Nyheder

Transfervindue sommer 2021

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Ift Thorsteinsson og EM, så er U21 også et udstillingsvindue. Men endnu et godt vindue er et europæisk gruppespil. Og jeg har skrevet det flere gange, men jeg tror altså mange af dem der måske skal afsted, måske skal forlænge til sommer afgøres af, hvorvidt AGF skal spille CL-kval via en 2.plads, eller europæisk gruppespil evt. via en pokalturnering, eller om det "bare" bliver normal EL-kval som i år.

Thorsteinsson kunne hurtigt blive 5 millioner mere værd i et europæisk gruppespil. Men hvis han kan sælges som 10 millioner til sommer med 1 år tilbage, så falder han jo i pris til jul, og er måske kun oppe på de samme 5-10 millioner der, hvor han har et halvt år tilbage og har vist et godt gruppespil. Jeg ønsker Aron-Johansson-forlængelser til både Højer og Jon, evt. med en decideret frikøbsklausul på 12,5-15 millioner bygget ind, og med løfter om, at planen er at sælge dem til jul/senest næste sommer.

Hvis vi derimod ikke kvalificerer os, så er tiden til at udskifte Højer jo nu. Og hvis Jon ser sig prøve sig af et andet sted i udlandet, så ligeså med ham.

Diks, Grabara, Sanneh, Arzani. Skal vi forlænge? Kan vi?
MJ? Skal han købes fri?

Diks og Grabara = no brainer.

Sanneh, Arzani ved vi ikke helt endnu.
MJ ved vi slet ikke noget om ift sommerløsning, men samtidig ham vi ved mest om økonomisk, da han har en frikøbsklausul på 5 millioner. Kan man få nogle af de andre for samme beløb, så er det jo et 100% sikkert køb. Men der hedder den nok snarere 10+ millioner. Diks måske et sted imellem de 5-10.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Jeg synes Andreas Skovgaard (tidligere FCN-midterforsvar) er spændende at overveje som erstatning for Sanneh eller Backman i truppen til sommer. Han var transferfri da vinduet lukkede og skiftede til Örebro i sverige på kontrakt frem til december 2022. Så timingen er nok ikke helt god.
Men han har været inde omkring U19-U20-U21 landsholdene, husker ham som talentfuld, men uforløst.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Spændende nok med sådan en mere realistisk ønskeliste.

Torp og Fenger har jeg været helt vild med fra første blik - de bliver store, og begge ville hvis de kan fastholde udviklingen og lægge lidt på, kunne spille lige op med PM og og Bror/Albert næste sæson.

Fenger og Gartenmann har kun et år tilbage til sommer og skal vel sælges der eller forlænges. Umiddelbart er vi dog besat i midterforsvaret. Men kan godt Stefan G også har spillet back en del gange.

Tomas har imponeret, desværre lige forlænget, havde ellers tænkt på ham som en mulighed, hvis kamil, rønnow, jesper h glippede

Senest redigeret:
  • Like
Reactions: fsc

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Både Nicholas Dyhr og Victor Torp er på udlån fra FCM og nogle, som de tror rigtig meget på. Så for begges vedkommende skal vi nok op i 2-cifrede millionbeløb.

Måske vi kan leje dem i stedet, og det kunne da godt være relevant med Dyhr i næste sæson, hvis vi ikke finder noget andet bedre. Gersbach og Dyhr kunne være en fin kombi, indtil vi finder den helt perfekte løsning.
Troede faktisk dyhr var skifter permanent. Men ok, han bliver nok svær.

dal hende er den oplagte bedste vb i klubberne ellers, men der er jo ikke meget sjovt med en så halvgammel spiller på skyggeholdet.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Spændende nok med sådan en mere realistisk ønskeliste.

Torp og Fenger har jeg været helt vild med første blik - de bliver store, og begge ville hvis de kan fastholde udviklingen og lægge lidt på, kunne spille lige op med PM og og Bror/Albert næste sæson.

Fenger og Gartenmann har kun et år tilbage til sommer og skal vel sælges der eller forlænges. Umiddelbart er vi dog besat i midterforsvaret. Men kan godt Stefan G også har spillet back en del gange.

Tomas har imponeret, desværre lige forlænget, havde ellers tænkt på ham som en mulighed, hvis kamil, rønnow, jesper h glippede
Jeg tror nu ikke han mener det som "ønskeliste", men mere som "hvem kunne man se fra holdene under os"-liste :D

Ift midterforsvaret, så er der i den grad plads til en ny spiller hvis Sanneh ikke kan sikres, og Backman evt. skal hjem til Sverige, eller vurderes at være for skrøbelig at regne med. Men hvis Backman kommer op i sving, så synes jeg også vi er rigeligt godt besat der. Forlængelserne til både Tingager og Hausner giver jo mega ro i den forbindelse. Sælges de, så er det for store summer, hvor vi kan finde en nogenlunde afløser uden problemer.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
dal hende er den oplagte bedste vb i klubberne ellers, men der er jo ikke meget sjovt med en så halvgammel spiller på skyggeholdet.
Dal Hende har kontrakt 2 år mere til sommer 2023, så altså det bliver jo nok ikke økonomien værd. Da jeg i sin tid foreslog Lumb som midlertidig løsning havde Lumb 6 måneder tilbage. Men som emne ift hvad man kunne tænke sig ift niveau, og i en snak om hvem der i et teoretisk eksempel kunne være backup for en Gersbach i start 11, eller som starter foran ham, så syns jeg det er okay at "ignorere" kontraktforhold lidt :D

Det giver selvfølgelig mere mening med lidt yngre spillere, da det er mere realistisk at man køber dem fri. Ligesom med casene med Junker, Stage, Patrick Olsen der skiftede klub trods nye forlængelse og lange kontrakter, da køber så videresalgspotentiale+her og nu gevinst i dem. PO er der nok ikke vildt meget videresalgspotentiale i, men hans pris er alligevel så lav, at det ikke er umuligt at sælge ham for samme beløb igen om 1,5 år eksempelvis.

Seppe

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
84
Point
18
Jeg kunne skrive det her i mange tråde, men det er ved at blive en personlig kæphest, og nu kommer det altså her. Der er skrevet rigtigt meget om, hvordan først Gift Links og siden Patrick Olsen var rigtigt dyre. Alle evalueringer bliver - normalt meget rimeligt - sat i forhold til, at "nu kostede de jo også kassen." Men så dyre var de to spillere altså heller ikke.
Jeg synes dit indlæg harmonerer dårligt med tanken i mit indlæg. Det centrale i det du citerede var “i sommervinduet”. Det giver ikke mening at hente Stage til sommer for størstedelen af vores transferbudget, når vi er godt dækket ind på den plads, men har kæmpe spørgsmålstegn i forsvaret. Stage ville være en god 8’er, men hvorfor skal han hentes? For at slå Grønbæk eller Olsen af holdet? Hvad er strategien? Giver det nok sportslig værdi eller kan vi hente flere procenter ved at investere på andre positioner?

Jeg skriver intet om, at vi ikke skal lægge store beløb for spillere, men vi er stadig et sted, hvor vi skal bruge vores penge fornuftigt og strategisk. Vi kan ikke bruge FCK-matador penge. Deres budget er lysår fra vores.
Patrick Olsen var scoutet til at skulle hjælpe os med at omlægge vores spillestil. Hans stats passede perfekt til hvad vi ville, og han havde bevist sig i ligaen, så selvom han var “dyr”, så lugtede han langt væk af en fornuftig og “sikker” signing. Derfor var han en god signing. Hvad skal vi med Stage, hvis vi kan få Grabara eller Diks?(eller lignende kvalitet på en mere relevant position)

Senest redigeret:

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Jeg tror nu ikke han mener det som "ønskeliste", men mere som "hvem kunne man se fra holdene under os"-liste :D

Ift midterforsvaret, så er der i den grad plads til en ny spiller hvis Sanneh ikke kan sikres, og Backman evt. skal hjem til Sverige, eller vurderes at være for skrøbelig at regne med. Men hvis Backman kommer op i sving, så synes jeg også vi er rigeligt godt besat der. Forlængelserne til både Tingager og Hausner giver jo mega ro i den forbindelse. Sælges de, så er det for store summer, hvor vi kan finde en nogenlunde afløser uden problemer.
Præcis. Opgaven er at sætte et hold med suppespillere, der principielt er realistiske for os.

Og med principielt mener jeg, at de spiller for mindre hold, ikke allerede er på vej til udlandet (Kamaldeen m.fl) og kan frikøbes uden at sprænge banken,

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
481
Point
63
Jeg synes dit indlæg harmonerer dårligt med tanken i mit indlæg. Det centrale i det du citerede var “i sommervinduet”. Det giver ikke mening at hente Stage til sommer for størstedelen af vores transferbudget, når vi er godt dækket ind på den plads, men har kæmpe spørgsmålstegn i forsvaret. Stage ville være en god 8’er, men hvorfor skal han hentes? For at slå Grønbæk eller Olsen af holdet? Hvad er strategien? Giver det nok sportslig værdi eller kan vi hente flere procenter ved at investere på andre positioner?

Jeg skriver intet om, at vi ikke skal lægge store beløb for spillere, men vi er stadig et sted, hvor vi skal bruge vores penge fornuftigt og strategisk. Vi kan ikke bruge FCK-matador penge. Deres budget er lysår fra vores.
Patrick Olsen var scoutet til at skulle hjælpe os med at omlægge vores spillestil. Hans stats passede perfekt til hvad vi ville, og han havde bevist sig i ligaen, så selvom han var “dyr”, så lugtede han langt væk af en fornuftig og “sikker” signing. Derfor var han en god signing. Hvad skal vi med Stage, hvis vi kan få Grabara eller Diks?(eller lignende kvalitet på en mere relevant position)
Det var nok forkert at citere dig på den måde, for det var egentligt bare for at have et halmstrå for at skrive den længere smøre, der også handlede om kritikken af Patrick Olsen, AGFs forbedrede økonomi osv. Det var med andre ord slet ikke ment som at gå i rette med det tidligere synspunkt.

Jeg har nok lidt mere tiltro til, at Stage ville være en gevinst for AGF end dig, og jeg er også lidt mindre sikker på, at vi kommer til at se det her som enten/eller (hvis Grabara er en mulighed, kommer AGF til at slå til, uanset hvordan man så måtte handle ind til midtbanen eller ej), men ellers har jeg jo fuld forståelse for dit synspunkt oven for.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Til sommer har TK2 trænet med os et år og kommer på fuldtid, jeg er 100% tryg ved ham, julle (der altid er klar) og Backman som backups for ting og haus, der også meget sjældent er skadet. Men ser gerne buba og sælge backman hjem og udleje TK2 et år og få ham stærk hjem igen. Der kan også komme et salg af haus eller ting....

Ja vi har før med succes hentet spillere fra mindre klubber til små penge: højer, blume, pm, np, jon, zach, eske (alle hentet mere eller mindre gratis, PM havde en frikøbs klausul - dog klub med EC-succes, men lille bitte norsk klub.

Ja selv gersbach, ting, julle, ST, MJ, milan munks, vores lejespillere generelt er hentet fra overskudslagre

Reelt er det vel kun Backman (løn), PO (løn og transfer) og Gift (med transferen på måske 4 mio) der er hentet dyrt ind .

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Både Nicholas Dyhr og Victor Torp er på udlån fra FCM
Mon ikke FCM hellere vil udleje dem til et andet bundhold i stedet for til os? Det handler jo også om at de får kontinuerlig spilletid.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Ja vi har før med succes hentet spillere fra mindre klubber til små penge: højer, blume, pm, np, jon, zach, eske
Nogen vil nok mene, at Fulham, hvor vi købte Jon, er en ok stor klub. Vi fik ham så vidt jeg husker for et par mio, men der kan jo godt være noget videresalgs-procenter gemt i den aftale. Omvendt har det måske været peanuts for en PL-klub at gå op i.

mph

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
224
Point
28
Prøvede at skrive lidt smileyer i det, og var skrevet lidt for sjov.
Det var nu ikke ment så belærende. Men tager det til mig at du opfattede det sådan, det beklager jeg. Så det var jo nok bare dumt skrevet af mig. Men ro på skipper. Skal kløerne ud så let?
Jeg ved ikke. om klørene var ude (jeg var i hvert fald ikke oppe at ringe over det) - men jeg havde lige brug for at markere mig. Jeg havde faktisk kigget efter, om der var skrevet noget om det i tråden - og lykkedes alligevel med at overse det.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Nogen vil nok mene, at Fulham, hvor vi købte Jon, er en ok stor klub. Vi fik ham så vidt jeg husker for et par mio, men der kan jo godt være noget videresalgs-procenter gemt i den aftale. Omvendt har det måske været peanuts for en PL-klub at gå op i.

hehe ja.

mente naturligvis at de nævnte spillere (højer, blume, pm, np, jon, zach, eske) er blevet hentet fra lavere sportsligt niveau til AGF (altså at jon spillede i vensyssel, og mange mente også det var uambitiøst, hvad skulle vi med spillere fra det niveau)

på samme måde kan man sige højer reelt kom fra fck, som jon fra fulham - og begge dermed fra højt niveau. lyngbys talent afd har også altid været højt niveau ift blume. Eske har også været forbi Hammarby.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Måske ikke helt relevant for tråden, men dog stadig omkring en spiller som kommer ind til sommer, så starter Brandhof igen ude for VFF... Så siden han skrev under med AGF og Lars Friis kom til VFF, og VFF har hentet en afløser, så skal Brandhof spille back, eller sidde på bænken... Suk mand..

Håber ikke han bliver alt for rusten inden ankomst.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Det kan være vi skal håbe Viborg taber nogle kampe, så det i højere grad ser ud som om de har brug for Brandhof og ikke så godt kan tillade sig at holde ham på bænken. Indtil videre går det ellers meget godt for Friis.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Det er en helt naturlig udvikling for en spiller der allerede har skiftet klub. De har jo ikke rigtig nogen grund til at fortsætte med at give ham spilletid, hvis det fungerer med en anden på pladsen. Jeg tænker nu nok han skal få noget mere spilletid i foråret, det var nu forventet.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Ja kun naturligt, og der kommer kampe til ham, og han burde også være så god, at de ikke kan komme uden om ham. Vi spillede også Anker selvom han skiftede til EfB.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Det er en helt naturlig udvikling for en spiller der allerede har skiftet klub. De har jo ikke rigtig nogen grund til at fortsætte med at give ham spilletid, hvis det fungerer med en anden på pladsen.
Han har ikke allerede skiftet klub, selvom jeg godt ved hvad du mener. Det er jo kun fordi det fungerer med ham de nu bruger, at de føler det giver mening at spille med ham den nye. De skal jo spille nogen sammen som kan fungere EFTER Brandhof er væk også.

Og altså da Amini var skadet, og Hvidt tog over i medaljespillet, der var Amini jo også klar til at spille mere end han gjorde, men man brugte jo ikke tid på at gøre ham til 100% i kampform når nu Hvidt var godt kørende, og Amini alligevel ville være væk kort efter. Men havde Hvidt ikke præsteret, så var sagen jo en anden.

Så ja, vi skal håbe på at ham der har overtaget pt bliver skadet, eller underpræsterer. Jeg holder fint af Friis. Men jeg finder det vigtigere for AGF at vores kommende spiller får spilletid, end at tidligere ansatte får medvind.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Jeg håbet da ikke at Viborg, anført af Friis, kører en straffeaktion mod Brandhof. Det vil ikke klæde Friis, når nu vi har ladet ham smutte til jobbet i Viborg. Det vil også undre mig, hvis det sker. Brandhof er en profil og Viborg er i en tæt oprykningskamp. Det vil svare til at Højer til sommer skriver en kontakt med en anden klub fra 1. januar og vi så ikke vil bruge ham i en kvalifikation til europæisk slutspil.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Enig, virker lidt tosset de ikke kan bruge en af ligaens største profiler.

Men måske Friis bare vil have ham til at præstere bedre på backen, hvor han vil prøve at bruge ham. Han udtalte jo han så et stort lys i ham der også som superliga-spiller.

Kan også bare være han haft en småskade eller noget. Måske hovedet i AGF. En kombi.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.421
Point
63
Det vil svare til at Højer til sommer skriver en kontakt med en anden klub fra 1. januar og vi så ikke vil bruge ham i en kvalifikation til europæisk slutspil.
I forhold til Højer så kan man måske håbe på at en ny sportschef godt vil kunne accepter en videresalgsklausul i en ny kontrakt, så det bliver muligt at forlænge med ham på mandag.

Det må også give noget stof til eftertanke at de spiller der har ladet kontrakten løbe ud, ikke har opnået det de ville (Ankersen og Amini) imens dem med kontrakter godt kan blive solgt til deres foretrukne klub alligevel (Stage og Bundu)

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Friis - siger til sidst i interviewet efter 1-0 sejren at Brandhoff har gjort det godt og nu kommer frans ind gør gør det også godt. Lyder slet ikke som FB er på vej ud i kulden. Tænker sygdom eller mindre overbelast/skade.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Jeg håbet da ikke at Viborg, anført af Friis, kører en straffeaktion mod Brandhof. Det vil ikke klæde Friis, når nu vi har ladet ham smutte til jobbet i Viborg. Det vil også undre mig, hvis det sker. Brandhof er en profil og Viborg er i en tæt oprykningskamp. Det vil svare til at Højer til sommer skriver en kontakt med en anden klub fra 1. januar og vi så ikke vil bruge ham i en kvalifikation til europæisk slutspil.
Hvis vi på det tidspunkt allerede har en erstatning som man vurderer lige så god som Højer, og det virker på banen og resultaterne, så håber jeg da, at man bruger tid på den nye spiller og lader Højer være backup. Det vil give mest mening. Viborg har jo hentet en erstatning.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Hvis vi på det tidspunkt allerede har en erstatning som man vurderer lige så god som Højer, og det virker på banen og resultaterne, så håber jeg da, at man bruger tid på den nye spiller og lader Højer være backup. Det vil give mest mening. Viborg har jo hentet en erstatning.
Nu brugte jeg netop Højer som eksempel for at illustrere, at Brandhof er en stor profil hos Viborg. Samtidig er Viborg igang med at spille deres vigtigste halvsæson i mange år. Det vil være helt åndssvagt, hvis Viborg holder op med at bruge ham nu. Specielt fordi han kan spille flere pladser. Havde de ligget nede som nr. 4-5 stykker, så ville jeg kunne forstå det. Rykker de op, så skal de alligevel ud at hente erstatninger på flere pladser.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Altså hvis vi havde hentet Brandhof nu, og Blume skulle ud til sommer, og vi så spillede mere med Brandhof, så ville man kunne sige at det var "lidt det samme". Der ville bare ikke være en klub der blev "ærgerlig" i den anden ende, såfremt ingen havde skrevet med Blume.

Lidt som da Hvidt overtog pladsen fra Amini, selv da Amini var nogenlunde over sin skade i medaljespillet. Det er jo anderledes så længe ham der overtager/spiller i stedet for han præsterer rigtig godt. Så forstår man det jo godt. Det bliver kun noget "straf-halløj" for mig at se såfremt ham der spiller i stedet for spiller dårligt, og spilleren der snart er fortid alligevel bliver holdt på bænken.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Nej men jeg tror han ringer i morgen - er det ikke der han tiltræder.

Synes AGF skal gøre alt hvad der står i deres magt for at købe, leje eller bortføre Kamil, Diks og Buba

Synes vi i dag ser hvordan Buba er pissehurtig i forsvaret og hopper højt med vild forspænding i kroppen og i to omgange sender bolden nærmest fra stående med fart ind til PM, der scorer. Han er ligaens potentielt bedste.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom