Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Transfervindue vinter 2020/2021

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
225
Point
28
Ja umuligt at sige pt, Kaba har været en skuffelse. Generelt har det været godt mange år. Mente også mere det var godt fundet af Ankersen, at finde en investor der også kan bidrage i det sportslige setup.
Ikke for at kværulere, men det var Benham der fandt Ankersen.

Jeg er lidt skeptisk over for den smartodds-model, hvor de lader som om, de er de eneste i verden, der kan bruge statistik, og de har en magisk knap, der kan finde nålen i høstakken. Er statistik på en angriber i tredjebedste tyske række valid for en topklub og cl-deltager fra superligaen? Vi får at se.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Helt enig, sådan læste jeg heller ikke Nizzle. Og vil også sige jeg netop inden sæsonen mente vi helst skulle have en da vi ikke ved om Links også leverer de mål der skal til. Potentialet er der helt sikkert i ham. Og 2 ass på ca 450 min er fint. Og han scorede da også i en eller anden kamp - hvilken var det nu? Var det EC eller træning?

Nej ST og Links har generelt fået alt for lidt tid til at vi kan sige så meget, og samme med Albert, men faktisk leveret fantastisk med mål og fremtvang straffe i Aaalborg i foråret. Og blevet snydt for et. Arbejder godt - dog ikke så rutineret selvsagt.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ikke for at kværulere, men det var Benham der fandt Ankersen.

Jeg er lidt skeptisk over for den smartodds-model, hvor de lader som om, de er de eneste i verden, der kan bruge statistik, og de har en magisk knap, der kan finde nålen i høstakken. Er statistik på en angriber i tredjebedste tyske række valid for en topklub og cl-deltager fra superligaen? Vi får at se.
Det var nu Ankersen der via netværk kom i kontakt med Benham, bl.a. via sine bøger osv og 21st Club, og året efter i 2014 blev formand i FCM og derefter via opsøgende arbejde fik Benham ind som investor og året efter blev fastansat i Brentford hos Benham. Det kan godt være at han ideen allerede blev skabt, da Ankersen lavede noget for Brentford og andre klubber inden 2014 - det kan jeg ikke huske, så måske du har ret.

Senest redigeret:

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Alle klubber har al mulig statistik til åbent brug fra forskellige platforme, men fcm har jo eksklusiv adgang til noget de andre klubber ikke har fordi Benham bruger det til når hans mange ansatte placerer væddemål i Asien. Jeg har lidt indside info det. Egentlig er mange af de andre systemer sikkert ligeså gode, men der går alle i samme fodspor kan man sige.

Klubberne bruger det mere og mere, og det er jo en god førstegangs scouting - efterfølgende tager de jo ud og ser spilleren, ser tv klip, taler med ham, læser om ham, tager referencer. De havde jo aldrig opdaget ham her, eller Tim Sparv i 2 bundesliga eller Jens-Lys, Onyeka osv uden det system. Jeg er ikke tvivl om at det er den overhånd de har der, der har gjort FCM i den grad har overpræsteret siden 2014. Dengang blev data også brugt mindre rundt om end her i 2020.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Man kan også sige at FCM jo modsat mange andre klubber ikke bare har siddet med hænderne i skødet og ventet på investorerne dukkede op.

AGF gjorde fx intet selv da Kurt Andersen kom til. Det var Kurt selv der ville eje en klub og via sin gamle bankven i Århus (glemt navnet - også ligegyldigt) der havde forbindelser til AGF fik skabt den kontakt.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.210
Point
48
Jeg er sikker på at PC har vurderet at problemet med manglende fart på kanten er årsagen til at den anden kant heller ikke har fungeret optimalt.

Men også at vi er ualmindeligt hårdt ramt lige nu med Links som 1. Valg, 2. Valg Jevtovic, Diks ville være det oplagte 3. Valg med den fart der skal til for at gøre omstillingsspillet til an trussel, og Gersbach var måske det 4. Hurtige alternativ. 4 raketter på skadeslisten er forhåbenligt ikke normalt, og jeg er sikker på at Thorsteinsson, Grønbæk og Tengstedt vil værekompetente alternativer på den anden fløj hvis der er en af de 4 raketter på den ene.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
PM har på baggrund af sine første snart to år - evig snor i min bog så længe han scorer som nu, også som backup selvom han skulle gå ned i stats.

Men når han og Helenius en gang vil prøve noget nyt, så synes jeg vi skal tænke lidt som FCM der har været dygtige til transfers, altså ikke optage de 5 forreste pladser generelt af spillere omkring de 30 (med mindre de som PM og Blume allerede er en del af kulturen, selv der skal det overvejes grundigt som man gjorde med Anker). Helst skal de naturligvis være 18-25 - alternativt 26-27 når de hentes ind i superligatruppen. Men sådan har PC også allerede ageret i 3 år generelt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
PM har på baggrund af sine første snart to år - evig snor i min bog så længe han scorer som nu, også som backup selvom han skulle gå ned i stats.

Men når han og Helenius en gang vil prøve noget nyt, så synes jeg vi skal tænke lidt som FCM der har været dygtige til transfers, altså ikke optage de 5 forreste pladser generelt af spillere omkring de 30 (med mindre de som PM og Blume allerede er en del af kulturen, selv der skal det overvejes grundigt som man gjorde med Anker). Helst skal de naturligvis være 18-25 - alternativt 26-27 når de hentes ind i superligatruppen. Men sådan har PC også allerede ageret i 3 år generelt.

Det kræver bare en stor investering i det antal angribere man har synes jeg. FCM har 5 angribere til 1 plads, og ligesom os, så sætter de indimellem en ekstra ind.
Har man ham angriberen som kan blive monster-god, og kun er 18-20 år, så synes det er ansvarsløst kun at have ham. Har man til gengæld ham og en Patrick Mortensen at vælge imellem så kan jeg tale med om det. Jeg ville ikke bytte Patrick Mortensen for nærmest nogen som helst ung angriber i nordisk fodbold pt. Altså kan man have en ny Dolberg i nogle år, så klart. Men selv en Cornelius i FCK spillede jo altså med 3-4 angrebsmakkere.

Jeg synes det er lettere for de klubber som spiller med 2 angribere at få de der unge kometer spillet ind. For altså da Cornelius spiller sin første hele sæson for FCK, så er det sammen med Cesar Satin og Nicolai Jørgensen.

Og det kan godt være at vi kan komme dertil hvor vores hold og kultur kan bære at en ung angriber skal spilles ind igen. Vi må se. Den slags angribere der kan hentes som er "nærmest"-garanti for succes er der rift om i hele Europa. Og der går der sgu noget tid før vi kan deltage i kampen om dem. FM gav jo trods alt 20 millioner for Kaba, bare som eksempel. FCK udviklede selv Cornelius. Vi må se hvilken vej vi kommer til at gå når vi skal have vores næste store angrebsskud :D

Jeg synes PM er så meget value for money at det nærmest har boostet vores spillerbudget hidtil usete mængder, hvis man forestiller sig at PM kunne have kostet 20 millioner hvis han var 24-25 år.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ja præcis en helt ung klasse man satser på i rotation med Patrick Mortensen ville være fantasisk, og så endnu en ung på vej - og måske en kant der også til nød kan spille angriber som 4. valg sammen med en 17 årig ala Ihler i lære til pokalkampe.

Enig ældre spillere skaber så værdi igennem resulaterne. Der kan klubber som fck, agf og bif også bedre satse på ældre fordi der er stort sponsor og matchday indtægter, mens fcm og især fcn er pine død tvunget til at satse vildt på transfers, da de ikke har et naturligt grundlag. OB og AaB er lidt midt i mellem - også nødt til at satse på transfers.

Nizzleroy

Active member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
767
Point
28
Jeg er sikker på at PC har vurderet at problemet med manglende fart på kanten er årsagen til at den anden kant heller ikke har fungeret optimalt.

