New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue vinter 2020/2021

Status
Not open for further replies.
Transfervindue vinter 2020/2021
Vores helte kan bare ikke have deres heltestatus i fred for badelandet. Fornemmer Bundu skifter senest til sommer.

Selles er dog no-brainer. Bliver første rigtig kriminel PC aktivitet, hvis han røver stabsfolk eller spillere fra ungdomsafdelingen.
 
Der er virkelig ikke meget konspirationsteoretiker gemt i mig, men den anelse der dog findes, er blevet vakt til live på det sidste.

Vi er ikke ligefrem vant til at have lange kontrakter på plads i god tid med vores talenter og vores profiler, og jeg mindes ikke tidligere, at vi har set en bølge af lange kontrakter blive underskrevet inden for få dage før. Men lidt mere end en uge efter PC's exit kom der pludselig gang i en mindre lavine af forlængelser, og på seks dage sikrede vi lange kontrakter med to af vores mest attraktive unge spillere, en af vores mest centrale spillere på holdet samt en af vores mest talentfulde ungdomstrænere, som havde varslet, at han var på udkig efter nye udfordringer.

Selles' beslutning kunne vi af gode grunde ikke gøre noget ved længere, men kan Jacob Nielsen være begyndt at kigge sig over skulderen, nu hvor historikken fortæller om en sportschef med seriøs hang til at hyre profiler fra sin tidligere arbejdsgiver? Højer er i den grad et sandsynligt næste mål for PC, og havde det ikke været for den helt nye kontrakt med Jess Thorup, så ville jeg være rystende nervøs for, at David Nielsen havde et kontraktudspil liggende fremme hjemme i HTH-køkkenet.

Jeg siger selvfølgelig ikke, at jeg tror fuldt og fast på det her, men sølvpapiret strammer en anelse til i de her dage...
 
Vi er ikke ligefrem vant til at have lange kontrakter på plads i god tid med vores talenter og vores profiler, og jeg mindes ikke tidligere, at vi har set en bølge af lange kontrakter blive underskrevet inden for få dage før. Men lidt mere end en uge efter PC's exit kom der pludselig gang i en mindre lavine af forlængelser, og på seks dage sikrede vi lange kontrakter med to af vores mest attraktive unge spillere, en af vores mest centrale spillere på holdet samt en af vores mest talentfulde ungdomstrænere, som havde varslet, at han var på udkig efter nye udfordringer.
Jeg har skrevet det tidligere - så jeg er enig ;) Flere mente at det var PC der havde lavet 90 % forarbejde men jeg er nu sikker på, at JN gik igang med at sikre de vigtigste aktiver. Det kan være spillere på korte kontrakter eller med klausuler som man ville af med (host host Randers........). Nu håber jeg bare ikke han har betalt for meget men er overbevist om han har gjort det rigtige.

Gid Højer ville forlænge, med en aftale om et salg. Men han skal snart afsted og måske han foretrækker en fri transfer eller presset på JN for at sælge ham.
Hvis Gersbach er afskrevet, håber jeg vi sikrer en kommende afløser i dette vindue og det er ikke Lumb efter min mening. En sådan transfer vil være en panikløsning og det har vi ikke længere for vane at lave - behøver ikke gå tilbage til den slags - det bør være et overstået kapitel.
 
Jeg tror ikke du skal lægge så meget i timingen ift. PCs afgang. Det er selvfølgelig noget man har snakket om et stykke tid. Nogen steder spekuleres der i at aftalen med Backman er at glide over i en assistent træner rolle. Men det er klart at der er ikke nogen kontrakt før den er skrevet under. Så det formelle kan vel ligeså godt blive klappet af.

Der er dog noget lækkert ved timing ift. at vise fodboldlandet, andre spillere og agenter mv., at der er styr på tingene i GF. På trods af at nøglemedarbejdere vælger at forlade holdet.

Timing er også et spørgsmål om pris og vilkår, hvis man skal se lidt hårdt på det. Man kan også være for tidlig på den.

Meget tyder på at Højer skifter til FCK før eller siden. Det må vi bare erkende. Man kan jo håbe på, at han enormt gerne vil til en udenlandsk klub efter AGF. Eller at han vil blive, naturligvis.
 
Bestemt også en tanke her at man har været ved at sikre aktiverne - ikke kun mod FCK, men generelt.

