New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue Sommer 2022

Transfervindue Sommer 2022
Forstår ikke helt at vi udlejer. Hvorfor ikke bare skære snoren helt? Er det ikke svært at tænke et scenarie hvor han kommer hjem igen til Aarhus og scorer løs? Mest af alt fordi han ikke passer ind på linje med Haugen.
Mon ikke det er med noget frikøbs klausul?

Men vi må næsten også have en erstatning tæt på klar siden man lader ham gå
 
Pinligt at Tipsbladet bliver ved med at gengive deres egen horrible oversættelse og tolkning af en polsk artikel, og påstår at Kurminowski har været ude med hård kritik af klubben.
 
Mon ikke det er med noget frikøbs klausul?

Men vi må næsten også have en erstatning tæt på klar siden man lader ham gå
I følge Khaled Deibeas på twitter han Kurmi ud været på plads et stykke tid, vi har blot afventet at få en ny på plads…
 
Forstår ikke helt at vi udlejer. Hvorfor ikke bare skære snoren helt? Er det ikke svært at tænke et scenarie hvor han kommer hjem igen til Aarhus og scorer løs? Mest af alt fordi han ikke passer ind på linje med Haugen.
Det er vel et forsøg på at beskytte vores investering. Lige nu kan vi ikke få 7,5 mio. for ham, men hvis han finder målformen hjemme i Polen, så har vi købere igen, eller måske giver vi ham en ny chance. Han er en ung angriber og han kan udvikle sig meget de næste år.
 
Det er vel et forsøg på at beskytte vores investering. Lige nu kan vi ikke få 7,5 mio. for ham, men hvis han finder målformen hjemme i Polen, så har vi købere igen, eller måske giver vi ham en ny chance. Han er en ung angriber og han kan udvikle sig meget de næste år.
Jeg synes måske også at Tipsbladet (igen) konkluderer meget hurtigt at han har spillet sin sidste kamp i AGF, og at AGF skiller sig af med ham. Der er rigtigt mange eksempler på udlejning af unge spillere på lange kontrakter, for at modne dem til at komme tilbage for at komme tættere på spilletid.

Men det kan også ende med en situation hvor vi vil kunne sælge ham med fortjeneste på de præstationer an laver på leje, det gør FCM ofte.
 
Vi må være tæt på en ny angriber som underskriver snarest - er det Faghir på en lejekontrakt og med en fornuftig købsoption? Ham kunne vi godt have brugt i mandags ;)

Oliver Abildgaard skal væk fra Rusland, hvor klubben også er rykket ned i næstbedste række. Han var skadet i foråret men er vel kommet sig og havde tidligere et meget højt niveau. Måske urealistisk men vi skal have noget ind til startelleveren og der kan være gode handler for en handlekraftig sportsdirektør der netop har solgt dyrt:cool:

 
Abildgaard valgte selv at blive i Rusland efter krigens start, selvom han var fri til at smutte. Måske mest belejligt for ham, men samtidig var det også en indirekte støtte til Rusland og Putin. Ham synes jeg vi skal holde os fra.
 
Abildgaard valgte selv at blive i Rusland efter krigens start, selvom han var fri til at smutte. Måske mest belejligt for ham, men samtidig var det også en indirekte støtte til Rusland og Putin. Ham synes jeg vi skal holde os fra.
Det viste sig han var skadet og dermed må det have været svært at få et skifte i stand. Tænker ikke der var mange klubber som ønskede at hente en skadet spiller som de ikke kunne få glæde af. Blot en detalje.
 
Abildgaard valgte selv at blive i Rusland efter krigens start, selvom han var fri til at smutte. Måske mest belejligt for ham, men samtidig var det også en indirekte støtte til Rusland og Putin. Ham synes jeg vi skal holde os fra.
Jeg synes det er lidt nemt at fælde den slags dom over andre mennesker uden at kende til hans situation. Jeg synes ikke det er op til os at bedømme om han bare skulle være smuttet, og da slet ikke at han støtter Putin på nogen måde. Det er trods alt hans levebrød. Vil du på samme måde ikke have en eneste af de danske landsholdsspillere eller for den sags skyld beskylde dem for at støtte regimet i Qatar, direkte eller inddirekte? Nuvel det er nok ikke en diskussion vi skal fylde tråden op med, men jeg synes bare det er for nemt at fælde den dom over en spiller som Abildgaard.
 