Men også at vi er ualmindeligt hårdt ramt lige nu med Links som 1. Valg, 2. Valg Jevtovic, Diks ville være det oplagte 3. Valg med den fart der skal til for at gøre omstillingsspillet til an trussel, og Gersbach var måske det 4. Hurtige alternativ. 4 raketter på skadeslisten er forhåbenligt ikke normalt, og jeg er sikker på at Thorsteinsson, Grønbæk og Tengstedt vil værekompetente alternativer på den anden fløj hvis der er en af de 4 raketter på den ene.
Diks og Gersbach må aldrig indtænkes som 3. og 4. valg på fløjen. De er nødløsninger er skal være et godt stykke ned i hierakiet til de pladser. Ligesom når man tænker defensive midtbanespillere i forsvaret osv. For det første er ingen af dem fløjspillere og det har altså en kæmpe betydning for måden de spiller på. Der er en grund til at de er backs og ikke fløje. Det kan selvfølgelig gå som nødløsning, hvis du har 4 skader eller møder en kæmpe favorit på udebane. Og for det andet så er de så ofte skadede, at det vil give endnu mindre mening, at have en back som reserve til fløjen. Når nu en stor del af vores spil er bygget op omkring fløjene, så er det også bydende nødvendigt at man har gode alternativer. Det håber jeg ikke kommer til at bide os i røven resten af efteråret. Men det tror jeg det gør.

Det er firkantede klodser i runde huller, og det er sjældent et godt alternativ.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
Diks og Gersbach må aldrig indtænkes som 3. og 4. valg på fløjen. De er nødløsninger er skal være et godt stykke ned i hierakiet til de pladser.
Enig. Men 5. eller især 6. valg er jo okay. Og har man 3 etablerede kanter og to unge gutter, så er 6. og 7. valg jo det de faktisk er her hos os. Når så Links og Jevtovic er skadet, så er de automatisk 4. og 5.valg. Nu er de bare skadet selv.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ja kunne tyde på Rostov har øget deres tidligere bud på 7,5

Vi ham hjem billigt om 6-12 måneder, når han har fundet af det er er helt væk derovre....

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ja ;-) troede egentlig ikke de kunne udenfor vinduet

At han ryger til hammers - siger nu noget om at Hausner har haft skrap konkurrence på u21, men også noget om at hausner også kan ende i Premier L, for de er vel ret beset lige gode, bare lidt forskellige typer. Synes Haus er bedst, men enhver so synes også bedst om egne grise.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Der er stadig flere spillere derude som er uden kontrakt og måske bliver nødt til at udvide deres horisonter.

Mon ikke Amini kender Jackson Irvine og kunne invitere ham til en uforpligtigende gang træning samt sightseeing i Aarhus. Han virker lidt strandet pga. Covid-19 og klubben brugte ikke deres option på forlængelse af kontrakten. Måske han kunne være med til at hæve niveauet centralt. https://www.ftbl.com.au/news/six-months-since-i-last-played-key-socceroo-in-clubless-limbo-553136

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
234
Point
28
Jeg tror stadigt, at der er muligheder for at gøre betydelige kup i det kommende transfervindue.