Højer tror jeg vil til udlandet, men derfor kan han jo godt ende i fck efter mis- eller vellykket om 1-5 år.
Han er jo også gammel fck'er og far chefscout og ikon. PC også gammel FCKer. Selles var bare ledig og får dobbelt løn+

Gjorde "mere ondt" med Stage, han burde være skiftet til græsk fodbold eller andet - og især hvis de snupper hele perlerækken med kamil, diks og Bundu og evt. andre dygtige folk fra den sportslige stab. Det kan være en realitet til sommer.

Håber dog Bundu vælger AGF hvis han skal på leje.

Vi må bare sørge for at tage det step op sportsligt og økonomisk, så der er så lidt at vinde ved at tage til (bif) fcm og fck at det ikke længere sker, at det er udlandet der kalder istedet. Bør vi kunne nå indenfor 5 år måske.
 
Det værste ved PCs opsigelse er den usikkerhed det giver, før vi selv har fået en ny god sportschef. Vi skal igen have de lange linjer på plads, og her gør JN sit bedste lige nu med forlængelser. Vi står stadig svækket tilbage efter afgangen af Bundu og Ankersen, så vi klarer ikke yderligere svækkelser uden indkøb der samlet set igen peger opad. Vi mangler i den grad noget drive fra midtbanen, så vi må også håbe på, at Duncan er tilbage til sæsonstart og Grønbæk med tiden bliver robust nok til at være fast mand her.
 
Det værste ved PCs opsigelse er den usikkerhed det giver, før vi selv har fået en ny god sportschef. Vi skal igen have de lange linjer på plads, og her gør JN sit bedste lige nu med forlængelser.
Præcis. Det er en afbrydelse af den rettidige omhu vi handler på alle andre områder pt.
Men branchen er jo heller ikke til, at man kan lave det skifte PC laver der, hvor man i god ro og orden kan melde det ud i god tid, og så bare arbejde videre.

Så længe alle andre områder forbliver i kontrol, så overlever vi også dette skifte. Især når det sker omkring et vindue, som der jo faktisk er nogenlunde styr på. Helenius er erstattet af en talentfuld spiller, som allerede er solgt for 15 millioner fra en dansk klub (Mathias Jørgensen), og der er forlænget med de største talenter med fast spilletid (Grønbæk/Hausner), samt forlænget med 1. valg og 3.valget i forsvaret (Tingager/Backman), og kun Amini havde udløb, hvor han jo egentlig var med på en særaftale der slet ikke skulle have fundet sted, hvis ikke for Corona-situationen.

Jeg tror det går.
 
Jeg er fortrøstningsfuld vi har heldigvis en direktør der har erfaring som sportschef og andre dygtige folk i vores set up med forstand på det sportslige.

PC var en rigtig god mand, men så var han heller ikke mere genial - tværtimod ikke de vilde super indkøb, men god til at skabe ro, bygge op, finde gratis/billige spillere især i DK (men det kan andre vel også) og sælge dem dyrt.

Spændende om PC faktisk kan andet, eller han er sportschefernes svar på ove og ove samt bo h.

De mange talenter der er kommet op nedefra er ikke PCs fortjeneste alene - slet ikke. De kommer stadig...
 
Mht til truppen, så kan Bundu bare ikke erstattes - det må man leve med som superligaklub. Tilgengæld synes jeg i Milan og Gift at vi har fået to spillere over Ankers niveau, og når man gør ligningen op - så går det vel sportsligt meget lige op.

Vvi stadig har en Jon som også er over Anker niveau.

Læg dertil Albert som gør bredden på kanten og 8eren vild i år
Vi ligger faktisk i toppen selvom Gift har haft formdyk og skade, milan været helt ude og jon formdyk - svært for alle klubber hvis 3 kanter er væk/nede.

Både links, jon, milan, albert har bedre stats end Anker og de er som heller ikke så langt efter Bundu.
Noget andet er så det spillemæssige.

Men alle 4 kan levere mere i foråret end i efteråret, så der kan næsten kun komme fremgang.
 
Og hvad var PCs opgave her i dette vindue - vel ikke andet end at:

- forlænge kontrakter (det er næsten gjort - mangler lige Bror, Kaastrup og Hvidt - og måske vi alligevel ville se foråret lidt an med dem )

- evt. sælge højer og udleje William (det kan JN uden problemer klare), og skal en venstreback købes ligger der allerede en lang liste af skygge-emner JN bare kan tage fat i.

