New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue Sommer 2022

Transfervindue Sommer 2022
Men vi kan jo godt overveje at have en tråd med bekræftede transfers, hvis nogle helst vil slippe for alle rygter og ønsker eller at læse side op og ned i transfertråden uden at der kommer nogen navne. Vi prøvede det vist sidste år, men det var svært at holde disciplin til at skelne tingene ad.
Jeg syntes vi har rigeligt med adskilte diskussioner i forskellige tråde:unsure: Tror ikke det er nødvendigt med flere men det står for helt egen regning.

Hvis man gerne vil diskutere en bekræftet spiller, er det måske bedre at oprette en separat tråd til ham alene.

Og jeg hilser gerne rygter velkomne - hellere et for meget end et for lidt.

Jeg ved ikke hvad Khaled har ramt før men lad ham endelig ramme flere.
 
Jeg syntes vi har rigeligt med adskilte diskussioner i forskellige tråde:unsure: Tror ikke det er nødvendigt med flere men det står for helt egen regning.
Ja, egentlig enig. Men herfra er så bare en opfordring til andre - og mig selv - om at vi i hvert fald prøver at holde os til rygter om (og bekræftede) transfers i denne tråd. Vi er allerede her i maj på side 34 i tråden om det kommende vindue. Vi har en glimrende tråd om cheftræner og en tråd om spillere og klubben. Bare mit forslag, ikke "lov". Men det vil jo være fedt at komme tilbage til de tider, hvor man med spænding trykkede sig ind på transfertråden for at læse nyt.
 
Jeg syntes vi har rigeligt med adskilte diskussioner i forskellige tråde:unsure: Tror ikke det er nødvendigt med flere men det står for helt egen regning.

Hvis man gerne vil diskutere en bekræftet spiller, er det måske bedre at oprette en separat tråd til ham alene.

Og jeg hilser gerne rygter velkomne - hellere et for meget end et for lidt.

Jeg ved ikke hvad Khaled har ramt før men lad ham endelig ramme flere.
Han har ramt de fleste under profilen Paddy Mortensen på twitter. Nu kører han under eget navn
 
Han har ramt de fleste under profilen Paddy Mortensen på twitter. Nu kører han under eget navn
Præcis. Og har en virksomhed der blandt andet vil udgive podcasts at holde andedammen oprørt med.
Det her her med Duelund var klokkerent "swing and a miss".
 
Det her her med Duelund var klokkerent "swing and a miss".
Det kan jo sagtens være rigtigt, at AGF har vist interesse. Men derfra er der selvfølgelig langt til en underskrevet kontrakt. Alligevel kan det også være interessant at høre rygter om, hvilke typer spillere vi (måske) leder efter.
 
Tobias Bech bliver konfronteret med AGF-rygterne her:


AGF har ifølge Ekstra Bladet et godt øje til Tobias Bech, der ikke ønsker at forholde sig for meget til rygtet.

- Det har jeg ikke rigtigt nogen holdning til. Jeg har læst det, men jeg forholder mig passiv på den, siger han.

Han er godt nok meget i medierne i øjeblikket, selvfølgelig også på grund af den VFF-dokumentar. Hvis der følger en hel masse støj med ham, så er jeg ikke sikker på at han er det vi har brug for. Men selvfølgelig skal man interessere sig for en næsten transferfri 20-årig, som spiller på et hold der er sluttet højere end os i denne sæson. Lige nu er han dog også skadet.
 
Tobias Bech bliver konfronteret med AGF-rygterne her:




Han er godt nok meget i medierne i øjeblikket, selvfølgelig også på grund af den VFF-dokumentar. Hvis der følger en hel masse støj med ham, så er jeg ikke sikker på at han er det vi har brug for. Men selvfølgelig skal man interessere sig for en næsten transferfri 20-årig, som spiller på et hold der er sluttet højere end os i denne sæson. Lige nu er han dog også skadet.
Altså han vil være en opgradering på både Bundu, Links og Jon, så vi bør være interesseret, med mindre vi har meget større jern i ilden.
 
