New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue sommer 2021

Status
Not open for further replies.
Transfervindue sommer 2021
Det var egentlig også bare for at sammenligne NT lidt med Alberto, 17 måneders forskel, begge har ikke spillet så meget, slet ikke NT, begge gratis - men NT har også været i en klub på noget højere niveau end Alberto. Nå men bragte måske også mest NT op af irritation over vi ikke snart får noget til offensiven. Fischer tror jeg ikke på kommer til Århus. Krydser fingre for SIB er ved at fange noget spændende...
 
Dont hold your breath :D

Og altså hvis FCM ikke vil sælge for 6 mio som vi åbenbart har budt i maj, så synes jeg ærligt talt ikke vi skal byde højere. Eller altså hvis der er tale om max 7 eller 7,5 så kan vi måske strække os. Men vi skal IKKE op over 10 mio for ham synes jeg.

Og altså han var småskadet, og syg da han ikke var med. Han spillede mod Celtic ude i CL, og var med i Aalborg, hvor han fik et mål annulleret, og var syg i går. Hvis FCM vil bruge ham, så ryger han ingen steder for en pris vi bør give.

Men sure thing, hvis de henter noget dyrt nyt ind, og Anderson selv vil væk, og FCM får en åbenbaring og lader ham gå til et andet top 6-hold for en fair pris, så fint nok. Men tror vi selv på den? Jeg gør ikke.
 
NT er kun 17 måneder og VF er kun 5 måneder ældre end Alberto, som jeg også synes var på grænsen til for gammel til 4 års, men fik lidt på puklen for :)

Alberto fx var jo også overskudslager fra større klub inden han slog til i Portugal, og i øvrigt tabte pladsen eller blev skadet i foråret. Vides ikke helt.

Ellers enig vi skal have unge sultne spillere.
Det er selvfølgelig ikke kun et spørgsmål om alder, NT og VF’s karrierer ligner bare noget der er inde i en længere nedtur, især for VF’s vedkommende dog også fra et meget højt niveau. Det er fint at få stats omkring D’Alberto med og hvis hans karriere er på vej nedad vil jeg også være meget skeptisk. NT og VT kan vi vurdere i et vist omfang, men D’Alberto kender ingen af os vist ret meget til og så må vi jo bare gå ud fra klubben har vurderet at han er værd at hive til Danmark. Han kan jo også være bænket fordi han ikke helt har passet til spillestilen eller fordi han ikke ville forlænge kontrakten osv. Det hører vi måske mere om på et tidspunkt. Er det en ny Jevtovic er det selvfølgelig en fejl. I samme åndedrag kan man sige, at hvis vi skulle hente NT eller VF er det fordi klubben har vurderet det anderledes og med langt bedre viden og mulighed for at se dem i øjnene, så i så fald bliver de jo budt velkommen. Det er dog også sigende at NT tilsyneladende snakker med førstedivisionsklubber og så AaB hvor han kom fra i sin tid. Men vi er vist i bund og grund også meget enige om de to med den viden vi nu har om dem.

Det bliver spændende at se D’Alberto i aktion. Jeg mener da helt klart at han i den alder skal være en direkte forstærkning, dvs at hvis han skal spille i højre side, som vi vel formoder, skal han kunne slå Munksgaard af, eventuelt hvor man kan rotere lidt i et stramt program. ”Ældre” spillere til bænken skal kun være i en Juelsgaard-rolle, måske sådan en som Lund også har, hvis det er fordi det gør det muligt at få en kabale til at gå op med noget bredde og økonomi, men D’Alberto er ikke så gammel trods alt og man henter vel heller ikke en spiller op fra Portugal til sådan en rolle.
 
Dont hold your breath :D

Og altså hvis FCM ikke vil sælge for 6 mio som vi åbenbart har budt i maj, så synes jeg ærligt talt ikke vi skal byde højere. Eller altså hvis der er tale om max 7 eller 7,5 så kan vi måske strække os. Men vi skal IKKE op over 10 mio for ham synes jeg.

Og altså han var småskadet, og syg da han ikke var med. Han spillede mod Celtic ude i CL, og var med i Aalborg, hvor han fik et mål annulleret, og var syg i går. Hvis FCM vil bruge ham, så ryger han ingen steder for en pris vi bør give.

