New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue sommer 2021

Status
Not open for further replies.
Transfervindue sommer 2021
Marvin Egho har været en af Randers' bedste i foråret og har haft flere gode perioder i klubben. Jeg kan ikke se, at han ikke skulle være en fin konkurrent/reserve for Paddy. Hvilke kriterier er det han ikke opfylder? Det ville imø. være en opgradering fra både Ammitzbøll og Helenius.

Jeg er dog helt enig i, at det giver mening fra Eghos perspektiv - specielt ikke med tanke på, at han er i gang med godt forår og er i sin bedste fodboldalder. Han må simpelthen kunne få bedre tilbud end at være reserve i AGF, hvor vejen til spilletid vil være sværere end i Randers.

Det lugter af fjollet fanrygte.
Hvad der taler imod? Hans scoringsrate. Hans SL statistik er simpelthen ikke god nok. Hvorfor skulle han pludselig blive mere effektiv? Det ser jeg ikke for mig.
Men manden er under SEG agentmæssigt. Det hørmer faktisk meget af AGF.....
 
Og det vil pisse RFCerene gevaldigt af. Især hvis Egho fortsætter sin forårsopblomstring.......
 
Hvad der taler imod? Hans scoringsrate. Hans SL statistik er simpelthen ikke god nok. Hvorfor skulle han pludselig blive mere effektiv? Det ser jeg ikke for mig.
Men manden er under SEG agentmæssigt. Det hørmer faktisk meget af AGF.....
Hans efterår var ikke godt nok nej. Men der spillede han jo også langt færre minutter, og stod bag Kamara.
Hans forår beviser dog bare, at han har flere scoringer end MJ og Ammitzbøl :D
MJ koster 5 millioner at købe fri, mens Egho er transferfri til sommer, og IKKE forlængede med Randers da de forlængede med Carlgren (ham gad jeg godt have haft også).

3 mål og 1 assist i 11 kampe er ikke sindssygt mange mål, helt sikkert. Men spillemæssigt har han imponeret mig. Og jeg vil da påstå at Egho er en bedre reserve for Randers end MJ og Ammitzbøl er for AGF.
De 5 millioner MJ ville have kostet kan betale 140.000kr/md i 3 år til Egho hvis det er. Købte man MJ for 5 millioner skulle AGF jo oveni give MJ løn også.

Ud fra en økonomisk betragtning, så vil jeg i hvert fald hellere have Egho end at købe en MJ fri for 5 millioner.
Hvem ved hvordan MJ kunne have gjort det som skadesfri?

Jeg er helt okay med at hente en helt anden. Men det gør Egho interessant, at han pt er godt kørende, og er transferfri ift at hente en spiller, som måske i høj grad skal være reserve, og man derfor ikke bør købe for 5 millioner i min optik. Jeg håber slet ikke AGF havde tænkt sig at hente en reserve (MJ) for 5 millioner, men bare accepterede den størrelse klausul for at få lejeaftalen i hus her og nu.
 

Attachments

  • Screenshot 2021-04-17 at 17.43.31.png
    Screenshot 2021-04-17 at 17.43.31.png
    102.5 KB · Views: 120
Og så vil jeg da lige påpege at han i de sidste to sæsoner har lavet 7 og 8 mål for Randers uden at være deres deciderede 1.angriber hele tiden. Ca. samme stats som Helenius i OB og andre steder.

Echo har på 3 sæsoner i Randers lavet et mål eller en assist hvert 200.minut.
19 mål og 11 assist på 6.025 minutter.
I rene mål-tal, så har han altså lavet 19 mål på de minutter, og altså 1 mål hvert 317 minutter.
1 mål i hver 3. eller 4. kamp er ikke helt godt nok. Enig.

Men skal han måles med PM, eller andre der spiller 1.angriber, eller skal han måles med andre reserver?

30 mål/assist i 82 kampe er sgu ikke så skidt for en superligaspiller som man vil hente ind som reserve. Især fordi han er transferfri, kan noget på egen hånd som PM ikke kan (køre direkte mod mål i løb).
 