Jeg ser gerne at vi som minimum får 3 kantspillere ind her i transfervinduet. Erstatninger for Jon og Bundu, samt en ekstra bredde på positionen, som jeg i den grad synes, vi har manglet i denne sæson.

Jeg har svært ved at komme i tanke om en mere oplagt profil til rollen som førsteudfordrer til en startplads end en 20-årig knægt med 3 sæsoners førsteholdserfaring.
Men jeg forventer helt klar også at der bliver hentet to andre kantspillere ind, der skal træde direkte i startopstillingen.

Hvis man skal kritisere VFF-dokumentaren lidt, så synes jeg ,de er hårde ved de personer, der forlader klubben. Friis får selvfølgelig en ordentlig tur. Men både Sebastian Grønning og Tobias Bech bliver også udstillet lidt. Jeg har dog ikke set noget ved Bech, der skræmmer mig. Den store forskel på ham og mange andre unge spillere er nok bare, at har har fået stukket et kamera op i ansigtet det sidste års tid.
 
Lad os nu lige få en træner først.

Skal vi spille 4-4-2 med en diamant, så skal der jo ikke hentes kanter.
Eller hvis vi skal spille 3-5-2.
 
Det kan jo sagtens være rigtigt, at AGF har vist interesse. Men derfra er der selvfølgelig langt til en underskrevet kontrakt. Alligevel kan det også være interessant at høre rygter om, hvilke typer spillere vi (måske) leder efter.
Uenig. Nijmegen er MEGET opsatte på at få Duen til at lande hos dem.
Der er ikke nogen hemmeligheder i det. Deres sportschef - tror jeg det er - har et eller andet fagligt mancrush på Mikkel. Han har vitterligt brugt enhver chance til at rose Mikkel på trods af sygdom/corona og det bøvlede i at være ejet af en ukrainsk klub pt.
 
Uenig. Nijmegen er MEGET opsatte på at få Duen til at lande hos dem.
Der er ikke nogen hemmeligheder i det. Deres sportschef - tror jeg det er - har et eller andet fagligt mancrush på Mikkel. Han har vitterligt brugt enhver chance til at rose Mikkel på trods af sygdom/corona og det bøvlede i at være ejet af en ukrainsk klub pt.
Det er Esbjergs tidligere sportsdirektør Ted van Leeuwen, som nu er teknisk direktør i NEC Nijmegen, der er forelsket i Mikkel Duelund. Der står dog også i artiklen at han umiddelbart er meget dyr for klubben at hente fra Dinamo Kiev, og at han har været meget skadet i sin tid i klubben. Så det er usikkert om NEC som nyoprykket i Æresdivisionen, er i stand til at indfri frikøbsklausulen. Det er også usikkert hvor stor indflydelse van Leeuwen har på trupsammensætningen, han er som jeg forstår det hverken sportsdirektør eller træner i NEC, og måske vurderer disse at man kan få mere værdi for pengene andre steder. Så det giver meget god mening at vores sportschef som minimum forhører sig på ham, hvis der er en lille mulighed, så skal den da undersøges.

 
Duelund vil også være et større økonomisk sats at tage. I de to sæsoner før denne sæson har han spillet hhv. 9 og 4 kampe. Spørgsmålet er om det vil være pengene værd? Han vil formentlig skulle være lønførende i klubben, da han nok har en rimelig god kontrakt i Kiev. Læg dertil en transfersum der nok heller ikke er meget under 10 mio. kr. De gav trods alt 30 mio. kr. for ham.
 
Jeg har intet imod Duelund specifikt.

Men vi har brug for spillere som er klar nu, som ikke skal over det ene og det andet og spilles i gang.
Vi skal være klar fra 1 runde i år.
 
Men vi kan jo godt overveje at have en tråd med bekræftede transfers, hvis nogle helst vil slippe for alle rygter og ønsker eller at læse side op og ned i transfertråden uden at der kommer nogen navne. Vi prøvede det vist sidste år, men det var svært at holde disciplin til at skelne tingene ad.
Grunden til vi havde den sidste år var at den oprindelige tråd blev brugt til at debatere spillestil - så¨vidt jeg husker
 
Jeg har intet imod Duelund specifikt.

Men vi har brug for spillere som er klar nu, som ikke skal over det ene og det andet og spilles i gang.
Vi skal være klar fra 1 runde i år.
Vi skal bare lige huske på, at der også er muligheder for nogle spillere man ellers ikke ville få muligheden for, såfremt man henter dem mens det ikke lige kører for dem. Men det skal være i en balance med "her og nu"-klare spillere, og talenter, og så dem der skal "spilles igang".

Men altså vi må se hvordan klubben vurderer det.
JN og co. ramte sgu ikke meget plet med spillere som Sanneh, Arzani og andre. Og spillere som Mathias Jørgensen, Dall og andre var jo slet ikke fra en specielt højere hylde, bare nogle der måske kunne blive det.

Diks var og er eksemplet der viser, at hvis hylden er høj nok, så giver det mening.
Så spørgsmålet er jo mere hvor langt en Duelund ville være fra det man ville håbe at få ind. Især på en længere kontrakt, hvor Diks jo blot var 1 år i første omgang.
 
Som jeg sagde:
Duelund rygtet er ren "swing and a miss"....
Videre til næste base.....øøøh rygte.
 
Men vi kan jo godt overveje at have en tråd med bekræftede transfers, hvis nogle helst vil slippe for alle rygter og ønsker eller at læse side op og ned i transfertråden uden at der kommer nogen navne. Vi prøvede det vist sidste år, men det var svært at holde disciplin til at skelne tingene ad.

Ja, egentlig enig. Men herfra er så bare en opfordring til andre - og mig selv - om at vi i hvert fald prøver at holde os til rygter om (og bekræftede) transfers i denne tråd. Vi er allerede her i maj på side 34 i tråden om det kommende vindue. Vi har en glimrende tråd om cheftræner og en tråd om spillere og klubben. Bare mit forslag, ikke "lov". Men det vil jo være fedt at komme tilbage til de tider, hvor man med spænding trykkede sig ind på transfertråden for at læse nyt.

Jeg gav det et skud sidste år. Der blev nærmest ikke andet end brok og irritation over det.
Og jeg oplevede jo også selv, hvordan det er meget meget svært at undlade snakke om en konkret transfer: "nå nu har vi hentet x, så må y blive interessant for dem og dem" eller "mon det så betyder vi henter x også?"

Alt flyder sammen.
Jeg tror der skal admin-deltagelse til.
Hvor vi har en tråd der udelukkende opdateres ved bekræftede handler.

Og/eller "nye rygter i pressen"
Og det så er admin/select few der kun kan lave indlæg i dem.
 
Præcis. Og har en virksomhed der blandt andet vil udgive podcasts at holde andedammen oprørt med.
Det her her med Duelund var klokkerent "swing and a miss".
Han trak allerede lidt i land lige efter han havde skrevet det, hvor han skrev, at han havde formuleret sig dårligt. Jeg synes det er decideret latterligt at gøre grin med ham for dette...
 
Vi skal være klar fra 1 runde i år.
Men det ved vi jo alle godt at vi ikke er. Det gælder dog de fleste klubber. Men det er jo derfor at vi helst skal slippe for at møde Randers, Silkeborg og vel også FCM i de første runder. Jeg forventer at Silkeborg og Viborg kommer til at miste nogle profiler og dermed, trods at de henter afløsere, bliver svækket frem mod afslutningen af vinduet.
 
Han trak allerede lidt i land lige efter han havde skrevet det, hvor han skrev, at han havde formuleret sig dårligt. Jeg synes det er decideret latterligt at gøre grin med ham for dette...
Og jeg mener hvis han skal tages så seriøs som han selv mener, så skulle han have holdt sin kæft om Duelund.
Fordi der var vitterligt ikke noget rygte, vel??!!! 😉
Men hey, så fik vi da skændtes lidt over det......
 
Top