Men sure thing, hvis de henter noget dyrt nyt ind, og Anderson selv vil væk, og FCM får en åbenbaring og lader ham gå til et andet top 6-hold for en fair pris, så fint nok. Men tror vi selv på den? Jeg gør ikke.
Prisen må være faldet til 5 mio ;)
 
Det er selvfølgelig ikke kun et spørgsmål om alder, NT og VF’s karrierer ligner bare noget der er inde i en længere nedtur, især for VF’s vedkommende dog også fra et meget højt niveau. Det er fint at få stats omkring D’Alberto med og hvis hans karriere er på vej nedad vil jeg også være meget skeptisk. NT og VT kan vi vurdere i et vist omfang, men D’Alberto kender ingen af os vist ret meget til og så må vi jo bare gå ud fra klubben har vurderet at han er værd at hive til Danmark. Han kan jo også være bænket fordi han ikke helt har passet til spillestilen eller fordi han ikke ville forlænge kontrakten osv. Det hører vi måske mere om på et tidspunkt. Er det en ny Jevtovic er det selvfølgelig en fejl. I samme åndedrag kan man sige, at hvis vi skulle hente NT eller VF er det fordi klubben har vurderet det anderledes og med langt bedre viden og mulighed for at se dem i øjnene, så i så fald bliver de jo budt velkommen. Det er dog også sigende at NT tilsyneladende snakker med førstedivisionsklubber og så AaB hvor han kom fra i sin tid. Men vi er vist i bund og grund også meget enige om de to med den viden vi nu har om dem.

Det bliver spændende at se D’Alberto i aktion. Jeg mener da helt klart at han i den alder skal være en direkte forstærkning, dvs at hvis han skal spille i højre side, som vi vel formoder, skal han kunne slå Munksgaard af, eventuelt hvor man kan rotere lidt i et stramt program. ”Ældre” spillere til bænken skal kun være i en Juelsgaard-rolle, måske sådan en som Lund også har, hvis det er fordi det gør det muligt at få en kabale til at gå op med noget bredde og økonomi, men D’Alberto er ikke så gammel trods alt og man henter vel heller ikke en spiller op fra Portugal til sådan en rolle.
Jeg er helt enig i det hele og har store forhåbninger til Alberto, hvis det ikke er en markant forstærkning ift Munks, så kunne vi lige så godt have spillet ham og købt en helt ung på vej op eller brugt Lassen-Anbo. Og enig vi aner intet om ham, må bare stole på ledelsen.

For at tage Fischer seriøst:
Bortset fra jeg har det anstrengt (men også er tilgivende) med Victor Fischer og jeg anser det urealistisk, så vil jeg mene han ville være en spændende afløser for Jon, hvis han sælges, men da de spiller samme plads vil jeg faktisk hellere beholde Jon, de er ca lige gode - og den ene på vej op, den anden i krise. Fischer duer vel ikke på højre, men kunne måske være interessant som off 8er, men ville kræve vi ændrede systemet lidt. Hvis jon blev solgt, VF ikke springer lønrammerne i agf og transferener beskeden nogle få mio ville jeg godt turde skrive 4 år med med ham pga den åbenlyse klasse. Hans stats i fck er faktisk også ganske flotte, bortset fra den lange krise han havde, og nu igen er i.

Men både med VF og NT skal vi også huske på det er fck, hvor spillere som bundu ikke fik et ben til jorden, en svensk landsholdsspiller ikke kunne bruges og Kalle og Gryte pt på bænken, stage og diks pt på bænken. FCKs spillere er i en anden liga. De præsterer bare ikke godt som hold.

NT synes jeg kun er interessant at kickstarte, hvis han er sulten efter at vise sit værd, ikke bliver lønnet som de allerbedste start11 spiller i agf, men på gns som nr 8-15 i truppen, og som præstationsbetinget aftale. Og helst kun 1-2 år. Jeg synes det er lidt som Blumes niveau, tænker heller ikke bedre klubber end Lyngby og max AaB-OB stod klar der. Og så AGF fordi han passede fint ind i DNs stil og var her.

Jeg tror både blume og nu NT er i overvejelserne hos alle udenfor top5 - passer de ind og kan de kickstartes. Jeg tror NT har klart flere bud fra udlandet og i DK end Bror. At Lyngby måske er interessant for NT handler nok lidt om bopæl i Kbh og spillestil.

