Nyheder

Transfervindue vinter 2020/2021

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Fedt med links til podcasts
Ja virkelig fint med PC-podcast synes han fortæller fint ud af posen.
Altid fint når nogen linker sådan noget - ikke altid man ser det.

Ja Riel værre end Mmaee
Enig Stig - Riel var værre end Mmaee, som jo også var en længere nede fra skyggelisten. Og han gik vel også lidt i stå fordi han ikke følte han fik chancen længe nok og ikke fik succes.

Først var han ikke helt i form og skulle lige lære de andre at kende (fik 3 x ½ time), så fik han fire kampe fra start efter landsholdspausen mod svære hold som AaB, FCK, Bif og RFC hvor vi traditionelt havde det svært og til sidst 22 min på kunstgræs ude mod FCN.

Det sker bare nogen gange
Sådan går det bare nogen gange. Der vil altid være svipsere uanset om man synes man har scoutet godt. Det kan dog godt overraske at ingen havde fortalt PC at Riel er lidt for egoistisk skruet sammen. Men han var hot i ligaen der og vi manglede desperat en backup for Duncan og en anden type. Riel kunne/kan også spille kant i 3 mands front. Pyt...

Jesper Hansen
Enig Steen vi skal ikke hente en så gammel som Jesper Hansen, da jeg nævnte ham tænkte jeg egentlig mest på den alder som FCM hentede ham i, og især den alder Lyngby snuppede ham transferfrit i. Fatter stadig ikke at vi ikke tog ham der og at det lykkedes Lyngby at gafle ham. Ville have svaret til SØE havde gaflet Kalle som endte i FCK.

Tror godt vi kan købe Kamil
Jeg kunne også godt se os købe Grabara for fx 8 mio med en voldsom videresalgssjov på 35-50%. Sker nok ikke - men helt udelukkes kan det ikke. For Liverpool er han jo lidt hvad Jesper Rask var for os, et spændende talent vi ikke kunne bruge. Og hvis Grabara bare VIL blive her næste år, så kan det måske løses. Ligesom Bundu fik lov til at skifte til Anderlecht og ikke dem der bød mere. Kan også være vi kan leje Kamil yderligere et år - hvem ved.

AGF klart nr 2
Vildt nok så klart vi er nr 2 på den tabel der... må give et rygstød.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Det er primært én FCN fan, som er ude med riven overfor AGF - også Randers og FCM - på det punkt er vedkommende udenfor pædagogisk rækkevidde, især når han nægter at anerkende det faktum, et hold godt kan dominere en kamp uden bolden.
I denne omgang ja, men det er noget man møder ofte desværre.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Ja vi var faktisk rigtig stærke foråret 2018
Og kun et elendigt efterår af dels Glennie, men især DN forhindrede top6 som vi ellers var gode nok til - bl.a. bevist i stærkt forår.

Derefter var det så et skidt transfervindue - vel det eneste dårlige PC har lavet. Måske også lidt uheldig med nogle ting, også fordi man prioriterede penge i kassen for at lave sorte tal.

Mht til PO
Synes jeg det var et vildt køb - og lidt mange penge, men man må sige at han har været nøglen ift at blive bedre på bolden i de små rum og der kommer også flere ass-mål fra ham end Amini. Man savner dog Aminis vilde kontraer med bolden limet på fødderne i høj fart.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Jeg synes egentlig FCNs spillestil er lækker til tider, og den har helt klar en fordel ift det lokker boldfaste talenter til klubben og dermed salgsbare spillere.

Deres trilleri går også fint i en lille klub uden tilskuere, eller hvis man er Barcelona og vinder hver gang. Og når man har kunstgræs.

Men med vintervejr og krævende tilskuere i Århus, så er det fint at få tilsat noget fight også. Håber vi er ved at finde en god mellemvej - ligesom vi har fundet en mellemvej med unge spillere uden det er helt fcn-ungt.

Egentlig synes jeg alle top7 holdene spiller fint til tider - og især Bif under tyskeren (synes dog det var skidt at der ingen danskere var eller få) ... virkelig anderledes og intenst. Og nyt.