Attachments

  • Screenshot 2021-04-17 at 17.49.45.png
    Screenshot 2021-04-17 at 17.49.45.png
    32.2 KB · Views: 127
Randers fora? I flertal simpelthen? Hvor i alverden har du opstøvet bare et forum for Randers fans? Eller snakker vi bare bold og facebook?
Mener Randers 4ever har 3 medlemmer og Freja Fans 2 medlemmer. Så det er trods alt flere end FCN
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


De mål Egho laver her er eksempler på, hvordan han kan noget andet end PM, og også noget af det samme, bare med speed. Som 2.angriber vil jeg sige at det ville så godt ud hvis vi hentede en angriber der havde mål af den slags vi kunne se på. Alle kan få en god video, i know...

Men TYPEN af mål viser mig, at han kan noget af det jeg savner med hårde præcise skud, hvor der ikke bare pløkkes.
 
Og så vil jeg da lige påpege at han i de sidste to sæsoner har lavet 7 og 8 mål for Randers uden at være deres deciderede 1.angriber hele tiden. Ca. samme stats som Helenius i OB og andre steder.

Echo har på 3 sæsoner i Randers lavet et mål eller en assist hvert 200.minut.
19 mål og 11 assist på 6.025 minutter.
I rene mål-tal, så har han altså lavet 19 mål på de minutter, og altså 1 mål hvert 317 minutter.
1 mål i hver 3. eller 4. kamp er ikke helt godt nok. Enig.

Men skal han måles med PM, eller andre der spiller 1.angriber, eller skal han måles med andre reserver?

30 mål/assist i 82 kampe er sgu ikke så skidt for en superligaspiller som man vil hente ind som reserve. Især fordi han er transferfri, kan noget på egen hånd som PM ikke kan (køre direkte mod mål i løb).
Jeg er sådan set fuldstændig enig i at han sikkert producerer bedre end Ammitzbøl og MJ. Men din økonomiske kalkule omkring pris kan ikke bruges til noget. Afskrivning og regnskabsteknisk, kan du ikke forsimple det på den måde du gør.
Jeg er all in for en ny angriber. Men har svært ved at lokaliserer hvilken og hvordan og hvorledes.
Jeg er ikke hooked på Egbo. Men at han er repræsenteret af SEG giver mig bange anelser. JN har et godt bånd til Mads Bach Lund fra SEG... også et forhold der stikker udover PC
 
Jeg er sådan set fuldstændig enig i at han sikkert producerer bedre end Ammitzbøl og MJ. Men din økonomiske kalkule omkring pris kan ikke bruges til noget. Afskrivning og regnskabsteknisk, kan du ikke forsimple det på den måde du gør.
Selvfølgelig kan man ikke bare sige, at vi "kan bruge de 5 millioner fra MJ" når det PÅ INGEN MÅDE var sikkert vi overhovedet var klar til at bruge dem på ham.

Alt jeg forsøger at sige er, at en superligaangriber der laver mål eller assist hvert 200. minut, er 26 år og transferfri, som udgangspunkt opfylder det jeg ville forvente af en ny angriber i AGF som RESERVE. Vigtigt at påpege at jeg synes han er god nok til at være reserve, men ikke kommenterer på, hvorvidt han er god nok til at skulle ind frem for en PM.

Ryger PM, så har jeg mine øjne sat på Christian Gytkjær :D
 
Jeg er all in for en ny angriber. Men har svært ved at lokaliserer hvilken og hvordan og hvorledes.
Men når du ikke synes hans stats er gode nok til at være reserve i AGF, så bliver jeg nødt til at spørge, hvad du mener er "gode nok stats" til at være en reserve i AGF, som i et 1-angribersystem ikke som udgangspunkt skal spille så ofte som ham vi hænger vores hat på.

Jeg synes det er svært at sætte barren højere end det.

I øvrigt ift økonomi, regnskabsteknik og afskrivninger, så kan vi vel godt blive enige om, at Egho som transferfri er mere oplagt end andre man skal ud og betale transfer for? (Altså i det lys, hvor vi ikke kan købe nye spillere til alle pladser, men må prioritere hvor her-og-nu-transferkronerne går til).

Selvom beløb afskrives og dermed belaster budgettet fordelt over flere år, så er der spillere der skal købes for penge man skal kunne lægge her og nu når der er forudbetalt transfer involveret? Eller hvad? Det er jo ikke altid hele transferen kan fordeles ud over flere år som jeg forstår det.
 
Jeg håber man finder en med mere videresalgspotentiale til den position der normalt generer de største priser. Det er selvfølgelig også en balancegang, for en ung spiller kan der være nogle usikkerheder omkring og vi skal have en plan for hvad vi gør hvis PM er ude i længere tid, men i mellemtiden kan vi måske også opbygge en der kan tage over. Hvis ikke PM bliver solgt allerede til sommer. Jeg kunne godt lide ideen med MJ da han er en meget anderledes type der kunne bidrage med fart og dermed også bruges taktisk sammen med PM. Han kan vel heller ikke være afskrevet endnu. Egho er da nok en udmærket spiller, men fundamentalt set synes jeg ikke vi skal købe reserver i den alder, selvom der altid kan laves undtagelser, og jeg tror ikke han vil kunne blive andet end en trupspiller.
 
Meget enig der Egho bliver 27 til sommer og gratis, men forlader os nok også gratis eller for småpenge efter som han er 28-29 inden han sælges. Men synes han må stå på vores kandidatliste, der var han allerede efter første sæson hos mig, røg af sidste, nu på igen. Hvis PM bliver solgt eller får alvorlig skade kan jeg godt leve med Egho, men håber som Winther vi får et 2-3 unge supertalenter med videresalgspoteniale, nogle af dem som også kan spille kant.

Hvis de unge er lige grønne nok eller man er nervøs for skader (som fx MJ, AA og ST), så kunne det være smart at have en ældre som Egho med i suppen med to supertalenter unge bag en klasse 1. angriber. Jeg er bange for AA ikke er talentfuld nok til vores trup, men kunne godt gå med på at forlænge et år og udleje ham for en sidste chancer.

Om Egho så er for løntung og overhovedet vil være 2-3 angriber sammen med MJ eller tilsvarende klasse er noget andet. ST er nr 4 i min bog. Faktisk synes jeg også man skal overveje udleje med ham efter et år uden mange minutter for at få ham i udvikling og kampform. Men måske David & Co. kan piske ham i gang i træningskampe og på fredensvang :)
 
Synes det er umuligt at vurdere MJ - ved ikke om Jn, David & Co har haft bedre muligheder, men ville ikke være bange for at smide 1-2 mio hvis det bare er småskader. 5 mio kan højst blive hvis vi lejer ham med forkøbsret og så bliver sådan en ofte forhandlet ned.
 
Ang JN og hans udtalelse om transfer vinduet kan jeg ikke forstå, at han annoncerer et aktivt vindue med penge i ryggen.
Det må da betyde, at klubber, vi vil købe fra, vil skrue prisen op, og spillere vil forvente højere løn hos os.
Er det klogt?

Nu er JN jo ikke dum. Kan der være en grund, jeg ikke lige kan gennemskue?
 
Last edited:
Ang JN og hans udtalelse om transfer vinduet kan jeg ikke forstå, at han annoncerer et aktivt vindue med penge i ryggen.
Det må da betyde, at klubber, vi vil købe fra, vil skrue prisen op, og spillere vil forvente højere løn hos os.
Er det klogt?

Nu er JN jo ikke dum. Kan der være en grund, jeg ikke lige kan gennemskue?

Han siger også at alle pengene ikke nødvendigvis skal bruges på nye spillere eller spillerlønninger, da det beløb også kan dække andre ting

Men ja vi kan risikere at det presser priserne op
 
Han siger vel ikke, at vi har tænkt os at betale mere for spillere på samme niveau. Han giver udtryk for at klubben har ambitioner - og det kan måske være nødvendigt for at tiltrække endnu bedre spillere?
 
Ang JN og hans udtalelse om transfer vinduet kan jeg ikke forstå, at han annoncerer et aktivt vindue med penge i ryggen.
Det må da betyde, at klubber, vi vil købe fra, vil skrue prisen op, og spillere vil forvente højere løn hos os.
Er det klogt?

Nu er JN jo ikke dum. Kan der være en grund, jeg ikke lige kan gennemskue?
Jeg tror egentlig bare ikke han kan slippe afsted med "gemme på pengene" når regnskaberne viser det overskud de gør. De andre klubber ved godt AGF har en god økonomi.

Det sagt, så kan det jo også lokke spillere til at skrive med AGF, al den stund, at de kan få indtryk af, at der satses OMKRING dem. Altså hvis man sagde at man ikke rigtig havde tænkt sig at bruge penge, eller intet sagde, så ville man ikke sende et signal i hvert fald.

Signalet du antyder er jeg enig i, at det kan få spillere/agenter/sælgerklubber til at kræve flere penge.
Men måske det signal der OGSÅ sendes er til investorer, sponsorer, og til de andre spillere i klubben der er i tvivl om de skal blive kan se, at AGF er indstillet på at give den gas...

Et eksempel kan jo være at vise PM, at han har en grund til at tro at det bliver anderledes efter sommer.
Det kunne man klare internt, klart. Så derfor bringer jeg sponsorer/investorer og mulige spillere som argument også.
 
Jeg er enig, Stig. Men det er vi jo som regel.
Jeg tror, vi står det bedste sted siden midt 90erne.
Bedre faktisk.

Først og fremmest er der kommet styr på økonomien. Dét er sådan set det vigtigste.
Men Fredensvang er også blevet voldsomt opgraderet. Dét er blevet et træningsanlæg i top europæisk klasse.
Der er kommet kontuitet i ledelsen. Måske det mest savnede.
DN og Aarhus er et perfekt match.
Der er en trup af spillere, trænerteam, der virker langt mere harmonisk, end jeg nogensinde kan huske før.
Lange kontrakter med vores bedste unge spillere...

Og. Nå ja...
Så får vi jo snart et fedt stadion
 
Jeg er enig, Stig. Men det er vi jo som regel.
Jeg tror, vi står det bedste sted siden midt 90erne.
Bedre faktisk.

Først og fremmest er der kommet styr på økonomien. Dét er sådan set det vigtigste.
Men Fredensvang er også blevet voldsomt opgraderet. Dét er blevet et træningsanlæg i top europæisk klasse.
Der er kommet kontuitet i ledelsen. Måske det mest savnede.
DN og Aarhus er et perfekt match.
Der er en trup af spillere, trænerteam, der virker langt mere harmonisk, end jeg nogensinde kan huske før.
Lange kontrakter med vores bedste unge spillere...

Og. Nå ja...
Så får vi jo snart et fedt stadion
Det er vigtigt at huske på ja.
Og der skal jo tænkes i de større billeder når det går rigtig godt, såvel som nu, hvor vi er resultatmæssigt i en lille bølgedal. Men ikke noget værre, end at der jo altid er "Næst'år". Og næste år ser jo altså lysere ud nu, end næst'år gjorde for bare få år siden :D
 
Jeg tror egentlig bare ikke han kan slippe afsted med "gemme på pengene" når regnskaberne viser det overskud de gør. De andre klubber ved godt AGF har en god økonomi.

Det sagt, så kan det jo også lokke spillere til at skrive med AGF, al den stund, at de kan få indtryk af, at der satses OMKRING dem. Altså hvis man sagde at man ikke rigtig havde tænkt sig at bruge penge, eller intet sagde, så ville man ikke sende et signal i hvert fald.

Signalet du antyder er jeg enig i, at det kan få spillere/agenter/sælgerklubber til at kræve flere penge.
Men måske det signal der OGSÅ sendes er til investorer, sponsorer, og til de andre spillere i klubben der er i tvivl om de skal blive kan se, at AGF er indstillet på at give den gas...

Et eksempel kan jo være at vise PM, at han har en grund til at tro at det bliver anderledes efter sommer.
Det kunne man klare internt, klart. Så derfor bringer jeg sponsorer/investorer og mulige spillere som argument også.
Er rimeligt overbevist om netop en del af det du skriver. Det er (igen igen) signaler overfor sponsorer og ikke mindst kommende spillere.

Hvis man ønsker at tilknytte dygtige spillere, nytter det ikke noget at kommunikere ud med lavere ambitioner. Vi skal distancere os i forhold til Aab, Rfc, Ob mv. i de kommende år og fremstå klart mere attraktive end dem. Vi skal naturligvis signalere, at vi er et niveau over Aab og vil investere i både spillere samt setup.

Hvis vi ser bort fra de (kortvarige) spillemæssige udfordringer, ser tingene ud til at gå i den helt rigtige retning for klubben. Økonomien er bedre og mere stabil end længe set, vi har egne talenter på lange kontrakter, træningsfaciliteterne er opgraderet gevaldigt og vi har endelig et nyt stadion på vej. Der er mange af de ting, som spiller ind når spillerne skal vælge ny klub.
 
Status
Not open for further replies.
Top