Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Transfervindue Sommer 2022

ramloser

Active member
Det er påfaldende at AGF har udvist selvskadende adfærd ved at isolere Munksgaard og siden Jon.

Mener du Andersson er spillemæssige irrelevant/en fuser? Jeg har han stadig som et fint kort på midtbanen. Ikke 'suverænt dyreste indkøb'-kaliber på nogen måde, men dog en fin spiller.
Nej, jeg mener ikke at Andersson er en fuser. Han er imidlertid blevet indkøbt med den største transferudgift i klubbens historie, og det betyder vel, at ledelsen har ment, at han kunne løfte holdet et niveau. Han har "kun" vist lovende offensiv kvalitet, ikke tilstrækkeligt antal assits og scoringer i forhold til købsprisen. Patrick Olsen var da heller ikke en decideret fuser, men han kunne heller ikke løfte holdet til det niveau, som kunne forventes. Derfor sammenligningen mellem de to.

fooler

New member
Fowler på Superliga-charmeoffensiv: Mødtes med AGF-sportschef på kendis-restaurant

Ok, min avatar viser hvor min anden kærlighed ligger, men sgufandme nej! Nej og atter NEJ! Jeg skider grønne grise af frygt for at det der kommer til at ske. Al mulig respekt for Fowler som var lidt af en legende på banen, men hvis SIB så meget som overvejer at ansætte en eller anden gammel buddy fra sin tid som aktiv, så skal han ud på røv og albuer. Det der er ikke seriøst på nogen måde.

T-Knogle

Well-known member
Fowler på Superliga-charmeoffensiv: Mødtes med AGF-sportschef på kendis-restaurant

Ok, min avatar viser hvor min anden kærlighed ligger, men sgufandme nej! Nej og atter NEJ! Jeg skider grønne grise af frygt for at det der kommer til at ske. Al mulig respekt for Fowler som var lidt af en legende på banen, men hvis SIB så meget som overvejer at ansætte en eller anden gammel buddy fra sin tid som aktiv, så skal han ud på røv og albuer. Det der er ikke seriøst på nogen måde.
Det er vel også blevet gjort klart i de artikler der har været, at det ikke var i forhold til trænerposten i AGF at han mødtes med Bjørnebye i KBH. Det var udelukkende et vendskabeligt besøg, og det må man vel godt?

fooler

New member
Det er vel også blevet gjort klart i de artikler der har været, at det ikke var i forhold til trænerposten i AGF at han mødtes med Bjørnebye i KBH. Det var udelukkende et vendskabeligt besøg, og det må man vel godt?
Det må man gerne, men ville de indrømme det, hvis det var andet end blot et venskabeligt besøg?

I artiklen står der også det her:

"Mødet mellem Bjørnebye og Fowler foregik på kendisrestauranten Café Victor i det indre København. Her var også fodboldagent Alan Hvedehave og hans agent-kollega Simon Friis til stede."

og

"»Jeg er åben over for nye udfordringer, så selvfølgelig kunne jeg være interesseret i et job her i Danmark. Her er gode spillere, og fodbolden er god. Jeg er klar og afventer,« sagde Robbie Fowler således i aftes til TV 3"

Jeg kommenterede med ordene "hvis SIB så meget som overvejer at ansætte" ... og det kan jo også være han ikke overvejer det og så er alt godt. ;)

Sydhavnen

Well-known member

Ja for selvfølgelig fortæller man altid sandheden til medierne..

Hold kæft mand hvis vi ansætter Fowler...🤯

T-Knogle

Well-known member
Men Fowler har været træner i Thailand og Australien, han har jo ikke niveau til at blive cheftræner i superligaen overhovedet - det ville Jacob Nielsen sætte en stopper for, hvis han overhovedet overvejede det.

fooler

New member
Ja for selvfølgelig fortæller man altid sandheden til medierne..

Hold kæft mand hvis vi ansætter Fowler...🤯

Ja, hans karriere som træner er ... interessant ....

Screenshot_20220512_172728.png

Senest redigeret:

SteenA

Well-known member
SÅ! Nu kan vi godt få færdiggjort de halve aftaler, som afhang af vores overlevelse. Sæt i gang SIB.

SteenA

Well-known member
Hmmm. Det ser ud til at oprydningen allerede er i gang:

Den tidligere svenske U21-landstræner og træner i Barnsley lyder også interessant - bortset fra at han jo kommer fra en sæson der er mindst lige så trist som Davids.

I optakten til dagens kamp svarede SIB i øvrigt meget klart, at det var nyt for ham at man var interesseret i Priske. Til gengæld gled han af på spørgsmålet om, hvorvidt man har besluttet at stoppe samarbejdet med David Nielsen.

8000

Well-known member
Oprydning mod næste sæson. Hele nuværende trup med min personlige vurdering - markeret med fed er dem, der skal videre:

- Hansen: Har 1 år tilbage af sin kontrakt. Har flere superredninger, men redder meget lidt af det, han skal redde. Lad ham starte ud på mål næste sæson for kontinuitetens skyld, men Gadegaard skal sluses ind og tage over fra vinter
- Gadegaard: Har 1 år tilbage af sin kontrakt. Han skal have chancen for at bevise sig.
- Norring: Kontraktudløb og videre med ham. Vi har angiveligt 2 store målmandstalenter på U19, som kan tage den rolle
- Bisseck: Lang kontrakt, god fysik og god teknik. En af de spillere, holdet skal bygges op om
- Tingager: Mangler noget teknik, men fungerer rigtig fint som 3. valg i et system med 2 CB eller 4. valg i et system med 3 CB.
- Munksgaard: Har halvandet år tilbage af sin kontrakt. Såfremt han ikke føler behov for at SKULLE videre, kan vi sagtens holde på ham til kontraktudløb, men samtidig kigge på at hente en endnu bedre til pladsen, f.eks. Mølgaard
- Lund: Har 1 år tilbage af sin kontrakt. Ideelt set bliver kontrakten ophævet, men lad os bare håbe, at han højest får nogle minutter i pokalen i næste sæson
- Kahl: Er forhåbentligt noget bedre rustet næste sæson og kan løfte sit niveau. Også en af dem, holdet skal bygges op omkring
- TK: Siger sig selv, ind i start-11 med ham. Har ligesom Bisseck hele pakken.
- D'Alberto: Sælg ham eller send ham videre på leje. Han er ikke bedre end Munksgaard, og modsat Munken ligner D'Alberto lidt et fremmedlegeme på holdet.
- Hausner: Er gået helt, helt i stå, og er desuden for ringe teknisk. Kan vi sælge ham til Norge, Østrig eller 2. Bundesliga for 1,5 mio. euro-ish, skal han videre me det samme
- Poulsen: Han har været en god soldat for os og været en vigtig del af vores succes. Men vi kommer aldrig til at blive et godt boldspillende hold med ham på så central en plads. Han har også udtjent sin værnepligt. Videre med ham til et udlandseventyr.
- Anderson: Er her selvsagt også næste sæson, hvor han er fast starter
- Wilshere: Jeg hælder til, at han får forlænget sin aftale med 1 år, således at han er overgangsfigur, indtil at Beck, Hvidt og Duncan er klar til førsteholdsfodbold.
- Links: Ville elske at se ham lykkes, men jeg tror ikke på det. Og hvis vi samtidig går væk fra et fast system med kanter, men i stedet har kanter som en mulighed, så bliver han til overs. Mangler desuden slutprodukt!
- Thorsteinsson: Siger sig selv. Er videre.
- Duncan: Lang kontrakt, skadet pt. Enten ham eller Hvidt bør umiddelbart udlejes til 1. division eller Norge, så de kan få minutter i benene. Begge kan ikke spilles ind på samme tid.
- Hvidt: Samme som ovenfor.
- Grønbæk: Det bliver forhåbentligt Grønbæks sæson - vores offensiv skal bygge op om at forløse hans styrker.
- Daghin: Tænker, at han bliver en slags 19.-20. mand i truppen næste sæson, hvor han er en af de første til at indtræde i truppen, hvis vi får skader eller karantæner til de 18 første.
- Brandhof: Man kan ikke sætte en finger på hans vilje og gejst. Men mangler fodboldkløgt og teknik. Han er mere en tonser. En slags luksusudgave af Oliver Lund kan man vel næsten sige. Han skal ikke være del af en ideel start-11, men kan fint tage plads på bænken.
- Bundu: Kan vi forlænge lejeaftalen eller få ham gratis, skal vi slå til. Han er svingende og kan være en stor frustration at se på. Men han er også den med allermest flair i truppen. Skal han købes, skal vi dog holde os væk.
- Mortensen: Har 1 år tilbage af sin kontrakt. Lad ham smutte for et symbolsk beløb for et sidste udlandseventyr. For han er færdig på dette niveau.
- Ihler: Jeg har svært ved at se, at der er plads til både Dall, Ihler og Reec. Så hvis vi forlænger med Dall, skal en af disse 3 udlejes. De 2 andre kan kæmpe om at være 18-19. mand i truppen.
- Dall: Virker som en spændende type, men han er jo helt uden for bedømmelse. Ellers som ovenfor.

Sydhavnen

Well-known member
Den tidligere svenske U21-landstræner og træner i Barnsley lyder også interessant - bortset fra at han jo kommer fra en sæson der er mindst lige så trist som Davids.

I optakten til dagens kamp svarede SIB i øvrigt meget klart, at det var nyt for ham at man var interesseret i Priske. Til gengæld gled han af på spørgsmålet om, hvorvidt man har besluttet at stoppe samarbejdet med David Nielsen.

Uhh jeg har det skidt med en "u'lænding". Jeg frygter vi får en ind som ikke aner hvad de går ind til.

Ingen danskere er i tvivl om hvad de går ind til når det drejer sig om AGF.

andrewdk

Well-known member
Ingen danskere er i tvivl om hvad de går ind til når det drejer sig om AGF.

Alligevel har flere trænere indrømmet at de alligevel blev overrasket over hvor stort presset er.
Jeg tror ikke den del er så afgørende i forhold til nationalitet på en kommende træner.

Sydhavnen

Well-known member
Alligevel har flere trænere indrømmet at de alligevel blev overrasket over hvor stort presset er.
Jeg tror ikke den del er så afgørende i forhold til nationalitet på en kommende træner.

Helt enig. Jeg tænker dog at den form for overraskelse trods alt er blevet mindre over de sidste mange år.

Lige meget hvad er jeg ikke super tændt på en svensker som ikke kunne klare sig i en nedrykket Championship klub.

Nizzleroy

Well-known member
Vi skal satme ikke have ham der lige har fejlet eklatant i Barnsley og som ellers har været u21 træner i Sverige. No way. Det er alt for risky men jeg vil ikke være overrasket hvis det er det Stig kommer med. Jeg forventer lottokuponer og afdankede spillere fra hans “kontakter” 😂😱😭

cph

Well-known member
Vi skal satme ikke have ham der lige har fejlet eklatant i Barnsley og som ellers har været u21 træner i Sverige. No way. Det er alt for risky men jeg vil ikke være overrasket hvis det er det Stig kommer med. Jeg forventer lottokuponer og afdankede spillere fra hans “kontakter” 😂😱😭
Jeg ved meget lidt om hans kvaliteter, og hvilken stil han står for, men det vil i det mindste være modigt at gå med en træner, der kommer fra syv nederlag i sine ni seneste kampe. Til at overtage et hold, der ikke har vundet i 13.

Jeg er lykkelig over, at det her mareridt af en sæson er ved at være forbi. Men det er jo til at blive skingrende nervøs af at tænke på, at spillerne snart vender hjem fra ferie og skal nå at bygge sig op til en ny sæson, hvor vi skal forsøge at spille et helt nyt system ind OG at indkøre en håndfuld nye spillere, mens flere af konkurrenterne bare buldrer videre fra mesterskabsspillet eller den sjove ende af nedrykningsspillet...

Jeg udskød en tur til Aarhus for at se holdet her i slutningen af sæsonen, fordi min søn hellere ville derover, når det gik bedre for dem. Det var forhåbentlig en god beslutning, men jeg har bange anelser. Jeg satser alt på, at en god sommerferie uden fodbold kan nulstille mit flimrende GF-hjerte, og at jeg i høj august-sol skal se et spændende nyt GF-hold smadre fremad med Kahl, Grønbæk og Anderson i hopla 🤞

SteenA

Well-known member
Jeg tror det vil være taktisk klogt at arrangere nogle træningskampe mod svagere modstandere, så vi kan få øvet os i at score mål og vinde kampe inden superligaen starter igen.

cph

Well-known member
Jeg tror det vil være taktisk klogt at arrangere nogle træningskampe mod svagere modstandere, så vi kan få øvet os i at score mål og vinde kampe inden superligaen starter igen.
Det kan være, jeg så bare skal snuppe en af dem i stedet. Måske lidt nedtur for min søn, men hvem elsker ikke en sejr og masser af mål. Måske Esbjerg er klar på at stive vores selvtillid (kunstigt) af en gang til?

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Husker jeg forkert, eller scorede vi ikke mange mål i vinterens opstart?

8000

Well-known member
Jeg så interviewet med Patrick Mortensen efter kampen i går, hvor han blev forholdt sin kontraktlængde og hans fremtid i klubben:

Han er jo slet ikke i stand til at skjule, at han er frustreret over sin kontraktsituation og at han ikke er blevet tilbudt en forlængelse endnu. Det stråler ud af ham i det interview, at han er er bitter og fornærmet. Dét, sammenholdt med hans kommentarer om, at han ikke kunne forstå, hvorfor han var blevet placeret på bænken*, og hans manglende vilje og gejst på banen, kan nok også have noget med holdest præstationer at gøre. Når en samlingsfigur og anfører ikke føler for det, så begynder det første at ramle.

*I et andet interview (måske det samme interview i fuld længde) blev han også spurgt ind til, hvorfor spillet ikke fungerede i 1. halvleg, hvortil han svarede noget a la "det må du spørge de andre om - jeg var kun på banen i de sidste 20 min". Det var også en lidt nedladende kommentar og en slags ansvarfraskrivelse. Og ikke noget, man umiddelbart ville forvente at se fra en anfører.

Så mit bud er, at det eneste, der kan gøre, at Mortensen er i truppen næste sæson, er, at ingen andre gider at have ham.

Nizzleroy

Well-known member
Jeg så interviewet med Patrick Mortensen efter kampen i går, hvor han blev forholdt sin kontraktlængde og hans fremtid i klubben:

Han er jo slet ikke i stand til at skjule, at han er frustreret over sin kontraktsituation og at han ikke er blevet tilbudt en forlængelse endnu. Det stråler ud af ham i det interview, at han er er bitter og fornærmet. Dét, sammenholdt med hans kommentarer om, at han ikke kunne forstå, hvorfor han var blevet placeret på bænken*, og hans manglende vilje og gejst på banen, kan nok også have noget med holdest præstationer at gøre. Når en samlingsfigur og anfører ikke føler for det, så begynder det første at ramle.

*I et andet interview (måske det samme interview i fuld længde) blev han også spurgt ind til, hvorfor spillet ikke fungerede i 1. halvleg, hvortil han svarede noget a la "det må du spørge de andre om - jeg var kun på banen i de sidste 20 min". Det var også en lidt nedladende kommentar og en slags ansvarfraskrivelse. Og ikke noget, man umiddelbart ville forvente at se fra en anfører.

Så mit bud er, at det eneste, der kan gøre, at Mortensen er i truppen næste sæson, er, at ingen andre gider at have ham.
Det er nok det sidste. Jeg tror ikke vi kan give ham væk på nuværende tidspunkt, så ringe som han har været i mere end 12 måneder. Én ting er ihvertfald sikkert; han skal ikke være anfører næste sæson. På banen er han simpelthen alt for langt væk fra det ansvar.

SteenA

Well-known member
Det peger lidt hen mod at vejene skal skilles mellem AGF og PM - også fordi at vi nok er nødt til at spille på en lidt anden måde. Jeg synes nu ikke at PM har manglet vilje og gejst, men han har manglet det sidste spillemæssigt - i takt med at resten af vores offensiv også har været ret bovlam. At han er dybt skuffet over at blive sat på bænken (som anfører) betragter jeg egentlig også mest som et tegn på at han har vilje og engagement. Samtidig har han egentlig hidtil være professionel nok til ikke at tude højt i pressen.

Men nu må vi afvente evalueringen - og formentlig en ny træner - før der bliver truffet andre sportslige beslutninger.

cph

Well-known member
Det virker efterhånden uundgåeligt, at vi er nødt til at rive det gamle hierarki ned. Dem som sikrede os medaljerne. De har haft svært ved overgangen til en ny stil, og de er nok også for meget Davids spillere. Det er super ærgerligt, men måske det både er slut med Mortensen, Tingager og Poulsen for at gøre plads til noget nyt.

Jeg havde håbet på kontinuitet og et stille vindue, men det bliver nok nærmere det modsatte. Dyrt og ærgerligt.

Mengsen

Active member
Det peger lidt hen mod at vejene skal skilles mellem AGF og PM - også fordi at vi nok er nødt til at spille på en lidt anden måde. Jeg synes nu ikke at PM har manglet vilje og gejst, men han har manglet det sidste spillemæssigt - i takt med at resten af vores offensiv også har været ret bovlam. At han er dybt skuffet over at blive sat på bænken (som anfører) betragter jeg egentlig også mest som et tegn på at han har vilje og engagement. Samtidig har han egentlig hidtil være professionel nok til ikke at tude højt i pressen.

Men nu må vi afvente evalueringen - og formentlig en ny træner - før der bliver truffet andre sportslige beslutninger.
Jeg er meget enig. PM har tabt niveau, men ikke gejst.

Jeg kan godt se han spille en rolle efter sommerferien, hvis man bliver bedre til at spille på hans styrker. MEN han er ikke en workhorse længere og kan ikke bære holdet, derfor bliver han ikke førsteangriber

Mengsen

Active member
Jeg tror også spillerne reagerer kraftigt på magtkampen. Hvis træneren bænket dig, kan du få en forklaring eller måske selv se sammenhængen.

Når holdet i stedet skifter mellem stilarter og tilgange og det er lidt i øst og vest - og man bliver bænket til fordel for en, der absolut (heller) ikke ligner en starter, så er det sværere at bevare den pæne grimasse.

Tingager lignede også en med en masse på hjerte, som han valgte at holde for sig selv.

Dine ulæste indlæg