Synes Horsens og Randers har stået for noget af det værste fodbold, men effektivt har det været. Og det er ærlig fight, og man må kæmpe med de midler man har.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Mener du i denne sæson når du skriver "i år"? For altså som jeg husker det, så var vi gentagne gange under 50% boldbesiddelse i foråret, og med de mange sejre til følge. Den 4-2-sejr inde i Parken var med 36% boldbesiddelse til os.
Sorry mener ikke %-boldbesiddelse men hvad vi gør med den, når vi har den. Der syntes jeg vi er blevet bedre kvalitetsmæssigt til at åbne de andre.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Var vild med vores transformation da vi fik Wiggo, men savnede også noget fight og fart der. Det fik vi så med Glennie - men der savnede jeg noget spil og teknik.

Synes virkelig vi har fået hele pakken med DN. Jeg er ligeglad med at være 70% på bolden, men vil se noget flot kombinationsspil, fart, fight, mål osv - og det synes jeg virkelig vi har fået.

Da DN kom var det lidt med rygte om at stå godt, og sådan var det også det første års tid eller 1½ men siden synes jeg virkelig vi har flyttet os.

Og denne sommer med både Blume og PO som kreative midt, og kanterne er også blevet mere tekniske med links, jetovic og jon. men stadig med fart (undtagen jon - kan så meget andet så)

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
I den der podcast snakker PC om at han har en ide om hvordan han gerne vil have vi skal spille og selvom det ikke er nede i detaljen og måske kan ændre sig over tid, som den udvikling vi er i gang med nu, afhængig af hvor klubben er i sin udvikling osv, er det jo en klar indikation af at den næste træner ikke bliver en der vil noget fundamentalt anderledes end der hvor klubben er. Hvis vi kan holde kontinuitet på sportschefposten kan vi det så også ift spillestil.

Jeg synes det er en fornuftig vej man går ift det: for det første er det vigtigste at vinde, uanset hvordan man spiller bliver det bare aldrig rigtig underholdende hvis holdet alligevel taber, så det skal være effektivt. Som Staff vist nævnte i et interview, skal der også kun en syngende tackling til for at vække jubel på stadion og det at vise gejst og at man kæmper for det uanset hvad, er også fundamentet for at få støtte til holdet. Det er vel også lidt klubbens DNA hvis man ser på det historisk, hvor en klub som fx AB måske mere var kendt som teknisk anlagt. Der er mildt sagt sket en del siden modstanderne havde Knud Lundberg på holdet og det er naturligvis en balance, men et rigtig godt udgangspunkt. Det vil også være forkert at sige at det ikke har været med fin teknik og besnærende opspil, det er der rigtig mange mål der bevidner. Det vi hidtil har lagt ovenpå har i høj grad været en ret direkte stil og det er også underholdende fordi det skaber mange chancer. Stor boldbesiddelse er ikke særligt underholdende hvis det bare er endeløse trekanter på midtbanen. Det spændende bliver så hvordan vi håndterer næste skridt hvor vi også bliver mere boldbesiddende. Indtil videre er det meget lovende for vi skaber stadig masser af chancer og scorer mange mål.

Nu er det jo enormt ærgerligt at der ikke må være tilskuere, men der bør være grundlag for virkeligt mange på lægterne med det spil og masser af sejre. Jeg sad også med den irritation PC nævner ifm Horsens-kampen, hvor vi trak håndbremsen i stedet for at køre videre. Vi scorede på frisparket der førte til udvisning, men var jo altså et brændt straffespark fra at tabe hele den efterfølgende periode i overtal. Der skal vi kunne fortsætte og tage en storsejr, det er der værdi i både for underholdningen og sådan set også spillernes salgsværdi. Sådan lidt som Bayern München der altid lige vil score et mål mere. Hvis vi kan gå fra for mange uafgjorte til at tippe mange af de kampe over til os til at køre flere sikre sejre hjem og ind imellem lave nogle storsejre, ser det meget godt ud.