4 retninger, der kan kigges i:
  • Spillere, der vil til EM: Spillere i kanten af landsholdstrupper, der har brug for spilletid i foråret for at være i spil til slutrunden. Med udvidelsen af slutrunden til så mange hold - og dét kan man godt være kritisk over for - giver denne gruppe nye muligheder for en klub som AGF. Det kan både være på leje resten af sæsonen eller på mere permanente kontrakter. Umiddelbart vil spillere fra lande som Danmark, Sverige og Finland nok være mest oplagt, men det kan vel også være spillere fra fx Polen, Tjekkiet, Østrig, Kroatien eller de lande, der nu kvalificerer sig via playoff (fx måske Island).
  • Spillere, der vil til OL: Lidt samme historie, måske på lavere niveau. Hvis AGF signalerer klart til fx sydafrikanske eller australske spillere, at man er interesseret, *og* man er villig til at give fri til slutrunden, så har man måske en god case her. Links, Gersbach og Duncan kan jo bruges som gode eksempler.
  • Danske spillere hjem fra udlandet: En klassisk rekrutteringsgruppe. Hvis det skal være 'unge spillere hjem', så ser Victor Jensen sindssygt interessant ud for u21-landsholdet, men han optræder endnu ikke for Ajax' førstehold. Måske han kunne være et emne på leje? Hvis AGF er villig til at sprænge banken (ift. hidtil) kunne Nikolaj Laursen i FC Emmen måske også være en mulighed på højrekanten.
  • Nordiske spillere 'hjem' fra udlandet: En anden klassisk rekrutteringsgruppe. Særligt interessant kan måske være spillere, som Lars Friis har arbejdet med i Brentford - fx de finske u21-landsholdsspillere Marcus Forss og Jaakko Oksanen, der begge gjorde en god figur mod Danmark i aftes.
Derudover er der formentligt mulighed for at gøre nogle mere eksotiske kup blandt spillere, der kommer i klemme i Sydeuropa blandt klubber med meget mere presset økonomi end normalt, men der er ikke ret meget i AGFs transferstrategi, der de seneste år har peget mod den type løsninger, og det er svært at se klubben gå den vej nu.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Det ville være genialt hvis vi kan finde en ung ca. 19 årig målsluger a la Aron, der både kan spille kant og 9er. Det ville jeg kigge efter hvis jeg var PC. Det har vi plads til i truppen og vil også kunne få spilletid. Mens en 4. angriber vil være langt fra spilletid.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.123
Point
48
Det ville være genialt hvis vi kan finde en ung ca. 19 årig målsluger a la Aron, der både kan spille kant og 9er. Det ville jeg kigge efter hvis jeg var PC. Det har vi plads til i truppen og vil også kunne få spilletid. Mens en 4. angriber vil være langt fra spilletid.
AaB havde en ung fyr med den beskrivelse, som kunne smutte transferfrit denne sommer. Hvad var det nu han hed?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
haha ja det og det var også fint snuppet af PC, og fedt ST kan spille lidt af hvert. Kunne godt tænke mig en mere en med fart a la Aron.

Synes godt vi kan bruge mere konkurrence på kanten, nice to have not need to have, og en der hælder mål ind a la Aron som 9er.

Synes vi har en ledig plads i truppen og den ville jeg bruge sådan. Alternativt bare til en lynhurtig kant. Eller ægte 9er - kan dog få svært ved at få spilletid med den form PM viser og Helenius med rutine.

Også perfekt med Bundu type - stor stærk, fart, teknik der kan begå sig som både kant og 9er.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.123
Point
48
Synes godt vi kan bruge mere konkurrence på kanten, nice to have not need to have, og en der hælder mål ind a la Aron som 9er.
Men Aron høvlede jo heller ikke mål ind, da han kom hertil som 19-årig. Der gik lige et par år, hvor han var heldig at få rigtig meget spilletid uden ret mange mål, før der kom hul på bylden. Aron har så bare været voldsomt meget skadet. Den del kan vi godt undvære.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Nej den slags er næsten umulig at købe - dem skal man udvikle.

Synes vi har en sidste plads i truppen og kunne godt bruge en type med fart der både kan spille 9er og kant.

Så har vi to unge udviklings målslugere (plus Ihler på den lange rigtig lange bane) samt en sikker i PM og en rutineret og sikker backup i Helenius. Så vi både tænker på dagen i dag og dagen i morgen.

Men truppen er som okay fin som den er nu. Så uanset går det nok. Ser bare et udviklingspotentiale, og kunne være fedt hvis vi samtidigt kunne give kanten lidt ekstra fart/power.

Risikoen er naturligvis at sætte sig mellem to stole, når man satser på typer som Aron og ST, der ikke er 100% 9ere eller 100% kant som Links-Jetovic. Omvendt er det så heller ikke dødvægt i truppen og de kan udvikle sig via spilletid som er lettere at få når man behersker flere pladser. Lidt som nu hvor Albert får tid på kanten, mens Hvidt er på bænken fordi Hvidt ikke helt har kant evner som Albert.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Aron med skader og alder som nu er ikke så interessant, selvom man (jeg inklusive) er noget romantiske med gamle AGFere.

Må indrømme jeg også drømte lidt om ham inden Hammarby snuppede ham, men glad for at vi ikke gjorde det umiddelbart, selvom han ret beset vel var en bedre type at få ind end Helenius. Men Aron ville næppe være tilfreds med den Julle rolle Helle har fået, og Helle er heller aldrig skadet stort set.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Tror ikke der har været linket til denne men interessant statistisk, selvom de har mest fokus på FC M/K og BIF https://jyllands-posten.dk/sport/ECE12469622/coronaspoegelset-udfordrer-danske-klubber/

For første gang siden 2015 har hverken FC Midtjylland, FC København eller Brøndby solgt en spiller for mere end 20 mio. kr.

FC Nordsjælland er én af de danske klubber, som tidligt har fået ordnet transferaktiviteterne. Derfor synes klubbens sportschef, Jan Laursen, at det er for tidligt at drage konklusioner. Han forudser, vi kun har set starten på omstillingen i transfervinduerne, hvis den økonomiske krise fortsætter:

»Jo længere tid markedet er ramt af økonomiske konsekvenser, desto færre store handler vil der komme over tid. Derfor er det vigtigt for en klub som os at være tydelig og målrettet for at producere de spillere, der efterspørges oppefra, for de næste vinduer bliver benhårde. Men har man som klub et godt produkt, vil der fortsat være muligheder.«

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.210
Point
48
@Martinstranger Jeg synes det siger en hel del om FC Nordsjællands selvforståelse at Jan Laursen kalder spillerne i klubben for “et produkt”. Jeg har ikke hørt andre sportschefer kalde spillere dette. Det lyder mere som en virksomhed der sælger fødevarer eller IT udstyr end som en fodboldklub der udvikler unge talentfulde fodboldspillere.

• Like
Reactions: JB

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
@T-Knogle Er han ikke blot ærlig?
For langt de fleste klubber vil ungdomsspillerne (vel) være spillere som helst skal udvikles og sælges videre. Syntes generelt Fcn er nogen af dem der holder fanen højt og fokuserer på udvikling og ikke kun point.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.210
Point
48
Ja de prioriterer udvikling af “produkter”, det ville være sympatisk hvis formålet var at udvikle unge danske talenter og det var dette der var deres primære fokus Men de er desværre alle sammen alt for fokuserede på at maksimere profitten, og det betyder desværre at spillere kommer afsted for tidligt og inden de er klar, til stor skade for deres udvikling både som mennesker og sm fodboldspillere.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
Hold da op...! Eskelinen kan være helt på vej ud allerede til vinter; et halvt år før Grabaras 1 årige leje slutter. Det vil give AGF en halvsæson til at finde hans afløser.

Det svenske medie erfarer, at Eskelinen kan allerede til januar kan få sin kontrakt, der ellers løber til 2024, ophævet.

Mediet skriver, at Eskelinen ikke indgår i planerne i AGF, og svenskeren skulle i stedet være interesseret i at vende snuden hjem til Allsvenskan, hvor Djurgården nævnes som en mulig destination.
Hvis det er rigtigt, så kan vi godt begrave snakken om, hvorvidt AGF synes Eskelinen var/er god nok.
Jeg har dog kæmpe respekt for at både PC og David på den måde har beskyttet Eske. For skulle han komme tilbage i målet, så skal det være på en måde hvor han kan føle at der er tro på ham ud af til, i det mindste.

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
456
Point
28
Jeg kan ikke forestille mig at vi lader manden gå kvit og frit. Vores økonomi ser fin ud, men vi plukker stadig pengene på en busk nede i Mindeparken, så skal vi nu ikke lige...

FRED

Member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
34
Point
8
Her er den svenske artikel.
Jeg tvivler også på at hans kontrakt bare ophæves. I artiklen står der at kontrakten "brytas", hvilket må betyde "brydes". Om det er det samme som "ophæves" ved jeg ikke.

Tipsbladets oversættelse bruger heller ikke ordet ophæves

Senest redigeret:

Dine ulæste indlæg