Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Transfervindue Sommer 2022

andrewdk

Well-known member
Har Brøndby ikke pengene?

Jeg er ikke i tvivl om de sagtens kan have budt kr. 25 mio. og det samme gælder vel Fcn (men de vil nok ikke). Begge klubber ville også kunne se frem til et noget større salg, hvis talentet blev bare nogenlunde forløst.

Et Brøndby med CV i spidsen tror jeg ikke har 25 millioner til én spiller. Så hvis det er Brøndby, så forestiller jeg mig et useriøst bud.
Men ja FCN havde jeg glemt, da de i min bevidsthed ikke er en topklub.
Ud fra den aktuelle stilling giver det dog naturligvis fin mening at kalde dem for en "dansk topklub" og lige netop FCN vil nok se Grønbæk som en god investeringscase.

SteenA

Well-known member
Silkeborg kunne vel også være kommet med et (skam)bud, nu hvor de har store bud på deres egne profiler. De sluttede 3'er sidst og ligger nr. 2 nu, så derfor kunne SIB vel godt finde på at kalde dem en topklub. Efter Helenius-handlen kunne det jo godt være, at de lige vil prøve om den gik igen...

Nizzleroy

Well-known member
I Offside efter kampen, hvor deltagerne skal komme med forudsigelser, var et af Ilsøs bud, at AGF henter Viborgs Younes Bakiz i den kommende uge. Det har kørt lidt på rygteplan at flere klubber er interesserede, herunder AGF og AaB.

Han er kant og har udløb næste sommer, men er vist på kant med Fredberg, fordi han ikke vil forlænge.

Jeg nægter at tro at Bakiz er et emne i AGF. For det første er han fløj og for det andet vil det stadig koste en pæn transfer at overtale Viborg til at sælge ham. Det giver ingen mening for en spiller der ikke passer ind i systemet og som derfor som udgangspunkt blot vil blive en reserve der kan komme ind sidst i kampen, hvis der skal ske noget. Og har han overhovedet det niveau der skal til, hvis AGF gerne vil sikre sig en plads i top-6 og måske være medaljeaspiranter igen? Jeg tror det ikke. Det ligner mere en klassisk AaB transfer.

SteenA

Well-known member
Jeg nægter at tro at Bakiz er et emne i AGF. For det første er han fløj og for det andet vil det stadig koste en pæn transfer at overtale Viborg til at sælge ham
Du mener ikke at vi mangler fløje? Rösler har vel allerede antydet at vi også kommer til at spille 3-4-3 i nogle kampe (når vi har fundet vores tryghed i det nuværende). Det vil være en enorm styrke, hvis vi er i stand til at lave den slags taktiske ændringer, så vi ikke bliver for nemme at læse. Jeg tror dog også at en fløjspiller sagtens kan være en af de to forreste i vores 3-5-2. Grønbæk blev jo også brugt som indskifter for Haugen i de første kampe. Bakiz kan i øvrigt også spille centralt.

Om han har niveauet er svært at sige. Han gjorde det i hvert fald godt på det Viborg-hold som kvalificerede sig til Europa i sidste sæson og han er trods alt kun 23.

På AaBs debatforum er der en bruger der bekræfter AaBs interesse i Bakiz, men at Viborg kræver mere end AaB vil/kan betale. Hvilket ikke nødvendigvis behøver at være mere end et par millioner. Jeg ved så heller ikke, hvorfor AaB vil have endnu en kantspiller.

Jeg tænker bare, at det er længe at ville sylte en ung spiller, fordi han ikke vil forlænge en kontrakt om et år. Fredberg virker ret hård på det område. Synd for Bakiz, men omvendt kan Viborg jo bare beholde ham og have den uro det giver helt til næste sommer. Det er heller ikke et fedt signal til omverdenen at deres gode unge spillere vil væk (tidligere Bech).

Senest redigeret:

Nizzleroy

Well-known member
Du mener ikke at vi mangler fløje? Rösler har vel allerede antydet at vi også kommer til at spille 3-4-3 i nogle kampe (når vi har fundet vores tryghed i det nuværende). Det vil være en enorm styrke, hvis vi er i stand til at lave den slags taktiske ændringer, så vi ikke bliver for nemme at læse. Jeg tror dog også at en fløjspiller sagtens kan være en af de to forreste i vores 3-5-2. Grønbæk blev jo også brugt som indskifter for Haugen i de første kampe. Bakiz kan i øvrigt også spille centralt.

Om han har niveauet er svært at sige. Han gjorde det i hvert fald godt på det Viborg-hold som kvalificerede sig til Europa i sidste sæson og han er trods alt kun 23.

På AaBs debatforum er der en bruger der bekræfter AaBs interesse i Bakiz, men at Viborg kræver mere end AaB vil/kan betale. Hvilket ikke nødvendigvis behøver at være mere end et par millioner. Jeg ved så heller ikke, hvorfor AaB vil have endnu en kantspiller.

Jeg tænker bare, at det er længe at ville sylte en ung spiller, fordi han ikke vil forlænge en kontrakt om et år. Fredberg virker ret hård på det område. Synd for Bakiz, men omvendt kan Viborg jo bare beholde ham og have den uro det giver helt til næste sommer. Det er heller ikke et fedt signal til omverdenen at deres gode unge spillere vil væk (tidligere Bech).
Jeg mener vi mangler en god angriber og en teknisk dygtig offensiv midtbanespiller før vi mangler en fløj. Dertil vil man også hente en målmand. Måske også en venstrebenet forsvarsspiller. Det er lidt tyndt reelt kun at have Hausner som backup til de tre. En fløj er et stykke nede på min ønskeliste. Jeg vil først og fremmest styrke det koncept vi nu en gang spiller, og hvis holdet først skal finde tryghed i det nuværende, så er efterårssæsonen også ved at være slut. En fløj vil være en luksusreserve i mine øjne, og der er vi ikke helt endnu. Jeg kan overhovedet heller ikke se Bakiz spille angriber i vores system. Det vil være et totalt fejlcast i mine øjne. det kunne jeg godt se Tobias Bech gøre, men jeg ser ikke for mig at Bakiz kunne.

Det er fint at kunne spille flere taktikker, men når den nuværende allerede halter lidt, fordi vi ikke har ordentlige alternativer på bænken, så vil jeg nok hellere forsøge er forstærke den nuværende taktik, som bliver den primære taktik.

SteenA

Well-known member
Jeg mener vi mangler en god angriber og en teknisk dygtig offensiv midtbanespiller før vi mangler en fløj.
Jeg er enig i dine prioriteter, men jeg tænker ikke at SIB arbejder på den måde. Vi har en "mangelliste" og det handler om at slå til, hvis mulighederne opstår. Henter vi Bakiz, så skal det jo være på betingelser der ikke ændrer stort på vores transferbudget. Jeg ved heller ikke, om han er den rette eller om det faktisk er nu her, man ønsker at hente ham. Måske har man haft en føler ude og "kommet til" at lade det slippe ud. Om 4½ måneder kan han forhandle frit og skrive under på en kontrakt med os fra næste sommer, hvis begge parter vil.

Martin Hansen

Well-known member
Jeg er ikke nødvendigvis sikker på, 3-5-2 fremadrettet bliver den primære taktik. Med tanke på Uwe i alle klubber har vist en taktisk fleksibilitet, kunne jeg godt forestille mig 3-5-2 nu, er fordi, det er, hvad Uwe mener, truppen er til.

Jeg vil fortsat blive overrasket, hvis ikke han på et tidspunkt skifter system også til en 4-back kæde og tilbage til kanter - derfor jeg troede, Grønbæk kunne blive den helt store vinder ved et trænerskifte, fordi han kan spille centralt og på kanten - så giver det egentlig god mening, hvis SIB også kigger på kanter.
Men jeg forstår argumentet med at koncentrere sig om 3-5-2 på nuværende tidspunkt.

Nizzleroy

Well-known member
Jeg er enig i dine prioriteter, men jeg tænker ikke at SIB arbejder på den måde. Vi har en "mangelliste" og det handler om at slå til, hvis mulighederne opstår. Henter vi Bakiz, så skal det jo være på betingelser der ikke ændrer stort på vores transferbudget. Jeg ved heller ikke, om han er den rette eller om det faktisk er nu her, man ønsker at hente ham. Måske har man haft en føler ude og "kommet til" at lade det slippe ud. Om 4½ måneder kan han forhandle frit og skrive under på en kontrakt med os fra næste sommer, hvis begge parter vil.
Jeg prøver bare at være realistisk omkring budgettet, for jeg ser gerne at vi bruger en god del af budgettet der. Og spørgsmålet er om det er interessant at hente en transferfri Bakiz næste sommer hvis han stort set ikke kommer til at spille denne sæson. Jeg tror man kan finde et bedre alternativ der primært er angriber, men som også kan begå sig på fløjen.

cph

Well-known member
Ekstrabladet nævner en helt anden Viborgspiller, som skulle være i kikkerten: Justin Lonwijk. Han virker som en rigtig god ide med de løb ind i feltet, gode afslutningsevner, et godt skud osv. Ud fra mit begrænsede kendskab. Han kan muligvis også bruges på højrekanten, men det er på den offensive midtbane, han er blevet brugt mest. Kunne være en tung konkurrent til Anderson, som allerede kender ligaen. Om han kan købes for det beløb, vi er villige til at lægge, er måske en anden sag. Han er vel en af Fredbergs mest interessante transfer cases.

Nizzleroy

Well-known member
Lonwijk ville være meget interessant og en klasse forstærkning af midtbanen. Jeg anser det nok bare ikke helt for muligt, med mindre han har en frikøbsklausul i kontrakten. Mon ikke Viborg forventer 10+ mio. kr. for ham. En af deres vigtigste spiller, kun 22 år og stadig 2 år tilbage på kontrakten.

fsc

Well-known member
Man kan vel godt forestille sig, at Brøndby har budt - men markant under det vindende bud.

Givet Grønbæks placering lidt udenfor start 11 i en midterklub var et bud på 10-15 mio vel ikke helt skudt forbi - før Bodø bød kassen.

adhs

Member
Det lyder da aldeles fremragende, hvis det er sandt :)

Edit: Kom så Bodø!

Og det stopper ikke der.

AGF står til en solid engangsbetaling for hver gang, Bodø/Glimt fra nu af kommer i et europæisk gruppespil, og det er nordmændene altså allerede sikret i denne sommer med en tur i enten Champions League eller Europa League.

Til og med 2026 vil AGF være sikret en bonus, hver gang Bodø/Glimt kommer i et europæisk gruppespil, også hvis det gruppespil kun hedder Conference League.

Meget skal gå galt, hvis ikke Albert Grønbæk på denne måde sikrer AGF i alt 30 eller 35 millioner kroner i samlet betaling fra de norske mestre, ja betalingen skal endda kunne runde den gode side af 40 millioner danske kroner, hvis rigtig meget går godt i de kommende år for Bodø/Glimt, der har vundet mesterskabet i Norge sidste og forrige år.

Og den første ekstra betaling, ja den kommer AGF altså allerede til at sikre sig juridisk i næste uge, når nordmændene kommer i gruppespillet i Champions League eller Europa League.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Alt i alt fantastisk, men det lyder lidt underligt at vi skulle få bonus af et Europa League i år, når de allerede er sikret det.
Svarer lidt til at din ven tilbyder dig at købe 10% af hans tipskupon efter at de første 10 tegn er fået hjem.
Flinkt, men vældig dumt.

Altså AGF har vel kunne presse på for at beholde Grønbæk til 31/8, mens Bodø skal spille CL-kval lige præcis NU!
Så mon ikke AGF har haft gode kort på hånden ift at overtale Bodø til, at gruppspil giver x mio kroner, hvor Bodø så har tænkt: Hvis vi får 300 mio for CL gruppespil, så er et lille mio beløb INGENTING, og har accepteret den del.

Vi mangler så meget en god angriber på bænken. Det er jo latterligt at Haugen og PM begge stadig løber rundt når de er tydeligt smadret.

Jeg synes faktisk Kurminowski har vist noget de seneste par gange han er kommet ind, men det er altså svært at overbevise træneren om ens kvaliteter i kamp, når man kun får et par minutter her og der.

Tag f.eks. i dag; Haugen spillede ikke nogen stor kamp, der kunne Kurminowski godt være kommet ind med 15-20 minutter tilbage.

Tænkte faktisk på, at Uwe måske sendte et signal til SIB i går...
Selv i den varme/fugt spillede Kurmi ikke efter Haugen/PM var så trætte, og Kurmi jo faktisk havde leveret et par indhop der viste, at han burde kunne få lidt flere minutter næste gange. Omvendt kom han ind selv helt til sidst alligevel, og dermed sikrede Uwe Kurmi en kampbonus. Så ved ikke helt om Uwe faktisk ikke spiller den ret godt. Han hænger ikke Kurmi ud på levebrød direkte, men bruger ham lidt i forhandling?? Måske jeg bare spekulerer unødigt.

Winther

Administrator
Jeg synes kampen mod Lyngby mindede om at vi mangler både en offensiv midt og en angriber. Egentlig mest i angrebet hvor PM nok ofte vil ende med at skulle økonomisere med kræfterne og spille under niveau eller løb helt tør til sidst. Kurmi fik et minut i stedet for Haugen og man tænker det havde været lidt mere hvis Uwe mente han var tættere på i niveau. På midten ser det lidt bedre ud hvis man tæller Hvidt og Duncan med, men indikatorerne er jo at man leder efter erstatning for Grønbæk. Kan man slå to fluer med ét smæk der og finde en der også kan afløse PM. Nu trækker han jo alligevel ned i banen.

Bissecks kanon var i øvrigt også en påmindelse om at vi vel ikke har så megen skudkraft fra distancen. Det er nok ikke ham vi skal vente det fra så ofte trods alt.

Nizzleroy

Well-known member
Altså AGF har vel kunne presse på for at beholde Grønbæk til 31/8, mens Bodø skal spille CL-kval lige præcis NU!
Så mon ikke AGF har haft gode kort på hånden ift at overtale Bodø til, at gruppspil giver x mio kroner, hvor Bodø så har tænkt: Hvis vi får 300 mio for CL gruppespil, så er et lille mio beløb INGENTING, og har accepteret den del.

Tænkte faktisk på, at Uwe måske sendte et signal til SIB i går...
Selv i den varme/fugt spillede Kurmi ikke efter Haugen/PM var så trætte, og Kurmi jo faktisk havde leveret et par indhop der viste, at han burde kunne få lidt flere minutter næste gange. Omvendt kom han ind selv helt til sidst alligevel, og dermed sikrede Uwe Kurmi en kampbonus. Så ved ikke helt om Uwe faktisk ikke spiller den ret godt. Han hænger ikke Kurmi ud på levebrød direkte, men bruger ham lidt i forhandling?? Måske jeg bare spekulerer unødigt.
Jeg tror du spekulerer lidt for meget :) alle kan se vi mangler en angriber.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg tror du spekulerer lidt for meget :) alle kan se vi mangler en angriber.
Tænkte nu mere på, at Uwe bl.a. kan signalere at han ser PM som klart vigtigste spiller i offensiven ift det spillemæssige, samt at han ikke anser Kurmi som relevant for vores mission :D ("giv mig en angriber mere som kan spille PMs plads, frem for Haugens")

Men ja, sikkert overfortolkning ;D

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Så fik vi svar på hvorfor Kurminowski ikke fik mere tid igår....

Forstår ikke helt at vi udlejer. Hvorfor ikke bare skære snoren helt? Er det ikke svært at tænke et scenarie hvor han kommer hjem igen til Aarhus og scorer løs? Mest af alt fordi han ikke passer ind på linje med Haugen.

Nowak

Member
Forstår ikke helt at vi udlejer. Hvorfor ikke bare skære snoren helt? Er det ikke svært at tænke et scenarie hvor han kommer hjem igen til Aarhus og scorer løs? Mest af alt fordi han ikke passer ind på linje med Haugen.
Mon ikke det er med noget frikøbs klausul?

Men vi må næsten også have en erstatning tæt på klar siden man lader ham gå

andrewdk

Well-known member
Pinligt at Tipsbladet bliver ved med at gengive deres egen horrible oversættelse og tolkning af en polsk artikel, og påstår at Kurminowski har været ude med hård kritik af klubben.

mph

Well-known member
Mon ikke det er med noget frikøbs klausul?

Men vi må næsten også have en erstatning tæt på klar siden man lader ham gå
I følge Khaled Deibeas på twitter han Kurmi ud været på plads et stykke tid, vi har blot afventet at få en ny på plads…

SteenA

Well-known member
Det er vel et forsøg på at beskytte vores investering. Lige nu kan vi ikke få 7,5 mio. for ham, men hvis han finder målformen hjemme i Polen, så har vi købere igen, eller måske giver vi ham en ny chance. Han er en ung angriber og han kan udvikle sig meget de næste år.

T-Knogle

Well-known member
Det er vel et forsøg på at beskytte vores investering. Lige nu kan vi ikke få 7,5 mio. for ham, men hvis han finder målformen hjemme i Polen, så har vi købere igen, eller måske giver vi ham en ny chance. Han er en ung angriber og han kan udvikle sig meget de næste år.
Jeg synes måske også at Tipsbladet (igen) konkluderer meget hurtigt at han har spillet sin sidste kamp i AGF, og at AGF skiller sig af med ham. Der er rigtigt mange eksempler på udlejning af unge spillere på lange kontrakter, for at modne dem til at komme tilbage for at komme tættere på spilletid.

Men det kan også ende med en situation hvor vi vil kunne sælge ham med fortjeneste på de præstationer an laver på leje, det gør FCM ofte.

Martinstranger

Administrator
Vi må være tæt på en ny angriber som underskriver snarest - er det Faghir på en lejekontrakt og med en fornuftig købsoption? Ham kunne vi godt have brugt i mandags ;)

Oliver Abildgaard skal væk fra Rusland, hvor klubben også er rykket ned i næstbedste række. Han var skadet i foråret men er vel kommet sig og havde tidligere et meget højt niveau. Måske urealistisk men vi skal have noget ind til startelleveren og der kan være gode handler for en handlekraftig sportsdirektør der netop har solgt dyrt:cool:

SteenA

Well-known member
Abildgaard valgte selv at blive i Rusland efter krigens start, selvom han var fri til at smutte. Måske mest belejligt for ham, men samtidig var det også en indirekte støtte til Rusland og Putin. Ham synes jeg vi skal holde os fra.

Martinstranger

Administrator
Abildgaard valgte selv at blive i Rusland efter krigens start, selvom han var fri til at smutte. Måske mest belejligt for ham, men samtidig var det også en indirekte støtte til Rusland og Putin. Ham synes jeg vi skal holde os fra.
Det viste sig han var skadet og dermed må det have været svært at få et skifte i stand. Tænker ikke der var mange klubber som ønskede at hente en skadet spiller som de ikke kunne få glæde af. Blot en detalje.

Nizzleroy

Well-known member
Jeg synes det er lidt nemt at fælde den slags dom over andre mennesker uden at kende til hans situation. Jeg synes ikke det er op til os at bedømme om han bare skulle være smuttet, og da slet ikke at han støtter Putin på nogen måde. Det er trods alt hans levebrød. Vil du på samme måde ikke have en eneste af de danske landsholdsspillere eller for den sags skyld beskylde dem for at støtte regimet i Qatar, direkte eller inddirekte? Nuvel det er nok ikke en diskussion vi skal fylde tråden op med, men jeg synes bare det er for nemt at fælde den dom over en spiller som Abildgaard.

Dine ulæste indlæg