PS
Og for at ligge 8-15 lønmæssigt skal han også spille fast. Ellers skal han ligge helt i udkanten som jeg formoder julle og oliver gør.

Lige tjekket NT
Sidste sæson - stort set ikke brugt (blev jo droppet fordi man besluttede sig ikke at forlænge)
Forrige - 1300 min det er som Alberto sidste år fx
Sæsonen før - 2500 min faktisk
 
Last edited:
Skal vi ikke snuppe Elias Sørensen når han har været oppe ved Poul Conway for at blive løst fra kontrakten?:



Det bliver sådan lidt tidligt "ligrøveri", men det vil da være dumt, hvis man ikke lige kigger på de 21 navne på listen. Nu ved vi at de hver især kan gå til ledelsen og få revet deres kontrakter over. Elias Sørensen var i øvrigt ikke på listen af gode grunde, når han først lige er tiltrådt nu. Jeg ved heller ikke om han har niveauet. For en måned siden ville vi måske have hentet Conboy i stedet for Lund som brandslukker på VB, men det er jo slet ikke aktuelt nu. Ankersen ville selvfølgelig ret let kunne falde ind i truppen, men jeg er bange for at niveauet allerede er blevet for lavt efter en sæson med generelt lavere tempo i 1. division, kombineret med hans alder.

Men de 21 spillere er:
Simon Bækgård, Jeppe Brinch, Jeppe Højbjerg, Jakob Ankersen, Mads Larsen, Kevin Conboy, Zean Dallügge, Mads Kikkenborg, Emil Holten, Patrick Egelund, Jonas Mortensen, Yuriy Yakovenko, Lasha Parunashvili, Marcus Kristensen, Kristoffer Lund Hansen, Marcus W. Hansen, Oliver Svendsen, Mads Borchers, Marcus Gudmann, Viktor Tranberg og Phun Mang

19-årige Mads Larsen er i øvrigt startet som anfører i denne sæson. Man må gå ud fra at det er slut...
 
Det bliver sådan lidt tidligt "ligrøveri", men det vil da være dumt, hvis man ikke lige kigger på de 21 navne på listen. Nu ved vi at de hver især kan gå til ledelsen og få revet deres kontrakter over. Elias Sørensen var i øvrigt ikke på listen af gode grunde, når han først lige er tiltrådt nu. Jeg ved heller ikke om han har niveauet. For en måned siden ville vi måske have hentet Conboy i stedet for Lund som brandslukker på VB, men det er jo slet ikke aktuelt nu. Ankersen ville selvfølgelig ret let kunne falde ind i truppen, men jeg er bange for at niveauet allerede er blevet for lavt efter en sæson med generelt lavere tempo i 1. division, kombineret med hans alder.

Men de 21 spillere er:
Simon Bækgård, Jeppe Brinch, Jeppe Højbjerg, Jakob Ankersen, Mads Larsen, Kevin Conboy, Zean Dallügge, Mads Kikkenborg, Emil Holten, Patrick Egelund, Jonas Mortensen, Yuriy Yakovenko, Lasha Parunashvili, Marcus Kristensen, Kristoffer Lund Hansen, Marcus W. Hansen, Oliver Svendsen, Mads Borchers, Marcus Gudmann, Viktor Tranberg og Phun Mang

19-årige Mads Larsen er i øvrigt startet som anfører i denne sæson. Man må gå ud fra at det er slut...
Uden at have set meget til Esbjerg det seneste års tid så ser jeg kun spillere som Zean Dallugge, Mads Larsen og Phun Mang som interessante. De er unge, hhv. 18, 19 og 16 år og har alle været inde omkring førsteholdet i seneste sæson. Mon ikke der er flere klubber der afventer situationen
 
Det gik meget godt sidst vi udnyttede sådan en undtagelsessituation. Da hentede vi Højer og Blume i Lyngby.
 