Lige vedrørende FCN så kan de også være underholdende og har mange fine spillere, men efter min mening ikke mere underholdende end AGF, der som de der statistikker viser, skaber flere chancer og mål. Det ville ikke fungere i AGF at tale om proces år ud og år ind, det har vi hørt for meget, men det går nok for dem fordi de ikke skal bekymre sig så meget om fans der vil have sejre. De skal vinde noget før det kan betegnes som en rigtig succesfuld model. Som FCN-fan får man indimellem nogle store sejre og ind imellem et lidt lavt bundniveau, men har det måske fint nok at komme i top-6 hver sæson selvom det så har det med at blive en lidt trist omgang. Der er selvforståelsen nok en anden i AGF, selv efter så mange år langt fra toppen. Vores mål skal ikke være at være bedst til talentudvikling (som også er AaB’s målsætning,) men at være en af Skandinaviens stærkeste klubber i det hele taget.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Kunne ikke være enig, og storsejre er også noget fans husker.

Det er lidt en flad oplevelse når en 2-0 eller 3-0 føring fuser ud til sidst, især hvis der bliver reduceret og måske lidt nerver til sidst i en kamp AGF ellers har siddet på.

Sidstehåndsindtrykket har også noget at sige. Ligesom slutningen af kampene er mulighed for at underholde give fans og sponsorer (hjemme som på tv) en god oplevelse.

Siger ikke vi skal trylle med hæl og tå til sidst - lidt må de gerne når de fører med 3 mål. Men hellere flere mål.

Naturligvis er der også aspektet at spare lidt på kræfterne i uger med 2 kampe, men ikke sikker på det giver ret meget at trække sig, andet end risiko for skader.

Men man kan altid stille sig koncentreret i forsvaret i det mindste - eller spille bolden rundt og køre kampen død ... istedet for at modstanderne får initiativet og troen på at komme tilbage.

Og kniber det med kræfterne når vi fører 3-0, så er det netop der (uanset) at vi skal bruge alle udskiftninger og få de unge sultne spillere ind der ikke tænker på næste kamp - og samle værdifuld superliga erfaring.

Synes bestemt også der er et udviklingspunkt der. Fedt PC har øje for det.

AGF har vundet alt for mange smalle sejre i mange år - og notorisk end i unødig spænding til sidst i kampene. Naturligvis er det også noget med manglende kvalitet i truppen.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.223
Point
48
Er det ikke også fordi PC ser lidt en begyndende tendens i denne sæson, kommer foran med en grusom offensiv mod Vejle og lukker dem så ind i slutningen af kampen. Det samme i AaB hvor spillet i 1. Halvleg var mindre godt, men alligevel resulterede i en føring, efterfulgt af stærkt spil i 2. Halvleg hvor der ikke helt kommer nok slutprodukt på. Det fusede også lidt for meget ud imod Horsens.

Men når de store profiler begynder at komme tilbage fra skade, er der nok ikke nogen der kan tåle at falde i intensitet, så er man ikke med næste gang. Det er en af fordelene med mange spillere på næsten samme niveau.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
Der skal vi kunne fortsætte og tage en storsejr, det er der værdi i både for underholdningen og sådan set også spillernes salgsværdi. Sådan lidt som Bayern München der altid lige vil score et mål mere.
Eller Atalanta :)

OK, de gav den måske ikke fuld gas hele kampen i regnvejret, men kunne have scoret et par stykker mere og er også et godt eksempel på et hold der altid vil lidt mere. Det er en god mentalitet at have - selvom det selvfølgelig skal være uden at have hovedet under armen. Det var OK at tænke Mura på et tidspunkt mod Vejle, selvom det så var ved at gå galt, men dog heller ikke mere end at vi kunne skrue op igen, og mod de bedste hold kan man godt være lidt forsigtig. Mod Horsens, der ikke havde noget med elleve mand på banen, burde der være plads til at presse på efter de fik en udvisning.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Sad lige og så en del af Silkeborg mod Fremad Amager i dag indtil superliga-kampene startede. Matsson fra Silkeborg er sgu bare spændende. Han er den spiller i 1.division med flest afslutninger og succesfulde driblinger. Jeg kunne tænke mig ham som både kantspiller som han er for Silkeborg, men faktisk også som Blume-alternativ.

