han var yngre, hurtigere, og har langt mere videresalgspotentiale.

Og når vi skal ud og erstatte Højer, så bliver det rigtig dyrt hvis vi vil have en som er hurtig OG god sametidig. Vi har traditionelt klaret os med lidt langsommere backs alá Daniel Christensen, Munksgaard, Højer, AJA, Eckersley.

Spillere der ikke er vildt hurtige, men solide, og flere af dem med gode indlæg. AJA var ikke min kop the som højreback, men mere vild med ham som Sorin-typen ved siden af en forsvarsgeneral i AJAs bedste perioder. Nuvel sidespring.

Hvis vi skal have en spiller med erfaring på SL-niveau, så skal han mangle lidt i det defensive. En Klitten er nok et godt eksempel på en spiller som har en ok alder, god fart, er god offensivt, men som skal udvikle det defensive hos os, såfremt han bliver manden. Lidt ligesom Dino, så kan man lære at stå mere solidt, og lave de rigtige defensive løb etc. Men det er svært at blive hurtigere efter man er fuldt udviklet. Mikael Uhre er jo faktisk et sjovt eksempel på en spiller som netop blev kasseret i FCM fordi han ikke var hurtig nok, og nu er han er af de hurtigste angribere i ligaen. Men det var i ungdomsårene han blev kasseret på det. Allerede i SøE viste han jo god fart og snuhed. Men jeg kan huske da BIF hentede ham, der tænkte jeg at det var en underlig transfer for dem og deres budget. I dag må jeg jo æde det, og ærgre mig over at det ikke var os der så det dengang.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Ja spændende hvad vi får - ingen tvivl om at vi i de sidste par år har kigget efter unge med sult, attitude og fart, men kan man få en som Højer eller PM kan man måske leve med farten ikke er i topklasse

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
561
Point
63
Jeg er sikker på at Graulund også sprængte akillessenen i Vejle i straffesparksfeltet. Det lignede film og dommeren var tæt på at uddele en advarsel da han opdagede at Graulund faktisk var skadet. Det siger min hukommelse i hvert fald. Men kan sagtens være jeg tager fejl?
Som jeg husker det, var det Graulund selv, der instinktivt mente, at der var straffe. Han var helt overbevist om, at han var blevet sparket ned. Det var (bl.a.) dommeren, der til Graulunds egen overraskelse kunne fortælle, at der faktisk slet ikke havde været andre spillere i nærheden.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
351
Point
63
... og Graulund kom sig i øvrigt 100 % på rekordtid på trods af sin alder. Et halvt år eller noget i den stil. Det var ret vildt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113

Bragte den også i en anden tråd, men den kan blive SÆRDELES relevant her også. Hvis AGF skal omstiles fra at være mindre rå energi, og ændres til at blive bedre på bolden, og være eksplosive i stedet i momenter (JA TAK), så kommer det også til at diktere hvilke spillertyper vi henter ind.

Der tænker jeg en Klitten passer ind (fart og teknik).
Der tænker jeg Brandhof passer ind (fart, godt touch og skud i løb).
Der tænker jeg Mattson passer ind (men ham har vi ikke råd til, og jeg er i tvivl om hans presspil/defensive arbejde)

Men det er musik i mine øre det interview. For jeg var ærligt talt blevet træt af at se David stå og sige før kampen at det vi skulle var at vise energi, og så se et energiløst hold, som halsede efter modstanderen for at erobre bolden, mens så ikke have energi tilbage til at gøre noget med den når vi havde den.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom