New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue sommer 2021

Status
Not open for further replies.
Transfervindue sommer 2021
Tror også Buba er urealistisk et stykke hen ad vejen og vi mangler heller ikke vildt meget en fordi vi har haus og ting, fine backups i julle og backman et år mere med TK som ekstra ift backman der ofte er skadet.

Tror Buba vil hæve sine fine løn 2 år mere, men måske Anderlecht vil give ham penge for at rive dem over og give ham væk gratis eller tage hvad de kan få. Lige nu vil jeg godt give fx 1-2 mio for ham på en alm kontrakt på 3 år, eller leje ham 6 måneder mere med option på køb på fx 4 mio som vi kan indløse, hvis han brænder ligaen af i efteråret.

Buba ser jeg potentielt at være allerbedste i ligaen og tænker der nok skal blive spilletid til både ham, haus og ting. Julle skal helst ikke spille for meget hvis vi vil være i top3. Backman aner vi aldrig hvornår kan spille og kan han med alle skaderne holde top3 niveau?

Buba tror jeg er topmotiveret, men nok lidt ramt på selvtilliden efter 2 år uden fodbod. Buba kan umuligt være mæt. Men ja risiko for det bliver en Milan. Derfor vil man heller ikke smide kassen for ham.

Og lidt samme med MJ giver gerne et par mio nu på en 5 års deal, hvis helbredet er fint og det kun er alm skade. Ellers halvårs leje med option på køb på køb på fx 4-5 mio. Arzani er heldigvis gratis, hvis det er noget for os.
 
Skulle man kigge efter en meget realistisk og driftsikker backupspiller med rutine, så synes jeg faktisk godt Emil Nielsen kunne friste, ser ud til at han er ved at få hul på bylden og kun scoret to mål færre end Sulemana, og slet ikke spillet fuld tid.

Ham kunne jeg godt se bag PM og MJ - og ST som 4. valg.

Hvis han ellers kan hentes for småpenge fx pga klausul.

Det gode er han også kan spille begge kanter. Synes han var talentfuld sidst han var her. Men ikke klar.

 
Hvis Lyngby rykker ned, kan der jo fiskes efter flere spændende spillere. Men Emil Nielsen tror jeg ikke på, bliver relevant. Han skal ned og være topscorer i 1. division fremfor marginalspiller i AGF (igen)
 
Det var også kun for at få en rutinert marginalspiller på 27 som 3-4 valg- ved siden af PM og to talenter som ST og MJ fx. Men nok også svært at fiske ham næsten gratis som vi kunne med Helenius. For klart man skal ikke betale noget mio beløb. Men ½ mio fx kunne være givet godt ud for en der scorer ligeså meget som ham i FCN der koster 100 mio hvis det kun er til 3. valg. Lige nu gad jeg godt have Emil Nielsen, hvis PM bliver skadet inden Bif-kampen. Ser ikke godt ud med skader til både st og mj, og ikke vil at vide hvad aa kan levere. Kan være han har nedrykningsklausul.

Men enig der er nogen hos de kongeblå som er spændende med udviklingspotentiale
 
Der skal bruges mange penge

Ifølge ovenstående artikel kommer vi til at bruge flere penge end vi plejer i det kommende vindue
kan desværre ikke læse hele artiklen

Du tænker nok på denne del ;)

Nøjagtigt hvor stort et beløb AGF anvender til at aflønne spillere og købe nye folk, vil han ikke præcisere.

»Det handler om at få det maksimale ud af et beløb, der er støt stigende. Og nogle gange er kurven stejlere end andre gange, og det bliver den også til sommer. Men vi er ikke i nærheden af FC København og FC Midtjylland,« slår han fast.
 
Ja desværre har JN også sagt at det er blevet dyrere at beholde vores nuværende trup fordi de har præsteret, så det er noget af det. Men naturligvis et positivt tegn
 
Ja desværre har JN også sagt at det er blevet dyrere at beholde vores nuværende trup fordi de har præsteret, så det er noget af det. Men naturligvis et positivt tegn
Det betyder bare også, at der stadig burde være bud på Jon, Højer og andre.
Blume er et eksempel på en Ankersen ift at være dyrere på baggrund af holdets præstationer. Han mener sikkert han skal have lønforhøjelse. Han har lavet en omvendt Ankersen ift præstationerne, så hvor Ankersen blev tilbudt 1 års forlængelse ender Blume sikkert med exit, da han ikke kan få en krone mere i løn i AGF, hvor vi kan forsvare det.

Men Højer og Jon vil da være "dyrere at beholde" hvis man forsøger at forlænge ja. Men det er de jo kun hvis der er bud efter dem. Hvis de bare er dyre at beholde, men ingen vil have dem, så må de jo gå kontrakten ud, og forlade os transferfrit.

Diks er et eksempel på en spiller som nok er dyrere som vi gerne vil beholde, og som viser at han gerne vil fortsætte via sine præstationer her i foråret. Han kan blive dyr at holde på. Men er det pga. vores præstationer? Muligvis.

Jeg forstår logikken, men jeg synes mere det var sidste vinter og denne vinter at vi "holdt" på truppen. Der kommer en naturlig stor udskiftning denne sommer.
 
Ellers kunne man leje en ny, ung målmand i Premier League: Daniel Iversen i Leicester... lige nu får han fast spilletid i Preston i Championship. Han slå ikke Schmeichel af i næste sæson heller, det tror jeg ikke, der er nogen, der forventer. Så et år eller to med ham, kunne måske være en fin løsning. Han kan sproget og står lige nu fast i en ekstremt hård liga, og som jeg ser det må det også være en top 10 eller i hvert tilfælde top 20 liga i verden.

Jeg har egentlig tillid til at klubben nok skal løse målmandskabalen - det kommer jo ikke som en overraskelse, at Grabara er et spørgsmåltegn i truppen, så det er vel noget man har undersøgt siden nytår, og har en liste af muligheder til.

Resten af truppen trænger også til en overhaling: Blume ligner en depression på ben. Jon har svinget ekstremt, Paddy bliver der drevet rovdrift på. Jevtovic har ikke for alvor fået chancen og vi har vist os ikke sårbare, når NP ikke var med; tilsyneladende især når Tingager også er ude.
Og så er det spørgsmålet om Højer og hvor han er efter sommererien - det er næppe Århus, selvom han slet ikke har domineret så meget i denne sæson som i sidste.

Alt i alt får SIB godt nok rigeligt at se til - jeg håber resten af staben klæder ham på til opgaven.
 
Et andet spørgsmål man kan stille til det her vindue er hvilken position vi skal forstærke hvis der er nogle specielle muligheder afledt af de pressede økonomier rundt omkring. JN har nævnt at der kunne være noget og det er jo også logisk, og samtidig er vi en at de klubber der øger budgettet. SIB har måske også nogle forbindelser vi kan udnytte og vil da sikkert også gerne lægge ud med at hente et eller andet lidt spektakulært.

Hvis vi sælger PM er det oplagt at pege på at der skal investeres i en afløser der. Angribere med mål er der godt nok altid rift om, så det er ikke sikkert det er der der er flest muligheder, men det kan være vi kan finde vores “Toivonen.” Det kunne også være en afløser for Blume, som mere og mere ligner en spiller på vej ud, hvis vi ikke mener vi har det i klubben og det er måske lidt tvivlsomt hvis man ser på det nuværende niveau. Spørgsmålet er hvordan man vil sammensætte den trekant hvis man kan hente noget fra en hylde over det sædvanlige. Der er naturligvis Hvidt og Grønbæk, Brandhof kommer til og Duncan vender tilbage, men vi skal måske også vurdere om Duncan er klar til at afløse NP hvis han er ude eller hvordan vi ellers kan dække af der og det kan måske være vi kan finde en der faktisk også giver et pres på NP på den defensive midt, dvs en tovejsspiller der giver nogle alternative kombinationsmuligheder selv når NP er klar.

Som udgangspunkt tænker jeg en mulig stor kanon skal hentes til den centrale akse, men der er naturligvis også mulighed for at finde noget til kanten. Hvis vi ikke vil beholde hverken MJ eller Arzani skal der vel også noget ind under alle omstændigheder, samtidig med at Jon kan være på vej til at blive solgt. Jeg synes det var glimrende med en hurtig angriber/fløj som MJ, men det er svært at vurdere om han er den rigtige. Den målfarlige fløj som Jovanovic vel var udset til at være vil stadig være noget at investere i.

Endelig er der selvfølgelig forsvaret og i målet hvor der kan være spillere på alle fire positioner der skal erstattes. Det er klart at hvis vi skal have ny målmand kunne det være helt godt at hente en med stabil høj klasse og det kan vel ikke afvises at der fx kommer en reserve fra et lidt højere niveau i overskud et sted.

Det er ikke fordi jeg synes der absolut skal hentes en eller anden stor kanon. Vi behøver ikke hente nogle dyre spillere til at sidde oppe på tribunen sammen med dem de andre klubber hentede sidste sommer eller hurtigt rejser igen som han SE hentede. Er der en eneste af de overraskende køb, der rigtig har gjort en forskel noget sted? Der vil være rigtig meget fornuft i at holde på et par spillere og ellers løfte holdet rundt omkring. Men hvis man forestiller sig at vi får nogle muligheder der er endnu bedre end dem vi blev tilbudt sidste sommer, skal man måske også slå til på en eller to af dem.

Det ærgerlige ved at misse et sikret EL-gruppespil via en pokaltriumf er i øvrigt ikke kun pengene det ville give direkte, selvom de også ville kunne kanaliseres direkte over i spillerbudgettet, men at det ville være et enormt godt argument ift nogle spillere man vil hente. Udover at det i det hele taget er vigtigt for klubbens udvikling, er det derfor også stadig meget vigtigt at vi trods alt kommer ud i Europa.
 
Ja EC-spil lokker også spillere til og vi trænger også til få lov at se international fodbold i Århus.

3. pladsen er ikke væk endnu, især ikke med sejr over Bif
 
Marvin Egho rygtes IGEN til AGF på Randers-fora nu. Sikkert fordi David sludrede så meget med ham efter kampen.. Meeen, jeg ville nok ikke ligge så meget lige i den del om kampen i går.

Sjovt nok mener flere Randers-fans, at Egho bl.a. er træt af at stå bag Riis først, og nu Kamara, og at Randers kun spiller med 1 angriber.
Men kan de ikke selv se, at han ville komme til Aarhus og stå bag PM i samme stil, hvis det er?
Med mindre PM er på vej væk, og/eller han er tiltænkt en sprængfarlig falsk 9'er-rolle :D
Eller en rolle hvor AGF skal til at spille med en hurtigløber + PM (som Kjær+Ojo/Odgaard i Davids tid i Lyngby i nogle kampe) Men mest af alt havde David jo stadig kun 1 angriber i Lyngby, hvor han bare skiftede mellem en større PM-type, og så en hurtigløber i andre kampe afhængigt af modstanderen. Mon det bl.a. var det MJ var hentet for at kunne?
 
Marvin Egho rygtes IGEN til AGF på Randers-fora nu. Sikkert fordi David sludrede så meget med ham efter kampen.. Meeen, jeg ville nok ikke ligge så meget lige i den del om kampen i går.

Sjovt nok mener flere Randers-fans, at Egho bl.a. er træt af at stå bag Riis først, og nu Kamara, og at Randers kun spiller med 1 angriber.
Men kan de ikke selv se, at han ville komme til Aarhus og stå bag PM i samme stil, hvis det er?
Med mindre PM er på vej væk, og/eller han er tiltænkt en sprængfarlig falsk 9'er-rolle :D
Eller en rolle hvor AGF skal til at spille med en hurtigløber + PM (som Kjær+Ojo/Odgaard i Davids tid i Lyngby i nogle kampe) Men mest af alt havde David jo stadig kun 1 angriber i Lyngby, hvor han bare skiftede mellem en større PM-type, og så en hurtigløber i andre kampe afhængigt af modstanderen. Mon det bl.a. var det MJ var hentet for at kunne?
Randers fora? I flertal simpelthen? Hvor i alverden har du opstøvet bare et forum for Randers fans? Eller snakker vi bare bold og facebook?

Derudover. Nej, han skal naturligvis ikke til AGF. Og AGF sælger ikke PM. Det er slet ikke på tegnebrættet. Men en ny 2. Angriber er selvfølglig nødvendigt. Ammitzbøll er ikke god nok. Nu læste jeg forleden her på forum at Ammitzbøll var voldsom som u-spiller. Det har han aldrig været. God, men har aldrig scoret flere mål end en gns u19 angriber.
 
Randers fora? I flertal simpelthen? Hvor i alverden har du opstøvet bare et forum for Randers fans? Eller snakker vi bare bold og facebook?
En Randers-gruppe er nok mere rammende ja. Ligesom Sønderjyske har de der lukkede grupper på facebook. Og ja, så er det delt andre steder, bl.a. på bold.

Har ikke selv været på jagt, men opdaget det af omveje. Husker ikke hvor jeg så det linket til første gange.

Derudover. Nej, han skal naturligvis ikke til AGF. Og AGF sælger ikke PM. Det er slet ikke på tegnebrættet. Men en ny 2. Angriber er selvfølglig nødvendigt. Ammitzbøll er ikke god nok. Nu læste jeg forleden her på forum at Ammitzbøll var voldsom som u-spiller. Det har han aldrig været. God, men har aldrig scoret flere mål end en gns u19 angriber.

Køber præmissen om, at ikke PM skal væk. Men hvis din konklusion omkring Ammitzbøl er at han ikke er god nok (enig), og at en ny 2.angriber "selvfølgelig nødvendigt", så forstår jeg ikke helt hvorfor Egho er udelukket?
Minder Egho ikke lidt om det AGF forsøgte ved at udskifte Helenius med MJ? Altså at gå fra at have to angribere der mindede lidt for meget om hinanden ift svagheder ift at kunne drive bolden selv.

Hvad er det der gør, at du ikke mener at en type som Egho "slet ikke er på tegnebrættet", og "naturligvis ikke skal vil AGF" når vi netop har brug for en bedre 2.angriber og Ammitzbøl ikke er god nok?

Jeg tror selv Egho er for dyr i løn (hvis han bare skal spille når PM er skadet/ukampdygtig), og ikke har lyst til at være reserve igen. Men det er da ikke udelukket at det kan være sjovere at være 2.angriber i AGF end i Randers, til en højere løn, og en federe træner etc. Og hvis såfremt David pønser på at spille med PM i nogle kampe, og en anden type angriber mod andre typer af modstandere, så er 2.angriber-rollen i AGF i kommende sæson jo en plads der får mere spilletid end Helenius/Ammitzbøl har fået, og måske MJ ville have fået selv uden sin skade.
Og Egho+PM når der skal hentes noget som plan B lyder også bedre end det vi har nu.

Egho har trods alt udløb til sommer..
 
En Randers-gruppe er nok mere rammende ja. Ligesom Sønderjyske har de der lukkede grupper på facebook. Og ja, så er det delt andre steder, bl.a. på bold.

Har ikke selv været på jagt, men opdaget det af omveje. Husker ikke hvor jeg så det linket til første gange.



Køber præmissen om, at ikke PM skal væk. Men hvis din konklusion omkring Ammitzbøl er at han ikke er god nok (enig), og at en ny 2.angriber "selvfølgelig nødvendigt", så forstår jeg ikke helt hvorfor Egho er udelukket?
Minder Egho ikke lidt om det AGF forsøgte ved at udskifte Helenius med MJ? Altså at gå fra at have to angribere der mindede lidt for meget om hinanden ift svagheder ift at kunne drive bolden selv.

Hvad er det der gør, at du ikke mener at en type som Egho "slet ikke er på tegnebrættet", og "naturligvis ikke skal vil AGF" når vi netop har brug for en bedre 2.angriber og Ammitzbøl ikke er god nok?

Jeg tror selv Egho er for dyr i løn (hvis han bare skal spille når PM er skadet/ukampdygtig), og ikke har lyst til at være reserve igen. Men det er da ikke udelukket at det kan være sjovere at være 2.angriber i AGF end i Randers, til en højere løn, og en federe træner etc. Og hvis såfremt David pønser på at spille med PM i nogle kampe, og en anden type angriber mod andre typer af modstandere, så er 2.angriber-rollen i AGF i kommende sæson jo en plads der får mere spilletid end Helenius/Ammitzbøl har fået, og måske MJ ville have fået selv uden sin skade.
Og Egho+PM når der skal hentes noget som plan B lyder også bedre end det vi har nu.

Egho har trods alt udløb til sommer..
Okay. Har ikke været på facebook siden 2010’ish, så er ikke lige opdateret omkring grupper osv..
Og angående Egho. Er det ikke åbenlyst? Manden er i bedste fald backup for Randers. Og 26 år gammel. Og har ikke scoret mange mål i SL. Hvorfor skulle han være interessant for AGF? Han opfylder nada kriterier for en ny angriber i AGF. Især ikke når man har Ammitzbøl på en langt billigere kontrakt, som kan nogenlunde det samme
 
Okay. Har ikke været på facebook siden 2010’ish, så er ikke lige opdateret omkring grupper osv..
Og angående Egho. Er det ikke åbenlyst? Manden er i bedste fald backup for Randers. Og 26 år gammel. Og har ikke scoret mange mål i SL. Hvorfor skulle han være interessant for AGF? Han opfylder nada kriterier for en ny angriber i AGF. Især ikke når man har Ammitzbøl på en langt billigere kontrakt, som kan nogenlunde det samme

Marvin Egho har været en af Randers' bedste i foråret og har haft flere gode perioder i klubben. Jeg kan ikke se, at han ikke skulle være en fin konkurrent/reserve for Paddy. Hvilke kriterier er det han ikke opfylder? Det ville imø. være en opgradering fra både Ammitzbøll og Helenius.

Jeg er dog helt enig i, at det giver mening fra Eghos perspektiv - specielt ikke med tanke på, at han er i gang med godt forår og er i sin bedste fodboldalder. Han må simpelthen kunne få bedre tilbud end at være reserve i AGF, hvor vejen til spilletid vil være sværere end i Randers.

Det lugter af fjollet fanrygte.
 
Status
Not open for further replies.
Top