Men både med VF og NT skal vi også huske på det er fck, hvor spillere som bundu ikke fik et ben til jorden, en svensk landsholdsspiller ikke kunne bruges og Kalle og Gryte pt på bænken, stage og diks pt på bænken. FCKs spillere er i en anden liga. De præsterer bare ikke godt som hold.
Ja, og en reserve i FCK kan sagtens være god nok her, men sådan set også fra et lavere niveau fordi det også bare handler om uforløst potentiale fx fordi spilleren ikke helt passer til det træneren i den anden klub vil. Hvis det er bare er den slags kan det være interessant nok, problemet er så bare også at de typisk er ekstremt højtlønnede reserver. Så man kan måske sige at hvis det skal være spillere der er så sultne for at vise sig frem at de er villige til at gå en del ned i løn.
NT synes jeg kun er interessant at kickstarte, hvis han er sulten efter at vise sit værd, ikke bliver lønnet som de allerbedste start11 spiller i agf, men på gns som nr 8-15 i truppen, og som præstationsbetinget aftale. Og helst kun 1-2 år. Jeg synes det er lidt som Blumes niveau, tænker heller ikke bedre klubber end Lyngby og max AaB-OB stod klar der. Og så AGF fordi han passede fint ind i DNs stil og var her.
Så ja, det med sulten, men altså hvis det er Blumes niveau men bare lidt mere skadesplaget vil det også være lidt en fadæse at have ladet Blume gå for at erstatte ham med NT.

Vi er vist enige om at det er to spillere vi vil være ret overraskede over at se i AGF, men SIB kan da passende lukke diskussionen ved at hente en virkelig forstærkning til kanten :)
 
Ja, og en reserve i FCK kan sagtens være god nok her, men sådan set også fra et lavere niveau fordi det også bare handler om uforløst potentiale fx fordi spilleren ikke helt passer til det træneren i den anden klub vil. Hvis det er bare er den slags kan det være interessant nok, problemet er så bare også at de typisk er ekstremt højtlønnede reserver. Så man kan måske sige at hvis det skal være spillere der er så sultne for at vise sig frem at de er villige til at gå en del ned i løn.

Så ja, det med sulten, men altså hvis det er Blumes niveau men bare lidt mere skadesplaget vil det også være lidt en fadæse at have ladet Blume gå for at erstatte ham med NT.

Vi er vist enige om at det er to spillere vi vil være ret overraskede over at se i AGF, men SIB kan da passende lukke diskussionen ved at hente en virkelig forstærkning til kanten :)
Ja derfor jeg også på Alberto fx og Oliver i sin backup rolle, fordi de passer ind i DNs koncept.

Vi underholder os vist til SIB kommer med den rette.
Ja bedre at hente nogen på vej op - end dem som kommer fra høj løn og status.


Jeg synes NT er noget bedre end bror ift det han har vist og talent, men bror mere stabil og derfor vist mere sidste 2-2½ år, dog alvorlig nedgang i denne sæson, især i foråret.
 
Bare lige til info, så er der forlydender om, at den japanske klub som Junker spiller i har snakke med Nikolaj Thomsen, og at AaB samt Lyngby også prøver at finde en løsning omkring ham.

Altså jeg siger ikke at NT er perfekt for os, og det kan sagtens være at han skal have en løn som vi slet ikke skal tilbyde. Men altså det er da ikke vildt at snakke om, som Fischer kan være. Nikolaj Thomsen er trods alt transferfri og i sin bedste fodboldalder.

Han har spillet 187 superligakampe. Altså jeg synes sgu folk er lidt kræsne nu, haha :D I hvert fald ift at han evt. skulle afløse JEVTOVIC som Nikolaj Thomsen da umuligt kan gøre det dårligere end :D Og så har vi i øvrigt Brandhof skadet, og Albert som ikke helt kan ramme/finde melodien centralt, hvor Thomsen også kan spille, endda med dybdeløb (som han viste omkring Fischer).

Han spillede ikke rigtig for FCK sidste sæson, og havde kun 13 kampe i 19/20 sæsonen. Og før det jo altså før det 29 kampe i 18/19 for dem.
Men altså herinde lyder det jo nærmest til at han er fuldstændig ubrugelig :D

En Nikolaj Thomsen på fri transfer til en AGF-acceptabel løn = fint med mig.
 
Bare lige til info, så er der forlydender om, at den japanske klub som Junker spiller i har snakke med Nikolaj Thomsen, og at AaB samt Lyngby også prøver at finde en løsning omkring ham.
I forhold til AaB, så har Inge Andre Olsen sagt nøjagtigt det samme som han sagde om Dalsgaard (som efterfølgende har fortalt at han selv havde tilbudt sig til klubben, men fået nej), nemlig at "han er interessant, og at de har kontakt med agenten, men at logistikken skal gå op." Det ligner et standardsvar derfra. Det er en gammel AaB-spiller og hvis parterne var interesseret tror jeg ikke at han ville have gået arbejdsløs i en måned nu.