Men han koster nok minimum 5-7 millioner hvis man kender Silkeborg ret.

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
292
Point
28
Magnus Mattson er spændende. Især fordi han har udløb til sommer. Ergo skal han ikke nødvendigvis købes fri.

Spørgsmålet er dog om ikke interessen bliver overvældende og fra større klubber end AGF.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Magnus Mattson er spændende. Især fordi han har udløb til sommer. Ergo skal han ikke nødvendigvis købes fri.

Spørgsmålet er dog om ikke interessen bliver overvældende og fra større klubber end AGF.
Hvis vi snakker i DK, og AGF eksempelvis har planer om at sælge Thorsteinsson inden for et års tid, så vil man jo sikkert kunne sælge projektet/planen for ham, såfremt han synes AGF er en spændende klub at spille i et par år. Hvis udlandet trækker kan vi ikke.

Så som så ofte kommer det an på spillerens planer/tålmodig og karrieretanker.
Men spændende med udløb til sommer.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
WOW... Så lige han scorede Hattrick i dag..!
Så kun med til 0-0, og slog over på ACH vs FCN-optakten.

Jamen så er mit indlæg da lige blevet forstærket ift mine tanker om manden...! Shit mand!
Men det er nok sådan noget som gør, at AGF på ingen måde længere kan lave "snigeren". Han skal nok til en klub med en større tegnebog.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Medie: AGF forventer ikke Amini i kamp i årAGF forventer ifølge Ekstra Bladet ikke, at Mustafa Amini kommer i kamp i år, da det reelt set blot er en vennetjeneste, at australieren har fået kontrakt, skriver avisen.bold.dk

Som det også blev bragt i "artikler om spillere/agf-tråden", så kunne EB beskrive hvordan Amini er på ungdomskontrakt som vennetjeneste, og at AGF ikke forventer at kunne gøre brug af Amini.

Jeg må sige, at da vi i sommers havde en Nicolai Poulsen som fik tonsvis af kort, og Zach Duncan skadet, der var konklusionen at vi blev nødt til at hente en spiller inden vinduet lukkede. Jeg pointerede at vi på daværende tidspunkt kun skulle spille 4 runder før vinduet lukkede (pga. landsholdspausen), så at selv en handel på sidstedagen ville være i tide til NPs første karantæne.

NP ventede til runde 6 med sin første karantæne, men hvilken fucking typisk dum en af slagsen til ham i går. MKK havde kortene ekstra løst (undtagen til Falk, som sædvanligt), men NP løftede endda benet EKSTRA for at sikre, at tacklingen han fik sit 2.gule kort på var umuligt at give andet end kort på. Han var endda i fare for at kunne få direkte rødt på den (selvom det havde været hårdt, da han bare "prikker til/markerer" spilleren da han fører benet igennem.

Nuvel, her står vi med NP i karantæne inden opgøret i Haderslev imod rækkens øjeblikkelige nummer 1. Jeg synes det er mærkeligt at PC har undladt at hente den ekstra kant, og den ekstra 6'er når nu Hvidt ses som Blumes alternativ.
Hvidt har dermed på et år spillet alle 3 pladser på midten. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at han er bedst som 8'er. Og jeg synes han gjorde det fint i går, men at han slet ikke har samme kvalitet og impact på den position. Som 6'er synes jeg heller ikke det fungerede godt nok (især i nogle træningskampe jeg så ham spille pladsen).

Så spørgsmålet er: Skal vi alligevel på markedet og hente en anden spiller end NP? Hvis Zach ikke er klar til ordenligt bold i denne sæson, og hvis NP ikke er den helt rigtige type længere!? Jeg magter ikke at se os få røde kort hver 3. kamp. Det er så super ødelæggende.