- evt. købe eller leje en ekstra kant, hvis noget vildt dukker op (hvis der overhovedet er budget til en mere).
Og udleje en af dem vi har

Synes det ville være værre at skifte sportschef midt i et sommervindue. Og vi kan snart have en på plads, der begynder at kigge frem mod næste sommervindue. Og selvom han ikke kan starte før hen i foråret, kan han jo sagtens arbejde inde i hovedet på planerne. Lur mig om PC ikke allerede er i gang med næste sommervindue inde i hovedet og klar til at tage action når han tiltræder (dette rør han ikke ved)
 
Vvi stadig har en Jon som også er over Anker niveau.
Vi har mange spillere som "burde" være x og y bedre end det de har været. Jon er jo en af dem. Men Anker var jo selv en af dem FØR det lakkede mod enden, og præstationerne blev langt bedre. Anker havde over 20 kampe i træk uden scoringer. Det har Jon aldrig haft, og har derimod kontinuerligt lavet flere mål/assists per spillet minut. Og det er jo også derfor PC bl.a. kaldte Jon for en pointspiller.

Men Ankersen i den udgave vi så ham i medaljespillet kan alle hold i ligaen vel bruge i truppen, også AGF. Og den udgave af Anker havde nok også været bedre end den udgave af Jon vi har set i denne sæson, desværre.

Men hvis vi får Jon op på nær-100 igen, så er han nemlig bedre end Anker, ja.
 
Du har ret.

Kunne være lækkert at købe en super kant. Tror mest det handler om at få forløst potentialet i dem vi har.
Tror alligevel ikke vi kan købe noget bedre for vores økonomi end dem vi har.
Robert Skov og Bundu kunne være fin :)

En skam Anker ikke tog et år mere - han havde været fast mand i efteråret tror jeg, mere eller mindre. Var rigtig stærk i slutspillet.
 
Jeg er lidt overrasket over vi ikke har flere på denne liste https://www.tipsbladet.dk/nyhed/sup...nk_medium&utm_campaign=eb_link&eblink=artikel

Kan ikke finde ud af om jeg overvurderer eller om der generelt er en tendens til (stadig), at opfatte AGF som en klub der ikke kan sælge spillere. Det samme gælder, når der bliver talt om Bif's unge revolution - har vi ikke nogenlunde det samme i AGF og placerer os på samme niveau? Der bliver ikke nævnt en Hausner, Grønbæk men måske er det bare et niveau under de andre og det er mig der har en forkærlighed for dem.
 
Haha :) synes han så god ud for to år siden i Rosenborg, men frygter også for at vi har fået en down hill spiller med skadeshistorik. At vi fik ham gratis er også betænkeligt, heldigvis kan vi så også bare rive over med ham.
 
Haha :) synes han så god ud for to år siden i Rosenborg, men frygter også for at vi har fået en down hill spiller med skadeshistorik. At vi fik ham gratis er også betænkeligt, heldigvis kan vi så også bare rive over med ham.
Han har da ikke en alvorlig skadeshistorik, har han? Men derfor kan han selvfølgelig godt have fået permanent problemer nu. Som jeg opfattede det i sommers var han tilgængelig på en fri transfer fordi han ikke var normal starter i Crvena Zvezda hvor de måske var lidt corona-ramte på økonomien og så kunne de slippe for en løn og få nogle videresalgsprocenter. Det er rigtigt han kan være på vej nedad, det kan være grunden til at han manglede spilletid i Serbien, men det er også en større klub, der måske spiller på en anden måde osv, så det behøver ikke betyde så meget. Det lidt vi har set til ham indikerer heldigvis også noget andet, så jeg tror stadig på ham når han er oppe i omdrejninger i foråret.
 
Nej det er sgu noget vrøvl jeg skrev der - tak Winther. Mente han var lidt ude af kampform og ikke havde spillet så meget, men har faktisk i 3 år siden skiftet fra Rosenborg spillet 80 kampe - og indblandet i ca. 20 mål. Før det i hver anden kamp for Rosenborg og hver 3. kamp for Bødø. Og jo sikkert næppe spillet mange hele kampe - især ikke siden Rosenborg.

Hver gang kigger på det CV, kan man altså se det burde være et kæmpe step up ift Anker.
Synes også indstillingen og farten så fin ud i dag.

I øvrigt også fedt at se Diks spurte tilbage og dække op 2 min før tid ved 3-0.
Eller den måde Backman kom og gav en krammer til Jon i pausen.
Osv. - sikke en holdånd

 
Status
Not open for further replies.
Top