AaB kan heller ikke have mange kr. at gøre godt med længere. Det er ikke lykkes med nogle salg og der er derfor udsigt til mørkerøde tal på årets regnskab. De prøver nok at få afsat Kusk og Fossum, da de ikke rigtig præsterer i forhold til lønnen, men de kan nok kun få symbolske transferbeløb for dem.

Lyngby lyder realistisk for NT til at få genstartet karrieren, men hvem ved?
 
Jeg tror også det bliver lyngby fx, svært for spillere i slut 20erne at få kontrakt efterhånden med mindre klubberne lige står og efterspørger specifikt den type, eller træneren kender dem fra før som med helenius.
 
Så kan alle spekulationer om Fischer til AGF stoppe. Han skal til Antwerpen:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Det er en gammel AaB-spiller og hvis parterne var interesseret tror jeg ikke at han ville have gået arbejdsløs i en måned nu.
Der kan vel være uenig om hvordan en fremtidig lønstruktur skal se ud. Her tænker jeg spilleren måske har afgivet sit bud, klubben deres = spilleren bestemmer sig for at afsøge markedet. Dukker der ikke andre tilbud op, er han måske mere tilbøjelig til at acceptere en løn i Aab.

Vi kan stadig være i markedet pga. skuffelser mener Tipsbladet.

I offensiven er der imidlertid ikke kommet nye kantspillere ind.
Sportschef Stig Inge Bjørnebye til Århus Stiftstidende den 30. juni:


- Jeg arbejder altid med, at det haster. Men du må også have noget coolness, fordi du kan ramme forkert hvis du stresser og panikker. Fans og sponsorer vil have, at det går hurtigt, men sådan fungerer den virkelige verden bare ikke.
 
Vi har en stor nok trup. Problemet er, at der er alt for meget dødvægt og alt for man skadede spillere. Vi mangler simpelthen spillere af kvalitet til offensiven. JN mener ikke vi skal skifte indkøbsstrategi efter en enkelt kamp. Nej, selvfølgelig ikke. Men det er efter 3 1/2 kamp, hvor vi intet offensivt har vist. Intet som i intet. Så lige nu handler det ikke om at “bygge på”. Det ligner allermest at starte forfra, og med en trup der er alt for tynd til at kunne spille med blandt de bedste.
 
Vi har en stor nok trup. Problemet er, at der er alt for meget dødvægt og alt for man skadede spillere. Vi mangler simpelthen spillere af kvalitet til offensiven. JN mener ikke vi skal skifte indkøbsstrategi efter en enkelt kamp. Nej, selvfølgelig ikke. Men det er efter 3 1/2 kamp, hvor vi intet offensivt har vist. Intet som i intet. Så lige nu handler det ikke om at “bygge på”. Det ligner allermest at starte forfra, og med en trup der er alt for tynd til at kunne spille med blandt de bedste.
Det er heller ikke efter 3,5 kampe, men hele foråret 2021.
Det mærkeligste er, at efteråret 2020 var med masser af mål fra både 8'er og kanter (samt PM). Men i foråret stoppede målene fra både kanter og 8'er fuldstændigt. Og der mangler virkelig kvalitet der. Fint nok at vi i foråret og før sæsonen her havde håb om, at det var foråret der var "off". Men hvis det var efteråret der var en overpræstation af Albert/Links/Jon så lover det ikke godt pt. Tengstedt/Jevtovic er ligeså lidt værd som i foråret pt til trods for ikke at være skadede, og Jon er som nat og dag som altid, og Links og Albert mangler i den grad farlighed og produkt alt for tit.

Kahl og Alberto kan erstatte meget af den dynamik og de indlæg der kom fra Højer og Diks må vi håbe og gå ud fra. Og Brandhof kan forhåbenligt give noget af det vi mangler centralt. Men der er for mig at se intet der tyder på at vi får løst det med kanterne lige nu, med mindre altså svaret er backs+8'er i form af dem der træder ind på holder i den kommende tid. PM kan ikke lave mål på egen hånd (og fik intet at arbejde med i foråret), og Kurminowski får intet at arbejde med heller.

Håbet ligger på de nye backs, introduktionen af Brandhof, og indkøbet af minimum 1 ny god kant.
 
Status
Not open for further replies.
Top