Sportsligt ift Sønderjyske-kampen, så kunne jeg personligt godt tænke mig at se Hvidt som 8'er, PO som 6'er, og Blume på sin normale plads. PO/Hvidt på linje mere end fast 6/8.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Ja problemet er naturligvis man mister Hvidts kæmpe boks-til-boks 8er-motor hvis han spiller 6er. Men måske man alligevel kan få gavn af den, ved PO og Hvidt veksler undervejs.

Omvendt får man en der kan spille og drive bolden frem i højere klasse end NP og færre dumme frispark og kort. Giv ham 7-8 kampe og vi har glemt NP.

Med PO som 6er får man virkelig også en dirigent der, men kommer til at mangle hans små assist afleveringer og mål han vil lave som 8er. Han skal helst tæt på mål med den det spark der.

Jeg kunne godt tænke mig at PO og Hvidt veksler lidt, så PO måske i 30% af tiden får en puster på 6er, og Hvidt ryger frem og får brændt krudt af som 8er. I praksis veksler de bare hvad der passer bedst i kontraspillet, ligesom når en kant dækker af for en wing, eller NP dækker af for Tingager raids.

Kan godt li PCs udtryk med en samlede sum. Både PO og Hvidt er bedst som 8ere, men får vi begge med og beholder Blumes mål og kreative kvikke spil, så tror jeg vi samlet får større sum med de 3 end NP. Måske ikke første 5-10 kampe - men derefter gør vi.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Central midt
Synes ikke vi skal købe mere til central midt. Hvidt skal ind og spille max.

Albert skal også - når vi ikke har brug for ham på kanten længere (når Jetovic, Links, Jon rammer formtop - og der skal også være indhop der for ST og Kaastrup i foråret måske).

Duncan kan også både spille 6 og 8er og skal også have spilletid i foråret (i efteråret dækker Amini og Anbo)

Helenius får også indhop til slut for en central midt der tagets ud.

Vi har rigeligt i 6+ centrale folk. Der er også noget på vej fra U19 måske.

Kanten
Synes jeg også vi har 3 der bare skal spille, plus Albert der kan udover centralt. Og ST (og Ihler/Kaastrup som 6-7 jokere til 10 min indhop)

På sigt:

6er
Men synes godt vi kan prøve at sælge NP til sommer (pga rygtet som klassens bølle der får skylden selvom han er på tribunen). Og gå benhådt efter et a la Onyeka-talent, der kan udvikle sig til en top2 spiller.

Kan vi ikke det er jeg tryg ved salg alligevel og køre med Blume-PO-Hvidt (Albert, Duncan, Helenius-finten, Anbo og U19 talent som Bager fx i backup)

9er/kant:
Og ellers synes jeg også vi se os om efter et ungt talent med især 9er, men også kant evner a la Aron, der kan udvikle sig til en top2 angriber og bruges på kanten også. Så er vi super dækket ind der med 5 klasse-spillere inkl. Albert - og ST, Kaastrup og Ihler i pibelinen. Anbo og Diks kan også til nød spille kant.

Generelt mangler vi ikke bredde, men skal gå efter profiler og talenter der kan udvikle sig til top2 spillere synes jeg.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Central midt
Synes ikke vi skal købe mere til central midt. Hvidt skal ind og spille max.
Problemet er ikke Hvidts kvalitet som 8'er, men at han ikke er ligeså god 6'er eller Blume-alternativ som i går. Jeg synes en langt mere playmaker-rolle er nødvendig på Blumes plads. Blume har det til dels i sig. Jeg synes en Rygaard havde været oplagt.

Hvidt skal spille 8'er hvis han skal spille, i min optik. Og der er udfordringen jo at Patrick Olsen spiller.
Og hvis man placerer Hvidt på 8'eren hvor han er bedst, så skal man spille med et af klubbens største indkøb ude af position ift det han viste/leverede i Aalborg.
Hvis man placerer Hvidt på 8'er og Patrick Olsen på Blumes plads, så har vi intet alternativ til NP, og har ingen til at spille pladsen på mandag i Haderslev.