Jeg synes det er lidt nemt at fælde den slags dom over andre mennesker uden at kende til hans situation. Jeg synes ikke det er op til os at bedømme om han bare skulle være smuttet, og da slet ikke at han støtter Putin på nogen måde. Det er trods alt hans levebrød. Vil du på samme måde ikke have en eneste af de danske landsholdsspillere eller for den sags skyld beskylde dem for at støtte regimet i Qatar, direkte eller inddirekte? Nuvel det er nok ikke en diskussion vi skal fylde tråden op med, men jeg synes bare det er for nemt at fælde den dom over en spiller som Abildgaard.
Enig - jeg vil ikke have noget problem med at hente ham. Det er altid nemt at dømme folk, når man ikke selv har noget på spil.
 
Det er helt fint vi lejer Kurmi ud. Jeg tror ikke vi kan få det vi vil have i et salg og så kan han hente sælges via frikøbsklausul eller måske vende tilbage i forbedret udgave. Jeg tror det kan gavne ham at komme et andet sted hen et stykke tid også. Går det så heller ikke godt der og man lidt opgiver må vi tage tabet på det tidspunkt.

Nu snakkede vi jo i forvejen om at vi manglede en angriber, betyder det så at der skal hentes to? Ihler er her vist stadig så man kan måske vælge at holde på ham også. Ellers må vi vel tale om en PM-type og så kan det selvfølgelig også være at den nye 8'er/offensive midt bliver en man kan bruge som angriber.

Det er spændende hvad der sker her sidst i vinduet. En spiller eller to kan meget vel allerede stå klar i kulissen og det ender vist ikke med at være et specielt stille vindue.
 
Om Abildgaard er et emne og realistisk ved jeg ikke, men jeg kan heller ikke se at hans Rusland tid skal ligge ham til last.

Han havde kontrakt med en privat klub og ikke den russiske stat.
 
Nu snakkede vi jo i forvejen om at vi manglede en angriber, betyder det så at der skal hentes to?
Det korte svar fra mig er JA. Hvis Kurminowski virkelig er så tæt på som Tipsbladet skriver, så må der stå en klar til at træde til i samme ombæring. Så har SIB resten af vinduet til at se om der kommer et godt tilbud. Derudover mangler der også en teknisk dygtig erstatning for Grønbæk.
 
Om Abildgaard er et emne og realistisk ved jeg ikke, men jeg kan heller ikke se at hans Rusland tid skal ligge ham til last.

Han havde kontrakt med en privat klub og ikke den russiske stat.
Jeg tror han blev solgt for et par mio. Euro for 2 år siden og kommer netop fra en skade og et hold der er rykket ned. Umiddelbart ville jeg have sagt det var urealistisk men der er lidt specielle omstændigheder. Han er måske bare ikke den offensive/kreative løsning vi søger, hvis det skal være erstatning for Grønbæk.
 
Det korte svar fra mig er JA. Hvis Kurminowski virkelig er så tæt på som Tipsbladet skriver, så må der stå en klar til at træde til i samme ombæring. Så har SIB resten af vinduet til at se om der kommer et godt tilbud. Derudover mangler der også en teknisk dygtig erstatning for Grønbæk.
Det hælder jeg også til, men tre nye angribere i samme vindue virker voldsomt. Hvis man tænker lidt færre nye spillere og måske også en mindre udgift - ellers risikerer man måske også bare at den fjerde angriber ret beset ikke bliver nogen opgradering - kunne det være fint hvis Ihler kan bruges eller hvis man kan finde en spiller der også kan dække en anden plads. Det er så også altid lidt risikabelt med sådan noget som angribere med mindre man er indstillet på at vedkommende måske ikke er så målfarlig. Jeg håber man kigger efter noget talent, men den her situation er også en hvor det måske kan give mening at leje en spiller.
 
Jeg synes det er lidt nemt at fælde den slags dom over andre mennesker uden at kende til hans situation. Jeg synes ikke det er op til os at bedømme om han bare skulle være smuttet, og da slet ikke at han støtter Putin på nogen måde. Det er trods alt hans levebrød. Vil du på samme måde ikke have en eneste af de danske landsholdsspillere eller for den sags skyld beskylde dem for at støtte regimet i Qatar, direkte eller inddirekte? Nuvel det er nok ikke en diskussion vi skal fylde tråden op med, men jeg synes bare det er for nemt at fælde den dom over en spiller som Abildgaard.
Jeg ved bare, at debatten har købt på AaBs debatforum og at man der er meget lunkne i forhold til at få ham tilbage af den årsag. Jeg har ikke haft nogen viden om at han var skadet på daværende tidspunkt og at han (og potentiel familie) kunne blive ramt på sit levebrød.

Jeg forholder mig til at der er indført sanktioner overfor russisk fodbold og at vi helt berettiget ikke ønsker at lege med dem. Qatar er jeg bestemt heller ikke tilhænger af og hvis der var politiske sanktioner der, så ville jeg også tage klar afstand fra spillere der ønskede at arbejde der.
 
Jeg ved bare, at debatten har købt på AaBs debatforum og at man der er meget lunkne i forhold til at få ham tilbage af den årsag. Jeg har ikke haft nogen viden om at han var skadet på daværende tidspunkt og at han (og potentiel familie) kunne blive ramt på sit levebrød.

Jeg forholder mig til at der er indført sanktioner overfor russisk fodbold og at vi helt berettiget ikke ønsker at lege med dem. Qatar er jeg bestemt heller ikke tilhænger af og hvis der var politiske sanktioner der, så ville jeg også tage klar afstand fra spillere der ønskede at arbejde der.
Du tænker ikke en professionel fordboldspiller der tjener penge på at spille fodbold kan blive ramt på pengepungen ved at rive sin kontrakt over? Det er vitterligt hans job. Og den kontrakt er formentlig gigantisk i forhold til hvad AaB kunne betale. Det er bare enormt nemt at skyde andre noget i skoene uden at kende til personens situation. Jeg forestiller mig at stort set alle de fodboldspillere der er smuttet fra Rusland havde tilbud på hånden fra andre klubber. Det er jo ikke sikkert Abildgaard havde det. At nogle sidestiller det med at han støtter Putin, er Putin sympatisør osv er helt hul i hovedet i mine øjne.
 
Du tænker ikke en professionel fordboldspiller der tjener penge på at spille fodbold kan blive ramt på pengepungen ved at rive sin kontrakt over?
Jo, var det ikke lige det jeg skrev?

Men det er jo altid op til ens egen samvittighed, hvor meget ens job og løn betyder for en. Hans skade var jo også af en mindre art (han var ude i marts måned), så jeg tror nu ikke at han ville have haft svært ved at finde en ny klub. Jeg tror at reaktionen især kom efter at han var rejst hjem fra Rusland og derefter frivilligt rejste tilbage i starten af april, hvad man også kan se af kommentarerne til denne nyhed:


I øvrigt er det vel også en offensiv midtbanespiller til erstatning for Grønbæk vi taler om at hente ind?
 
Last edited:
Jo, var det ikke lige det jeg skrev?
Du skrev at du ikke havde noget viden om at han, og potentil familie, kunne blive ramt på sit levebrød. Det forekom mig bare underligt, hvis du mente at han skulle rive sin kontrakt i stykker. Vi aner jo ikke om han havde andre tilbud.

Nå, men hvor om alting er, så tog jeg ham satme gerne. Men det er nok ikke der vi skal bruge vores midler lige pt. Er han ikke defensiv midt?
 
Top