Nyheder

Transfervindue vinter 2020/2021

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
Så Blume kan komme til at blive direkte konkurrent til PO, imens Brandhof bliver konkurrent til Grønbæk. Er Hvidt så konkurrent til NP, hvor passer Duncan ind og hvem bliver backup til PO hvis Blume stopper i klubben?
Jeg er ikke sikker på, at Blume kan spille den tilbageliggende 8'er så godt som Hvidt/PO.
Hvis David så ham som sådan, så tror jeg man havde rykket ham derned før man købte PO, og så spillet med Blume/Hvidt på pladsen, og købt en ny til Blumes plads tror jeg.
Men jeg ved det jo selvfølgelig ikke.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
383
Point
43
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
Årgang 70 - 50 og fra Skive - og Brårup som et par af de Brandhoff'er.
Hvor I Skive er du fra?

Men måtte jo flytte ned til AGF, så snart jeg blev student, og satsede på AGF vej, det lykkes ikke, så små ca. 1200 meter fra Fredensvang.

Kan ikke lige huske Preben "Kanon"
Samme årgang - boede på Galgebakken.
Mødte Brårup Skole nogle gange i skolefodbold - en del af det hold jeg spillede på var derude fra
bl.a. Søren Færk

Spillede i Skive indtil jeg var 21 og flyttede til Viborg. Der spillede jeg i serie 2 da jeg ikke kunne træne pga arbejde (og der gik fest i den)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
I øvrigt har vi jo gjort det fremragende alle gange vi har været uden NP - var det ikke dig Stig som lavede den statistik?
Det kiggede vi på tidligere jo. Og vi har nærmest vundet hver gang han ikke har været med. Men altså "vi har næsten ikke tabt uden x på holdet" er ikke et stærkt argument længere, for vi taber nærmest aldrig, uanset hvem der er med :D Og det er jo fedt :D

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63
Samme årgang - boede på Galgebakken.
Mødte Brårup Skole nogle gange i skolefodbold - en del af det hold jeg spillede på var derude fra
bl.a. Søren Færk

Spillede i Skive indtil jeg var 21 og flyttede til Viborg. Der spillede jeg i serie 2 da jeg ikke kunne træne pga arbejde (og der gik fest i den)

Sjovt. Flot der i Frederiksdal, nåede lige at flytte til Åglimt (hedder vist Ålyst nu?) inden jeg flyttede til Århus pga arbejde og AGF. Vi har måske spillet mod hinanden der. Søren Færk var ret stærk - og fik vel også en del kampe for SIK i 1 div som jeg husker og håndbold elite. Haha ja sådan kan det gå - jeg nåede heller ikke længere, men det var jo også Richardo der var landstræner og det spillede ikke med mig og Laudrup brødrene :)

Rastapopoulos

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
43
Point
8
Alder
38
Men altså hvorfor leder man så efter en "Stage-type"? For altså man kan jo ikke både hente en Stage-type, spille med Brandhof, og gøre de to ting for at spille med PO og gøre ham bedre, og så stadig spille med Poulsen?
Med mindre vi skal vil at spille med 4 centralt!!? :D

Men jeg spørger også kun lidt i spøg.
Men pointen er blot, at vi skal have gang i PO = fint og godt. Han er en dyr investering, og er værd at rokere dele rundt for, og bygge mere op omkring.
Vi spiller så pt med NP, og Egelund skriver at vi stadig skal spille med NP frem for Stage-typen, fordi det er vigtigt for balancen, og samtidig er Brandhof-handlen et udtryk for dette.

Jeg synes det giver fin mening at have en mere boldspillende 6'er end Nicolai Poulsen. Men jeg sætter mere pris på den defensiv vi havde sidste år, hvor balancen var bedre, da vores defensive 8'er ikke på samme måde var en playmaker. Amini/Hvidt har lidt en anden måde at spille på end PO.

Hvidt/NP/Blume fungerede.
Amini/NP/Blume fungerede.
Patrick/NP/Blume fungerer mindre godt.

Men da vi jo har købt Patrick, og Blume har udløb, så giver det fin mening at det er Blume der må ofres, netop også fordi Blume/PO minder for meget om hinanden ift playmaker-rollen.

Hvis NP rykkes et par meter bagud, PO et par meter frem, og Brandhof/Grøndbæk så ligger mellem PM og PO, og kan deltage i kombinationer, stikkes i dybden, og sendes afsted af PM/PO, så giver det hele fin mening.
Men når vi så OGSÅ skal have en "Stage-type" ind alligevel, så kommer spørgsmålet jo: I stedet for hvem?