Så en snak er den generelle, og en anden hvordan vi løser 6'er-udfordringen mandag, men også fremadrettet. Jeg synes IKKE Hvidt er løsningen på 6'eren nogensinde. Men han kan godt spille der enkelte kampe, og gør det sikkert også på mandag.

Blume - PO - Hvidt er en kompetent midtbane.

Men altså vi har ikke et oplagt alternativ til Blume i truppen som kan spille 10+ kampe der hvis det bliver nødvendigt. Og vi har heller ikke en oplagt 6'er-reserve der kan spille 10+ kampe der før Zach er tilbage. Vi har spillere der kan spille pladserne, men ikke i min optik i god nok kvalitet.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Du har sådan set ret, og problemet er, at man ikke kan få det hele, men må tage en vurdering.

fx Rygaard mere lidt kreativ end Blume til sætte spillet op, omvendt er Blume langt mere løbevillig ind i feltet og hjem samt arbejdsbi.

NP er bedre end Hvidt lige nu, men han er kun 20 år og 7-10-15 kampe kan gøre meget i udvikling. Det så vi i foråret, hvor han gik fra en vi fans var en smule i tvivl om til at mene han nu er start11 spiller som 8er.

Det vi taber på at udvikle en spiller i 7-8 kampe kan udligne sig over sæsonen i summen af points - og så kommer transfer potentialet oveni. Albert er et glimrende eks lige nu.

Konkret i går
Oplagt i går at smide Albert ind centralt i pausen og Links ind på kanten.
Mon ikke Hjalte i pausen sagde husk nu at gå i duel med NP så han får gult nr2

På mandag
Efter som NP sidder fast på den er det kun få gange vi skal bruge en indhopper når han har gult eller får karantæne.

Lad os nu se hvordan Hvidt klarer den - har 20 seniorkampe som 6er.
PO har vist 60 seniorkampe som 6er og spillet den hele sin ungdom
Anbo har fået reservekampe og indhop som 6er (hvis begge har corona på mandag eller går ud med skade)

Når Amini/Ducan er klar - kan de også spille 6er, gjort før i superligaen.

Vi har spillet flere kampe uden NP - og det er gået fint hver gang faktisk.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Mht Rygaars synes jeg bestemt AGF kan overveje at byde ind på ham næste sommer hvor han er transferfri, spørgsmålet er om vi har plads til en ekstra, men PO kan jo også blive solgt til sommer eller om 12, 18 måneder, hvis man skal have nogen af de 6 mio hjem igen.

Allerhelst ser vi naturligvis en yngre, men vi har jo mange unge der i forvejen i hvidt, duncan, albert (evt. anbo og bager)

Blume kan også finde på at smutte udlands. Både han og PO har vel den ambition hvis muligheden byder sig.

Om ikke andet er der som minimum en duel for Blume, Rygaard og andre på PCs skyggeliste om hvem der skal have den eftertragtede plads i den hvide trøje, så ingen af dem kan forlange ublu løn

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Transferfri til sommer, med mindre der de har en skjult option.
Men nok mange der er klar til at snuppe ham...

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
Transferfri til sommer, med mindre der de har en skjult option.
Men nok mange der er klar til at snuppe ham...
Han har helt klart nogle kvaliteter, men mon ikke han ryger på personlighed ift til os? Det kan selvfølgelig være han er modnet, men jeg kunne forestille mig han ville give nogle problemer hvis han fx ender på bænken en periode. Der er vel også plads til forskellige personligheder i AGF, men enhver ballade bliver jo blæst en del mere op end i Vejle, så vi skal være mere opmærksomme på den del.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Det helt rigtigt, men DN kan måske også håndtere sådanne typer, men ja han er lidt for ego. Han vil passe 2. holdet i fcm med Evander og Soya.

Omvendt kommer han transferfrit, kan man bare rykke kontrakten istykker hvis det ikke går.
Men ja ryger udlands...

