New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue sommer 2021

Status
Not open for further replies.
Kirkeskov er ikke tosset - kom gratis til Kiel, så måske de også kunne finde på at lade ham gå gratis igen, selvom de måske er godt tilfredse med at have en stærk backup de har fundet gratis. Det er vel det sprængende punkt sammen med om Kirkeskov vil gå ned i løn, måske også om han ikke er parat til at sidde på bænken for at få nogle indhop i Bundesligaen.

Allerhelst ser jeg en ung der går direkte i startopstillingen, kan vi ikke finde det kunne jeg godt se Kirkeskov være løsningen, hvis muligt og en ung bagved som måske indenfor 1-2 år overhaler Kirkeskov - med mindre han viser landsholdsklasse som Højer.

Har en god kilde i Skive der er tæt på det hele og siger Mikkel Lassen har gjort det super fint, men skulle lige i gang da han kom til med en lille skade.
 
Ift Tøffes artikel, så tror jeg nu ikke fcm sælger alle de 5 profiler på en gang - fx ikke begge midterforsvarere, med mindre der kommer vilde tilbud, så kan alle 5 ryge. Jeg gætter på 3 er væk. En ny omgang CL kan også trække salgene.

Men sjovt og måske rigtigt nok han ser større udskiftninger i de andre end AGF. For os afhænger størrelsen udskiftningen meget af om fx kamil, MJ og diks - og om man regner MJ, Arzani og Buba for afgange - reelt har de jo stort set ikke spillet. Også om der kommer bud på fx PM og Jon som vi tagerimod - slet ikke sikkert. Det kan gå alle veje i AGF.

Men bif og fcm er halve FCN'er og meget sælgende klubber forstået på den måde ellers hænger budgetterne slet ikke sammen. Kun gruppespil kan for de to klubber ændre på det.

AGF og FCK er ikke helt så sælgende klubber, men vil naturligvis meget gerne. AGF kører rundt via organisk drift og vil gerne vokse sportsligt ind i toppen. FCK har gået meget efter at hente økonomien organisk og især via gruppespil og går meget efter være nr 1 og ad den vej få organiske indtægter. Den model er de udfordret på dog.

PC er kommet til skal trimme truppen og gøre den mere sulten. Så naturligvis sker der noget her.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



SÅ er der navne på de første rygter :D

Udover at der har lydt lidt rumsteren omkring Klitten fra AaB, så er følgende nu på rygteblokken (kildekritik står I selv for, jeg er bare budbringer).

- AGF skulle have lavet en forespørgsel på Jesper Hansen og Ørjan Nyland fra Norwich som er transferfri til sommer jf. BT (Så altså der er lagt i ovnen til exit af Grabara i hvert fald, og så må vi se om vi kan komme af med Eskelinen også 😀 (Nyland er 30-årig norsk keeper))

- Kevin Ackermann (midtbanespiller, svensk talent)
 
Jeg tror på ingen måde FCM har lyst til at slippe spillere til andre top 6-klubber i DK. Helst ser de ham skifte til udlandet. Og sådan tror jeg måske også det ender. Men lad os se.
 
Ackermann lyder også lidt svær at lande, hvis både Brøndby og især Heerenveen er ude efter ham. For hvor meget er vi parate til at skyde efter en 19-årig som angivelig har (haft) hjerteproblemer?

Jeg er enig om at rygterne om to forskellige målmænd tyder på exit til ikke bare Grabara, men vel i virkeligheden også Eskelinen.
 
Ackermann lyder også lidt svær at lande, hvis både Brøndby og især Heerenveen er ude efter ham. For hvor meget er vi parate til at skyde efter en 19-årig som angivelig har (haft) hjerteproblemer?
Jeg synes heller ikke vi skal kaste millioner efter langsigtede udviklingsprojekter i dette vindue. Men hvis Hvidt sælges eller udlejes, så giver det mere mening for mig (Ackermann er defensiv midtbane, eller tilbageliggende 8'er, og ikke offensiv).
Men altså Zach Duncan er på vej tilbage, så ser mest Hvidt på vej ud hvis det er. Alternativt kan vi sælge Hvidt til Lyngby og/eller bytte ham med Hebo, som ville være mere en "her og nu"-opgradering af bredden.
 
Uanset hvad, så er det da dejligt, hvis SIB har trukket i arbejdstøjet og vi måske kan lande noget i god tid til den kommende sæson. Men der er sikkert mange ting i gang. At vi laver en føler i forhold til FCM og Jesper Hansen er ret naturligt, men det betyder jo ikke at det er specielt sandsynligt at vi lander den.
 
Nyland lyder oplagt. En god alder for en fri transfer, en ordenlig kleppert på 192 cm og med blander erfaring fra Norge, Tyskland og England med kampe i Bundesligaen og Premier League samt 28 landskampe. Jeg kan godt forstå, hvis SIB har ringet til ham for at høre om hans situation. Det må dog forventes at han skal sluge nogle kameler mht. lønnen, for de to seneste kontrakter hos Aston Villa og Norwich ligger uden tvivl meget langt over os. Så mon ikke han lige vil se tiden an.
 
Nyland var tilsyneladende førstevalg en del af sæsonen for Aston Villa i Championship i 18/19-sæsonen, hvorefter han sprang akillessenen. Siden har han været reserve og blandt andet fået 7 kampe i Premier League, men har sidste år døjet med en alvorlig rygskade. Før 18/19 var han i 2. Bundesliga som førstemålmand. Han har 28 landskampe, men vi skal vist tilbage til 2014-2016 hvor de fleste lå, og så var han andenmålmand en periode efter.

 
- AGF skulle have lavet en forespørgsel på Jesper Hansen og Ørjan Nyland fra Norwich som er transferfri til sommer jf. BT (Så altså der er lagt i ovnen til exit af Grabara i hvert fald, og så må vi se om vi kan komme af med Eskelinen også 😀 (Nyland er 30-årig norsk keeper))
Ifølge BT er det HVIS det ikke lykkes at holde på Grabara. Så det virker som om det er førsteprioriteten, men man vil nok forsøge at få en tidlig afklaring (det sidste er spekulation fra min side). Det virkede i øvrigt til at de mener at Nyland var prioriteret over Jesper Hansen. Nyland har desuden agenten Jim Solbakken som SIB skulle have et godt forhold til. Måske lidt for godt ifølge norske kritikere.

Ang. Jim Solbakken kan man jo lure lidt her på de spillere han har i stald. Mon ikke nogle enkelte af dem vil være et emne: https://www.transfermarkt.com/jim-solbakken/beraterfirma/berater/1292
 
Last edited:
Puha - den døjer jeg selv, og ville ikke skrive kontrakt med mig selv :) nej det er seriøst noget der skal undersøges virkelig godt, det gør AGF nok også. Var det ikke også det der stoppede Graulund....
Den alvorlige rygskade i seneste sæson lyder nu heller ikke rart. Vi skal helst hente en målmand der kan stå fast.

Det var Dioh der sprængte akillessenen og aldrig fandt fordums styrke. Graulund fik en diskusprolaps i nakken men kom da tilbage efter den.
 
Ifølge BT er det HVIS det ikke lykkes at holde på Grabara. Så det virker som om det er førsteprioriteten, men man vil nok forsøge at få en tidlig afklaring (det sidste er spekulation fra min side). Det virkede i øvrigt til at de mener at Nyland var prioriteret over Jesper Hansen. Nyland har desuden agenten Jim Solbakken som SIB skulle have et godt forhold til. Måske lidt for godt ifølge norske kritikere.

Ang. Jim Solbakken kan man jo lure lidt her på de spillere han har i stald. Mon ikke nogle enkelte af dem vil være et emne: https://www.transfermarkt.com/jim-solbakken/beraterfirma/berater/1292
Der er ikke mange spillere der siger mig så meget. En spiller som Mats Møller Dehli måske, der kan spille offensiv midt og fløj. 26 år gammel og har været udlejet til 2. Bundesliga fra sin belgiske klub hvor han måske ikke er ønsket.
 
Den alvorlige rygskade i seneste sæson lyder nu heller ikke rart. Vi skal helst hente en målmand der kan stå fast.

Det var Dioh der sprængte akillessenen og aldrig fandt fordums styrke. Graulund fik en diskusprolaps i nakken men kom da tilbage efter den.
Ja lige præcis med det hele. Ja det er jo altid noget roulette med de skadede spillere har vi lige set med Arzani (ved ikke om MJ var længe inden han kom). Diks kom også for 1½ år siden med en mindre skade, men kom alligevel først for alvor i gang sidste forår. Og lidt småskader og sen ankomst har gjort han også kun har spillet lidt over 50% i år - men hvilke 50% :) Altid svært... men lige med en keeper, puha, jeg er bekymret.
 
Den alvorlige rygskade i seneste sæson lyder nu heller ikke rart. Vi skal helst hente en målmand der kan stå fast.

Det var Dioh der sprængte akillessenen og aldrig fandt fordums styrke. Graulund fik en diskusprolaps i nakken men kom da tilbage efter den.
Jeg er sikker på at Graulund også sprængte akillessenen i Vejle i straffesparksfeltet. Det lignede film og dommeren var tæt på at uddele en advarsel da han opdagede at Graulund faktisk var skadet. Det siger min hukommelse i hvert fald. Men kan sagtens være jeg tager fejl?
 
Warming rygtes til Bodø til en pris af mindst 7,5 mill. kr. Der skal AGF ikke være med.


Helt enig. Vi er ikke der hvor vi skal op mod 10 mio danske kroner for talenter som vi end ikke er sikre på kan blive profiler for os. Og skal vi give 10 mio kroner for en spiller snart, så skal han sgu være en forstærkning fra dag 1, og en nær-sikker en af slagsen.

Men altså selvom Højer er blevet det, og IKKE var sikker, så gav vi jo netop heller ikke 10 mio kroner for ham. Så den slags handler viser jo netop, hvorfor vi ikke skal give den slags penge for spillere der ikke er mere etablerede, såfremt der ikke er tale om supertalenter. Der er vi simpelthen bare ikke. FCM kan købe 4-5 af den slags, og så skal 1 af dem bare blive en succes, så kan de sælge ham for 70 millioner og have overskud, og have 2-3 af dem få spilletid og gøre det godt, og nogle måske sælges for 10 mio også.

Vi er et sted, hvor vi nærmest kun kan forsvare millionkøb i den størrelsesorden hvis de har bevist sig kontinuerligt. Jeg ville ønske vi kunne, og jeg håber snart vi kan begynde på det. Men vi er der, i min optik, ikke endnu.
 
Det er vildt nok med de unge talenter der, han har jo ikke vist meget mere end Kaastrup fx. Men okay havde han spillet i AGF ville vi nok som fans heller ikke sælge ham for under 15 mio. Spiller værdiansættelse er virkelig gamling...
 
Status
Not open for further replies.
Top