Stage var tiltænkt 8'er-rollen op til salget. Det ved vi fra kommentarer der er lækket ud, og NP der i et interview fortalte hvordan han ærgrede sig over salget, da han havde set frem til at spille med netop Stage på den centrale midtbane.
Så vi må gå ud fra, at den "Stage-type" skal ligge på Blumes plads, hvis NP og PO skal spille stadigvæk, som du skriver artiklen antyder.
I det lys giver det vel mindre mening med Brandhof-handlen, når man nu har Grønbæk på pladsen også, og Tengstedt og Duncan også kan spille den.

Beklager det blev langt.
Brandhof er "Stage" i det regnestykke. En spiller med drive og stort løbepensum, som samtidig er lidt uortodoks i sin spillestil. I artiklen nævnes det også, at Hvidt ses på samme plads, da han jo som bekendt slog Amini af for et års tid siden.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
Brandhof er "Stage" i det regnestykke. En spiller med drive og stort løbepensum, som samtidig er lidt uortodoks i sin spillestil. I artiklen nævnes det også, at Hvidt ses på samme plads, da han jo som bekendt slog Amini af for et års tid siden.
Okay. Så forstår jeg bedre.

Men altså: Der står, at Brandhof er tiltænkt rollen, som Stage havde og Amini efter ham, fordi Blume og Olsen ophæver hinandens spil.
Stage havde ikke samme rolle som Amini. Patrick spiller der hvor Amini gjorde, og Hvidt spiller der hvor Amini gjorde. Stage spillede 6'er for os, og var først tiltænkt 8'eren i sæsonen hvor han blev solgt lige inden. I sæsonen op til det havde Sana og Blume delt pladsen hvor Blume spiller nu.

I stedet for at Stage skulle spille 8'er, så solgte man ham til FCK, og det planlagte salg af Amini blev til et salg af Stage i stedet. Jeg havde faktisk forstået det sådan, at Stage skulle have spillet Aminis 8'er, ikke Blumes.

Nuvel. Jeg synes det bliver lidt rodet nu.
Som jeg forstår det har Stage aldrig skulle spille Sana/Blumes 8'er, mens Brandhof er tiltænkt den, sådan som jeg forstår artiklen. Tak for opklaringen af, at Brandhof er "Stage-typen", som Egelund kalder ham, som skal spille en plads Stage ikke spillede, men som David/PC havde tiltænkt at han skulle spille i sæsonen han blev solgt lige før. Den plan om at NP skulle overtage Stages 6'er, og Stage skulle spille 8'er kommer jo så nu til at blive NP på 6'eren, og "Stage-typen" som 8'er.

cph

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
22
Point
13
Så er konklusionen på den her detektivagtige optrævling af en EB-artikel, at følgende spillere kommer til at konkurrere om følgende pladser på midten?:

Defensiv midt (6'er): Nicolai Poulsen, Duncan, Hvidt
Løbestærk boks-til-boks (8'er): Grønbæk, Brandhof, Hvidt
Playmaker-type (8'er): Patrick Olsen, Blume

Eller har jeg ikke helt fanget den endnu (eller er det for simpel en udlægning)?

For en sjælden gangs skyld er jeg ret optimistisk omkring købet af en 1. divisionsspiller. Jeg kan virkelig godt lide tilgangen med at håndplukke de helt rigtige spillertyper med den rigtige energi og attitude. Udfordringen er, om Brandhof let kan løfte sit spil til superliganiveau og blive en profil. Men det er et federe gamble end at hente en teknisk stærk spiller, som man ender med at gå bananas over på den ikke så sjove måde, når han for 17. gang slår op i banen eller bare ikke kan sætte det afgørende pres ind efter 80 minutter.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
Så er konklusionen på den her detektivagtige optrævling af en EB-artikel, at følgende spillere kommer til at konkurrere om følgende pladser på midten?:

Løbestærk boks-til-boks (8'er): Grønbæk, Brandhof, Hvidt
Playmaker-type (8'er): Patrick Olsen, Blume

Eller har jeg ikke helt fanget den endnu (eller er det for simpel en udlægning)?

Det er også lidt rodet når der dukker skjult-indholds-artikler op, som er baseret på tolkning fra journalister, og så vores egne gætterier parret med hvad vi har kunne se med øjne og ører (tolkning) holdt sammen med fakta.

F.eks. er Grønbæk blevet skiftet ind for både Blume og PO her til sidst. Så ham ser ham åbenbart i stand til at kunne spille begge pladser, om ikke andet så af nød til tider. Men jeg vil gerne skelne mellem playmaker-8'eren og boks-til-boks 8'eren, og så i stedet kalde det frontliggende vs bagerste 8'er. Grunden: Vi har før spillet med en boks-til-boks 8'er liggende bagerst i Amini, mens Sana/Blume lå foran og var playmaker. Vi har også spillet med en slags boks-til-boks 6'er i Stage, hvor Amini blev tilbage og tog sig mere af de defensive pligter mens Stage tog på tur, og Sana/Blume var playmaker. Og i alle tilfælde var Amini jo faktisk også en spiller der skulle bryde gennem kæder (var han god til), agere oprydder (gjorde han godt) og skulle også fordele bolde (han gjorde hvad han kunne, men var ikke hans vilde force). Men han var en god hybrid, og da han var bedst var han en af ligaens bedste til gennembrud, selv mod de bedste hold.

Men jeg er enig i din udlægning af 6'er-pladsen. Jeg har spurgt et par VFF-fans om, hvorvidt Brandhof kan spille en slags offensiv 6'er, men det havde han ikke i VFF. Det havde de andre spillere til.

Frontliggende 8'er: Grønbæk, Brandhof ja, men jeg ser det ikke som umuligt at Jørgensen kan få et par chancer der, og faktisk også Tengstedt når han er tilbage fra skade. Afhænger af kampprogram/rotation. Men Grøndbæk/Brandhof er nok 1. og 2.valg der. Jeg synes det giver mening at give Grøndbæk chancen fra start snart, og virkelig satse på ham. Falder han igennem finder vi ud af det med Brandhof og andre løsninger til vi henter en ny. Slår han 100% igennem som kæmpe liga-stjerneskud som han er på vej til, så er han dygtig nok til at gå hele vejen til stjerne-salg.

Den bagerste 8'er: PO, Hvidt (og Grønbæk).
Men Duncan og Blume kan også spille pladsen.

Det er min "foreløbige konklusion" er, at man laver nogle rokader/konstellations-justeringer for at få PO ordenligt igang, og danne noget omkring ham som er lidt mere længerevarende planlagt, end bare "her og nu".
Jeg tror PO skal slippe lidt af de defensive opgaver. Alt for tit endte han med at stå oven i NPs arbejde. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har råbt af mit TV her i efteråret, hvor NP og PO gik efter de samme bolde, erobrede den, men fik den så smit op til Blume/PM der lå alene, og så fik vi den i hovedet igen. Jeg tror ligeledes at PO overtager mange af Blumes paymaker-dele, hvor han kan træde frem i rummet der pt svarer til lige mellem PO og Blumes plads her fra efteråret, hvor den nye spillerfunktion (Grøndbæk eller Brandhof) skal rykkes tilsvarende frem helt op til PM, hvor han dog ikke skal gå op i duellerne sammen med PM, men i stedet været hyper-opmærksom på, om PM kan snitte den videre, eller skal tage den ned og kan spille den i dybden. Enten direkte fra PM, eller ved at lægge den af til PO, der støder frem og spiller Grønbæk/Brandhof i dybden. Det kan også være noget 1-2 mellem PM og Brandhof/Grønbæk. Begge spillere lader til at være pasningsstærke nok til den del. Så flere af den slags kombinationer i videomateriale på youtube etc omkring Brandhof i forbindelse med handlen.

Nuvel. Elsker at spekulere og nørde om AGFs planer. Vi/jeg ved det ikke.
Men jeg ville elske at se ovenstående komme til virkelighed. At have de der hurtigløbere er så godt. Det er så meget sværere at lukke helt ned for et hold som har den slags typer. For altså en enkelt fejl af en forsvarer, og så kan det blive til en chance til en hurtig godt, hvis han kan løbe fra sin modstander med bolden. Noget Blume jo altså ikke kan. Det så vi tydeligt mod Brøndby, hvor han flot erobrede bolden fra Marxø, men slet ikke kunne udnytte, at han rent faktisk havde fri passage mod mål, hvis han havde haft farten.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63
Bold dk skriver der bud efter Andre Rømer (27) fra Elfsborg og Jeballi (29) sidste sommer var tæt på at blive solgt og han vil væk til sommer, hvis top6 glipper (så kan han jo ligeså godt smutte nu haha). Og Rygaard ca 30 er også lige solgt.

Så lidt handel er der da i ældre spillere endnu, så måske vi kan sælge Bror istedet for at lade ham løbe ud, hvis de ikke kan finde hinanden i forlængelse.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.421
Point
63
Men altså hvorfor leder man så efter en "Stage-type"? For altså man kan jo ikke både hente en Stage-type, spille med Brandhof, og gøre de to ting for at spille med PO og gøre ham bedre, og så stadig spille med Poulsen?
Med mindre vi skal vil at spille med 4 centralt!!? :D
Jeg synes det giver god mening at man leder efter forskellige typer og at vi så kan lave små justeringer i vores udtryk fra kamp til kamp, eller hvis vi vil ændre et kampforløb. Vi har bl.a. set, hvor svært modstanderne havde det i sidste sæson, når vi udskiftede Blume med Helenius i slutningen af kampene, selvom Helenius stadig spillede bag PM, ligesom Blume.

På samme måde har det også været en styrke at vi har kunnet skifte mellem Anker og Jon på venstrefløjen, fordi de gør noget meget forskelligt.

Nizzleroy

Active member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
954
Point
43
Bold dk skriver der bud efter Andre Rømer (27) fra Elfsborg og Jeballi (29) sidste sommer var tæt på at blive solgt og han vil væk til sommer, hvis top6 glipper (så kan han jo ligeså godt smutte nu haha). Og Rygaard ca 30 er også lige solgt.

Så lidt handel er der da i ældre spillere endnu, så måske vi kan sælge Bror istedet for at lade ham løbe ud, hvis de ikke kan finde hinanden i forlængelse.
Bror er ikke en ældre spiller. Og det er Rømer langt fra. Det er spillere i deres bedste alder, og Blume har ihvertfad 4 år tilbage i sin bedste alder. Han har aldrig været en spiller der lukrerer på fart alligevel. Hvis man står og mangler en midtbanespiller med offensive kvaliteter, så er Blume en perfekt spiller at hente ind. Han er formentlig relativ billig pga sin kontraktstatus og nok heller ikke vanvittig dyr i løn. Han kan yde fra dag 1 og er driftsikker flere år ude i fremtiden. AGF vil intet problem have med at få afsat Blume nu, såfremt man ønsker det og Blume vil slet ikke have svært ved at finde en interesseret klub, hvis AGF også er realistiske omkring prisen.

Men vi har haft den diskussion før, og jeg ved der mange der synes 27-28 år allerede er "ældre" og ikke meget værd. Det er vanvittigt i mine øjne.

• Like
Reactions: fsc

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.421
Point
63
Men vi har haft den diskussion før, og jeg ved der mange der synes 27-28 år allerede er "ældre" og ikke meget værd. Det er vanvittigt i mine øjne.
Jeg er enig med dig i at Blume vil være et meget attraktivt emne i flere superligaklubber lige nu. Faktisk kan jeg kun se FCK og FCM, hvor han ikke vil kunne kæmpe sig ind i startopstillingen. Så vi vil også kunne få lidt kroner for ham her og nu. Jeg vil dog hellere beholde ham et par år mere.

Det der er "problemet" med spillere på Blumes og Jebalis alder er, at der ikke er et (ret stort) videresalgsperspektiv ved en 4 årig kontakt. Til gengæld kan man så være heldig at have en driftssikker spiller i alle fire år, hvor man ellers skulle begynde at tænke i salg allerede efter to år. Men det påvirker selvfølgelig salgsprisen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
Jeg synes det giver god mening at man leder efter forskellige typer og at vi så kan lave små justeringer i vores udtryk fra kamp til kamp, eller hvis vi vil ændre et kampforløb. Vi har bl.a. set, hvor svært modstanderne havde det i sidste sæson, når vi udskiftede Blume med Helenius i slutningen af kampene, selvom Helenius stadig spillede bag PM, ligesom Blume.

På samme måde har det også været en styrke at vi har kunnet skifte mellem Anker og Jon på venstrefløjen, fordi de gør noget meget forskelligt.
Præcis, og da 6'eren meget sjældent skal skiftes ud, og playmakeren bør spille nær-hele-tiden (da spillet bygges op omkring ham, oftest), så er det oplagt at det er på Blumes plads der eksperimenteres.
Blume har spillet 47 af de sidste 49 kampe. Og det hænger jo bl.a. sammen med, at han i sidste sæson havde en mere "playmaker"-agtig rolle (eller noget som kaldes noget andet). Så Blumes plads er vel nærmest den plads der er blevet eksperimenteret MINDST MED, sammen med Højers og PMs.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63

Ja det har vi - og jeg er sådan set enig med dig og Steen. Og ideelt set forlænger vi også, men der er jo også noget med strategien i AGF og en udviklingsliga som DK, forventet spilletid hos Bror/AGF i sæson 1-2-3 i ny kontrakt og lønkrav, allokeringen af midlerne. Vi skal også have fundet løsninger på begge backs og for keeper posten til sommer.

Hvis det bare handlede om at vinde fodboldkampe nu og her som på landsholdet ville man også hæve andelen af "ældre" mellem 25-35 væsentligt.

Jeg tænkte om Bror er nok motiveret. Eller han bliver lidt irritabel som Anker i efteråret - blev dog god igen i foråret og kæmpede flot. Tror også Bror er en teamplayer uanset.

Måske godt kunne vi få en transfer nu og omvendt få Brandhoff ind - sætte Albert i start11 som måske alligevel sker uanset.

Spørgsmålet er dog om det ikke økonomisk mere givtigt pga sportslige hensyn at beholde Bror indtil sommer.

Allerbedst hvis vi allerede nu kunne lægge et-to år på og sælge ham til sommer eller næste vinter, når vi kan se vi ikke svækkes af det.

Nå vi kan blive ved :ROFLMAO: det er alligevel op til Bror og JN.

Rastapopoulos

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
43
Point
8
Alder
38
Okay. Så forstår jeg bedre.

Stage havde ikke samme rolle som Amini. Patrick spiller der hvor Amini gjorde, og Hvidt spiller der hvor Amini gjorde. Stage spillede 6'er for os, og var først tiltænkt 8'eren i sæsonen hvor han blev solgt lige inden. I sæsonen op til det havde Sana og Blume delt pladsen hvor Blume spiller nu.

I stedet for at Stage skulle spille 8'er, så solgte man ham til FCK, og det planlagte salg af Amini blev til et salg af Stage i stedet. Jeg havde faktisk forstået det sådan, at Stage skulle have spillet Aminis 8'er, ikke Blumes.

Nuvel. Jeg synes det bliver lidt rodet nu.
Som jeg forstår det har Stage aldrig skulle spille Sana/Blumes 8'er, mens Brandhof er tiltænkt den, sådan som jeg forstår artiklen. Tak for opklaringen af, at Brandhof er "Stage-typen", som Egelund kalder ham, som skal spille en plads Stage ikke spillede, men som David/PC havde tiltænkt at han skulle spille i sæsonen han blev solgt lige før. Den plan om at NP skulle overtage Stages 6'er, og Stage skulle spille 8'er kommer jo så nu til at blive NP på 6'eren, og "Stage-typen" som 8'er.

Ja altså bortset fra, at vi dengang havde Sana som defensiv midt i halvdelen af sæsonen.

Stage spillede ikke rigtig sekser. Vi havde ikke rigtig en sekser dengang (pointen med balance-klippet), og Stage indtog den dynamiske tovejsrolle på lige fod med Amini. Amini fik derefter pladsen som den dynamiske i den opdaterede opstilling med Polle og Blume, men spillede den i sagens natur på sin måde.

Faktisk har PC udtalt, at man jo allerede havde Stage til Poulsens plads, men at Poulsen var længere i sin udvikling som sekser. Det kunne jo tyde på, at planen var at lade Stage spille sekser fremover, men var han blevet, havde han givetvis spillet en af de forreste.

Nuvel, jeg ville blot notere, at det er mere nuanceret end som så og ikke genstand for skråsikkerhed hos mig.

I sidste ende kan det koges ned til udviklingen af holdet og dets udtryk.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
Ja altså bortset fra, at vi dengang havde Sana som defensiv midt i halvdelen af sæsonen.

Stage spillede ikke rigtig sekser. Vi havde ikke rigtig en sekser dengang (pointen med balance-klippet), og Stage indtog den dynamiske tovejsrolle på lige fod med Amini. Amini fik derefter pladsen som den dynamiske i den opdaterede opstilling med Polle og Blume, men spillede den i sagens natur på sin m
Altså Sana lå da foran, på det der i dag er Blumes plads, ikke sandt?
Er med på, at Stage ikke spillede en NP/Guira-6'er.
Og er også med på, at Amini i perioder havde forskellige roller, og til tider skulle mere med frem/tilbage.
Det kunne jo tyde på, at planen var at lade Stage spille sekser fremover, men var han blevet, havde han givetvis spillet en af de forreste.
Det var bare ikke det de sagde, og ej heller det jeg læste mig frem til dengang. Så tolker vi det forskelligt. Orker ikke lige at grave de gamle citater frem. Men PC sagde det i hvert fald i TV-interview på et tidspunkt, at det faktisk var planen at Stage skulle have spillet 8'er før han i stedet blev solgt (i forbindelse med spørgsmål om, hvad AGF skulle have ind i stedet, og om NP var afløser for Stage 1:1).

Vi skulle have solgt Amini og beholdt Stage. Stage skulle have spillet Aminis 8'er. Sådan tolker jeg den tid/sag.
Men jeg kan sagtens tage fejl. Ift at Stage ikke spillede "rigtig 6'er", så spillede han altså 6'er, bare ikke som vi traditionelt kender dem ift typer som NP og Guira, som sagt. Når jeg skriver at han var 6'er, så er det egentlig for at skrive at vi havde to andre spillere på 8'erne (Amini på den tilbageliggende, og Sana/Blume på den fremliggende). Stage har bare lov til at gå med frem, hvor Amini så dækkede af på 6'er-positionen.

Så man kan måske sige at Stage var 6'er når modstanderen havde bolden, og 8'er nå vi havde bolden :D haha
Amini var så 8'er når modstanderen havde bolden, og 6'er når vi havde bolden og Stage gik med frem :D

Rastapopoulos

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
43
Point
8
Alder
38
Så har PC vel egentlig blot sagt, at Stage kunne placeres efter behov. Jeg lagde kun mærke til, at han nævnte Poulsen som en mere færdig spiller ift. det, David gerne ville. Så kan vi kun gisne om, hvorvidt Stage ville have spillet med Poulsen, eller om han havde været en konkurrent eller lærling.

Og på det nævnte tidspunkt ville Sana jo gerne spille centralt, så man forsøgte sig med ham som dyb playmaker. Det gik vist meget fint, så længe vi havde bolden, men det er jo nok det, Patrick Mortensen taler om, når han nævner, at "vi fik ændret kulturen". Sana ville pinedød styre det hold.

Jeg husker samtidig, at Blume ikke var et emne centralt, for på det tidspunkt var han oftest placeret på fløjen, hvis han overhovedet spillede, og han sad på et af de yderligere mandater. Men så rød Sana. Vi er altså helt tilbage fra før, Bundu gav los.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
Så kan vi kun gisne om, hvorvidt Stage ville have spillet med Poulsen, eller om han havde været en konkurrent eller lærling.
Fair nok, men så tolker jeg måske bare NPs udtalelser om, at han ærgrede sig over salget af Stage, da han havde set frem til at spille med Stage på midten lidt anderledes direkte; altså som i at de skulle have spillet samtidig, sammen.
Jeg husker samtidig, at Blume ikke var et emne centralt, for på det tidspunkt var han oftest placeret på fløjen, hvis han overhovedet spillede, og han sad på et af de yderligere mandater.
Kan du komme med lidt data på det? Jeg husker nær-0 kampe med Blume på kanten i AGF. Det var efter min hukommelse en rolle han spillede i Lyngby, ikke for os.

Stage derimod har spillet flere kampe på højrekanten på en måde der lignede Bjarnassons.

Her ser du de 3 første kampe fra 18/19-sæsonen, hvor Blume spillede i stedet for Sana:
Jeg kan ikke umiddelbart finde en kamp hvor han spiller på kanten. Mod FCM hvor han er på midten spiller Ankersen jo kanten foran ham, og er bare et grafisk udtryk.

Vedhæftninger

• Screenshot 2021-01-14 at 15.05.09.png
    Screenshot 2021-01-14 at 15.05.09.png
    584,4 KB · Set af: 12
  • Screenshot 2021-01-14 at 15.05.01.png
    Screenshot 2021-01-14 at 15.05.01.png
    591 KB · Set af: 11
  • Screenshot 2021-01-14 at 15.04.49.png
    Screenshot 2021-01-14 at 15.04.49.png
    577,9 KB · Set af: 12

Rastapopoulos

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
43
Point
8
Alder
38
Jeg tror også, Stage havde spillet, hvis han var blevet.

Mht. Blume har du givetvis en pointe. Det er muligt, at vi på det tidspunkt har flydt så meget rundt, at jeg har husket galt.

For opstillingen med Stage på fløj og Blume centralt, ville jeg påstå, var reelt det stik modsatte, men Stage spillede velsagtens ti pladser den sæson :)

Min pointe er, at Blume var på et yderligt mandat og blev brugt ved behov eller sidst i kampen som en forstærkning af lungerne.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
For opstillingen med Stage på fløj og Blume centralt, ville jeg påstå, var reelt det stik modsatte, men Stage spillede velsagtens ti pladser den sæson
Ha ja, faktisk 11 hvis man tager indendørs-målmandstjansen med :D
Der er lidt at holde styr på.
Men det er mit klare indtryk med alt det data jeg har gennemgået, at Stage spillede flest kampe som 6'er (lad os kalde den "falsk 6'er) og højrekant (i en "Bjarnasson-rolle").

Min pointe er, at Blume var på et yderligt mandat og blev brugt ved behov eller sidst i kampen som en forstærkning af lungerne.
Blume blev løsgænger i februar, og kom først til AGF i marts. Her spillede han hver kamp resten af sæsonen, undtagen runde 33. Sæsonen efter spillede han "halv tid" (delte med Sana) og spillede 19 kampe, og fik i snit 65 minutter (1.244 minutter i 19 kampe).

Så det er op til det punkt, at Blume var "reserve"/alternativ, og primært Sana, som også er ham han er skiftet mest ud/ind med.
Derfra har han spillet 47 af 49 kampe, og er sammen med Højer og PM den mest faste på holdkortet, og har spillet den samme position nærmest alle minutter på banen.

Jeg er med på at Blume er typen der går under radaren, så holder det ikke imod dig. Jeg er selv blevet overrasket over nogle af de stats jeg har samlet omkring Blume.
Det kommer bag på mange, at Blume eksempelvis scorede 9 mål sidste sæson, og alene i Superligaen lavede 5 assists (mangler assist-stats fra pokal etc). Og mange er også overraskede over at Blume har spillet 47 af 49 mulige kampe de sidste 1,5 år. Men det er nu engang sådan det er. Så altså når vi vil erstatte Blume, og gerne vil have en der scorer flere mål, så skal vi altså "eje" at vi faktisk siger at vi vil have en der kan lave 10+ mål i sæsonen. Jeg er helt med på, at Blume kan/skal byttes ud for at gøre holdet bedre, ikke fordi Blume som sådan selv ikke er god nok. Det handler om type, konstellationer, og om at få det meste ud af dem omkring ham. Og jeg tror PO vil blomstre med en hurtigløber foran sig. Han var skide god til at sende spillere i dybden i Aalborg (som spiller meget med dybdeløb fra Børsting, Van Weert, Lucas/Kusk og kanterne).
PO har haft PM og Blume foran sig. De har jo altså bare ikke speed som deres force. Heldigvis kunne vi spille i dybden til Ankersen og/eller Bundu sidste sæson, men det kan vi ikke længere. Og selvom Links er kommet igang, og giver os den speed igen på højre, så er Thorsteinsson ikke ligeså hurtig som Ankersen. Og NP kommer ikke i de samme dybdeløb som Stage gjorde i sin "falske 6'er"-rolle :D

PO har scoret 0 mål for AGF i ligaen. Han scorede imod Honka i EL, hvor han netop kom med i feltet til sidst på ren energi. Sådanne mål scorede Amini også i starten i sin AGF-tid, og faktisk også i sin debut (i Haderslev hvor vi vandt på mål af Stephan Petersen og ham, som jeg husker det).

NP skal ikke være andet en rendyrket 6'er. Og PO skal være playmaker. Nu er tiden kommet til at erstatte Stages dybdeløb, og overdrage Blumes playmaker-rolle til PO i stedet for at de deler den. Og ind skal vi have en RAKET af en anden verden, som stadig kan deltage i presspillet (som Blume faktisk er ekstremt undervurderet i), og kan indgå i kombinationer som Blume, og samtidig have evnen til at løbe dybt, og mere direkte mod mål (noget man ikke kan forvente af Blume, men måske af positionen). Og det sidstnævnte tror jeg netop er humlen. Folk vil have en falsk 9'er/en offensiv midtbanemand som kan løbe dybt, drible, løbe fra forsvaret, og score mange mål, samtidig med at han arbejder hårdt. Blume, Sana og Stage i en og samme spiller, måske med lidt ekstra speed :D Lad os håbe at kombinationen af at have Grønbæk og Brandhof giver os netop det.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.870
Point
63
Der er tidligere diskuteret lidt omkring Durmisi men han virker som en der (også) går efter pengene. Det er jo fair nok men så er der ikke den store chance for at kommer hjem til DK.

Antallet af spilleminutter er godt nok også for nedadgårende..... Der er lidt lottokupon over det for en kommende klub - det kan vist blive fugl eller fisk.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
383
Point
43
Alder
50
Webside
Sjovt. Flot der i Frederiksdal, nåede lige at flytte til Åglimt (hedder vist Ålyst nu?) inden jeg flyttede til Århus pga arbejde og AGF. Vi har måske spillet mod hinanden der. Søren Færk var ret stærk - og fik vel også en del kampe for SIK i 1 div som jeg husker og håndbold elite. Haha ja sådan kan det gå - jeg nåede heller ikke længere, men det var jo også Richardo der var landstræner og det spillede ikke med mig og Laudrup brødrene :)

Ja, han var et natur talent i begge sportsgrene.
Fandt lige et par hold billeder fra ynglige mester tiden - måske du også kender Karsten Jensen

Den her er fra 1987, hvor vi endte som nr 3 i Mesterrækken.
Det var den 2. højeste række i DK og vi kunne have sikret oprykning til Mesterskabs turneringen, men det meste af holdet havde været til handelsskole fest aftenen før en kamp mod Grenå der var sidst i rækken.
Vores målmand bundede en 1 liters Cocio inden kampen, så vi tabte temmeligt stort
junior.jpg

Her er det ynglingeholdet fra 1988.

Spilleren der er siddende nr 3 fra venstre (Torben) fik et tilbud fra AGF om at komme ned og spille, men valgte at tage en uddannelse i stedet - han endte vist i s3 bagefter

ynglinge 1.jpg

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63
Ja kender næsten alle der på 87. Haha ja Espersen var en noget mere fit udgave der - gik i klasse med ham, vi slog altid den klasse Carsten Jensen gik i, han nåede også nogle divisionskampe vist nok i Kbh, men skader ødelage et ellers super godt talent i ham. Ja vi havde et ret godt skolehold, og jeg var topscorer på det og vi kom også i en eller anden kredsfinale. - og en masse indendørs fodbold, spillede lidt om vinteren med nogle dem fra SIKs DS-hold, Benny Hansen m.fl. Men aldrig rigtig været stabil med fodbolden, gik også til atletik i SAM (som jo var stort i Skive) og tennis - uden dog at være god til noget af det :ROFLMAO: spillede lidt badminton, hockey/floorball også. Og for meget fritidsarbejde ved siden af skole/HH og fester. Og ellers lidt hyggebold i Uldtotterne.

Ja hvem var det ham Torben var?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63
Ja Durmisi har jeg aldrig troet på, det var mest i sjov jeg kom med den, da de tog Lumb.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
383
Point
43
Alder
50
Webside
Ja kender næsten alle der på 87. Haha ja Espersen var en noget mere fit udgave der - gik i klasse med ham, vi slog altid den klasse Carsten Jensen gik i, han nåede også nogle divisionskampe vist nok i Kbh, men skader ødelage et ellers super godt talent i ham. Ja vi havde et ret godt skolehold, og jeg var topscorer på det og vi kom også i en eller anden kredsfinale. - og en masse indendørs fodbold, spillede lidt om vinteren med nogle dem fra SIKs DS-hold, Benny Hansen m.fl. Men aldrig rigtig været stabil med fodbolden, gik også til atletik i SAM (som jo var stort i Skive) og tennis - uden dog at være god til noget af det :ROFLMAO: spillede lidt badminton, hockey/floorball også. Og for meget fritidsarbejde ved siden af skole/HH og fester. Og ellers lidt hyggebold i Uldtotterne.

Ja hvem var det ham Torben var?
Han kom ude fra Vridsted og spillede sammen med os et par sæsoner, men valgte så uddannelse frem for AGF og spillede i Balling og andre oplandsklubber.

Jeg gik på handelsskole med Færk og Carsten - og Søren (akn ikke huske efternavnet), der sidder i forreste række som nr 3 fra venstre.
Det er forøvrigt mig der står til venstre for Carsten på begge billeder

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63
Sjovt :)
Ja Søren Ø (?) fra Resen der kom sammen med Pia Madsen husker jeg godt. Og Søren Thorst du står ved siden var min boks-makker på skoleholdet i en fri rolle. Sjovt vi har nok gået der sammen - jeg gik ud i 91 fra HH. Og videre til Århus og GF -dog kun som fan :)

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63
Jeg vil også utrolig gerne købe den med at NP bliver udfaset til fordel for Hvidt eller Ducan, som både har mere fart, teknik og fysik sådan generelt, men ikke har NPs stærke rutine endnu.

Jeg tror bare ikke David er enig med os - men håber han prøver noget andet end NP.

Tror nu også Zach er tænkt som boks-boks 8er i fremtiden, han er god til dybdeløb og få afsluttet og scoret mål.

Jeg synes iøvrigt også godt Albert og tildels Hvidt og Brandhof kan spille playmaker, naturligvis ikke som Blume og PO, men tilgengæld får man farten og power.

Og kunne sagtens se både Albert og Brandhoff foran Hvidt fx - så har vi tre spillere som alle er 3/4 playmakere, men arbejder stenhådt og har fart = 2,25 for at være matematisk

Istedet for NP, PO og en fartspiller som Albert, hvor man har 1,75 - eller blume/PO hvor man har 2,0 - men for lidt fart).

Tænker de 3 unge sagtens med tiden kan udvikle sig til mere rene 10ere ala Blume/PO.
De bliver nok aldrig nogen Toby eller Rygaard, men det er omvendt luksus-spillere defensivt.

Løbestærk boks-til-boks (8'er): Grønbæk, Brandhof, Hvidt, Zach
Playmaker-type (8'er): Patrick Olsen, Blume (evt. albert, hvidt og brandhof)

Iøvrigt som Steen skrev er det godt med forskellige kant-typer, forskellige 8'ere, forskellige 9'ere - så vi kan variere vores spil efter modstandere og undervejs i kampen.

mph

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
174
Point
18
Tror nu også Zach er tænkt som boks-boks 8er i fremtiden, han er god til dybdeløb og få afsluttet og scoret mål.
Hvor har du fået den ide fra? Han har scoret et mål i 22 seniorkampe (og det var i A-League)

Dine ulæste indlæg

Top Bottom