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
De er jo heldigvis blevet gode til at vurdere det og han er selvfølgelig mere interessant når han er transferfri, men ja, mon ikke han skal til udlandet hvis han da ikke forlænger.

A pro pos transfers, har vi vist slet ikke nævnt DN’s interview inden kampen i går. Jeg tænkte det var en ret klar afvisning af at han skal til FCK og det var da også meget godt at høre ham sige at det ikke rigtig er et skridt op eller naturligt at skifte fra AGF til FCK.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Ja man må sige der sket meget indenfor fodbolden ift spillerindkøb, hvem husker ikke dengang italienske og udenlandske klubber købte ind i bundter af spillere som de knap nok selv havde set, men bare fået anbefalet af en agent (mod returkommision måske også pga al magt lå hos en manager eller træner) eller bare havde set nogle tv-klip eller statistik på mål og ass.

I dag hentes alle data, referencer, samtaler afholdes og en hel gruppe i den sportslige sektor i dag træffer afgørelsen sammen.

George Graham og returkommision eller Thorninger til Italien uden de egentlig ville bruge ham, sker ikke sådan lige mere....

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Ja tænker også på at linke den, og det er fedt han siger det, men et er ord - noget andet er handlinger.

Han kan jo ikke sige anderledes end han gør.
Uanset om FCK har talt med PC om ham.

Men det at han tilføjer at han ikke taler med FCK, giver håb om han bliver her. Og på den meget kraftige måde han siger AGF er stort for ham.

Men kan sagtens tænkes FCK indtil videre ikke er nået længere end til at kigge på sportschefer - og træneren kommer så først derefter.

Kan også tænkes de gør begge dele på samme tid og kobler det hele sammen, så sportschefen siger god for træneren i kabalen.

Muligvis har fck henvendt sig til PC og nu ved, hvad frikøbsklausulen er og holder det op med alle de andre emner, og venter på sportschefen - og først derefter tager samtalerne med træner-emnerne.

Tror vi skal passe på med for tidlige konklusioner. Men uanset fed måde David snakker om AGF på .... altid.

Mine bekymringer går mest på PC.

Omvendt betyder det nok en del for ham at han har gang i noget godt i AGF, og ved han sidder sikkert her i mange år og har JN som chef. Det kan godt betyde en del ift blive her. Om det så er nok må vi se.... om hvem fck vil have...

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Ja tænkte jeg også, hvis han får klippet skægget...
Har i hvert fald gode kvaliteter på bolden, med hovedet, stærk karakter og leder egenskaber.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
Han kan jo ikke sige anderledes end han gør.
Uanset om FCK har talt med PC om ham.

Men det at han tilføjer at han ikke taler med FCK, giver håb om han bliver her. Og på den meget kraftige måde han siger AGF er stort for ham.
Neestrup i Viborgs svar er at det er rygter og det vil han ikke bidrage til og DN kunne jo have sagt noget tilsvarende. Selvfølgelig kan tingene ændre sig, men han havde jo ikke behøvet tilføje alt det andet og er klog nok til at udtale sig velovervejet her, derfor synes det bliver til en ret klar afvisning. Jeg så de havde stoppet spil på Neestrup fordi der var spillet så meget på ham som ny træner måske fordi nogle har noget insiderviden.

Jeg ville også lige have nævnt PC, fordi der har været snak om at de ville hente begge. Det giver også mening når man nok skal bruge to og der så er to der kender hinanden og begge har en fortid i FCK, men tænker netop også at PC sikkert også er ret glad for at samarbejde med JN og ham kigger de nok på. Men hvor DN måske også vil se lidt mere kortsigtet på det, hvor meget bedre FCK er sportslig lige nu og om han så får tid til at forbedre det osv, vil PC måske i lidt højere grad tænke at det er en langsigtet stilling og at han vil få et meget større budget at lege med. Alt i alt er jeg ikke så nervøs for at de går på rov i AGF, men rent økonomisk kan vi jo bare ikke være med.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom