Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Transfervindue vinter 2021/2022

8000

Well-known member
Så er det vist ved at være tid til at få gang i et ny tråd om vinterens transfervindue.

Det er jo allerede bulletiner om, at der kommer til at ske noget.
- Jons agent nævner, at planen er at blive indtil januar og så skydes afsted (https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/thorsteinsson-agent-planen-er-blive-til-januar)
- Munksgaard er helt, helt, helt ude i kulden. Så meget, at det højest kunne blive til et indhop i pokalen. Han må unægteligt være på vej videre - særligt med tanke på, at vi får Anbo tilbage lige om lidt (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ung-agf-back-tager-en-maaned-mere-paa-island/)
- Er Patrick Olsen tilfreds med at være blevet indskifter? Særligt med tanke på, at Brandhof virker som første mand, der skal på banen, når der er brug for det, og at Olsen angiveligt blev forsøgt afskibet til både FCM og SIF i slutningen af det netop overståede vindue.
- Skal vi have indfriet Bissecks frikøbsklausul, inden det bliver for sent? Det ville give give mening, da der igen ser ud til at kan komme en del udskiftning til sommer, og Bisseck derfor ville kunne tilbyde en kærkommen kontinuitet.

Ryger Jon, skal han formentligt erstattes. Altså med mindre Anderson flyttes en tak op, og Brandhof rykker ind i starteren. Det ville også give plads til Duncan, som pt. er helt uden for truppen. Anderson tilbyder mere fart end Jon, men har omvendt ikke de helt samme udfordrende driblefærdigheder. Eller måske kan Kurminowski tage sig af Jons plads i dette tilfælde?

Kommer Lassen tilbage, eller fortsætter han sit lejeophold i Horsens indtil sommer? Eller gøres handlen permanent? Med den megen udskiftning, der var, henover sommeren, gav det fint mening at få en her-og-nu spiller ind som Lund og udskyde Lassens integration på holdet. Spørgsmålet er så bare, om det overhovedet kommer til at ske. Han ser i hvert fald ud til at have nogenlunde success i Horsens.

Og hvor meget skal vi egentlig have for at sælge Grønbæk i vinterens transfervindue? FCM bød angiveligt 28 mio., og jeg tænker ikke, at han om 3 måneder er mindre værd.

Nizzleroy

Well-known member
Sælg Eskelinen, Olsen, Munksgaard, Alberto(hvis han ikke kan komme på holdet) og brug midlerne på en rigtig god højre back samt få lukket aftalen med Bisseck. Hvis Jon ikke vil forlænge, så skal han også sælges, og der skal hentes en fløj som erstatning. Det er start-11'eren der skal forstærkes og her ser det umiddelbart ud til at Lund vil være et oplagt emne at få erstattet med noget mere fart og teknik ala Kahl. Jeg kan godt leve med en fløj på leje som backup til Bundu og Jon.

Grønbæk skal ikke sælges med mindre der kommer et vanvittigt bud, og det tror jeg ikke der gør. Så skal han til at være mere kampafgørende på mål/assists kontoen. Men han har en lang kontrakt, så det er fint hvis han lige bliver til og med 22/23 sæsonen og fortsætter sin udvikling.

8000

Well-known member
Sælg Eskelinen, Olsen, Munksgaard, Alberto(hvis han ikke kan komme på holdet) og brug midlerne på en rigtig god højre back samt få lukket aftalen med Bisseck. Hvis Jon ikke vil forlænge, så skal han også sælges, og der skal hentes en fløj som erstatning. Det er start-11'eren der skal forstærkes og her ser det umiddelbart ud til at Lund vil være et oplagt emne at få erstattet med noget mere fart og teknik ala Kahl. Jeg kan godt leve med en fløj på leje som backup til Bundu og Jon.

Jeg havde helt glemt Eskelinen. Han skal naturligvis også videre.

Ift. højrebacken synes jeg jo, at Lassen opfylder alle de kriterier. Ung, aggressiv og hurtig og i øvrigt enormt adræt. Han er kendt for sin gode springkraft og fart. Men måske jeg bare har stirret mig blindt på ham. Eller måske DN har set sig sur på ham.

?stblokken

Active member
Backman. Kommer han tilbage på topplan? Skifter han til en lavere division? Bliver han træner? Bliver det i vores klub?

Uanset bliver det med en tåre i øjenkrogen. Allerede ked af at omtale ham i datid. Men han var en kæmpe fornøjelse på og udenfor banen. Den respekt og betydning han blev omtalt med af de andre spillere. Forbillede. Kaptain. Kæmpe spiller. Vigtig for klubbens udvikling.

Kæbebrud.
Sygdom.
Hjernerystelse.
Lårskade.
Knæskade.

Har jeg overset noget...?

Alt sammen i tiden i vores klub. Alle med betydelig pause og behov for genoptræning. Halve års forløb.

Dichio

Well-known member
Det er egentlig vild nok han faktisk havde 21 startere i forrige sæson - men det er naturligvis også 15 måneder siden. Ærgerligt ellers en god spiller. Håber han kommer tilbage på et eller andet plan.

Dichio

Well-known member
Ift transfervinduet

Så er det de 16-18 mest brugte spillere i der bliver afgørende, resten bruges normalt kun i meget meget begrænset omfang, så kan man have fleksible spillere mellem de ca 17 første har man en perfekt trup.

Tror ikke der vil ske det vilde til nytår, et par justeringer måske, især ved salg af profiler, ellers sker det mest nok til sommer, så man skal nok tænke vinter-sommer sammen med lange briller, hvordan truppen skal bygges perfekt efter den kæmpe ombygning denne sommer.

JH
Ny/Alberto?, Yann, Haus, Eric
NP, Albert, MA
Bundu, PM, Jon

12-18 er ikke rangorden - de vil blive brugt stort lige meget:

12) Ting (mf nr 3)
13) 1 back der kan spille begge sider - Lassen/Lund/Alberto (får man langtidsskade på fx vb må man ud og købe en) (back3)
14) PO (Hvidt på sigt) - gerne sælge PO og få en ny ind, og gerne en der kan bruges flere steder på banen
15) Zach (tilbage i den gamle udgave - mon ikke det kommer9
16) Brandhof
17) Kurmi (skal naturligvis forløse sig)
18) Ny/Gift

Egentlig er fordelingen 3 offensive og 2 centrale midt mest oplagt, men vi har to 8ere i Albert og MA som egentlig er meget kanter ogs. DN omtaler faktisk MA som kant.

Så vi er dækket godt ind på kanten ad den vej, hvis vi ellers får en klasse kant som 3. valget og ved første skade/karantæne, hvis ikke Gift slår til - udleje af ham vil ikke være tosset. Gift er ikke god nok til start11 pga manglende slutprodukt ellers ser evnerne fine ud, og reelt heller ikke som 3. valg faktisk.

Dem der næppe vil blive brugt meget:

19 Et 4. valg til kanten (kunne være Gift eller en ny)
20 TK (mf nr 4)
21 Julle/Lund (som back nr 4 og mf nr 5)
22 DGA
23 AA som den ekstra 3. angriber - plus ham og AA-Kurmi giver bredden på kanten, når vi er ude i 5-6 valget.
+ lidt U19 som ekstra trænings-spillere så øvelserne ikke går i stå ved skader

Om et år - tænker jeg Hvidt afløser PO, som bliver solgt. Sælges PO til nytår, kan vi evt leje en i foråret til Hvidt er klar til at være nr 12-18 i truppen efter skaden.

Anbo kunne også få chancen det ½ år, hvis han løftet sig i Island. Det fede er han Ano kan spille alt. Har været off midt deroppe, og af DN brugt på begge backs, samt 6-8er og kant. Spillede kant og back på U19.

Synes det ser fornuftigt ud hvis vi får den stjerne højreback - og beholder den bedste af resten som backup'en til backs.

Man kan også beholde Julle som billig gardering til vb (så vi har en ægte venstrebens spiller) og mf som nr 19-23 i truppen. Lund kunne også være en billig venstreback-backup, med ok venstreben og en stærk attitude - tror han er god mentalt for truppen. Men viser det sig at Alberto ikke bliver start11, kan vi også komme til at hænge på ham, hvis han ikke vil videre, så kunne han også være vb-backup, da julle og Lund har udløb. Lassen har faktisk også spillet vb på u19 og som senior.

8000

Well-known member
Det er egentlig vild nok han faktisk havde 21 startere i forrige sæson - men det er naturligvis også 15 måneder siden. Ærgerligt ellers en god spiller. Håber han kommer tilbage på et eller andet plan.

Så vidt jeg husker det, spillede han sin første kamp i 19/20 sæsonen i runde 5 mod SønderjyskE. Der fik vi en hårdtrængt og hårdttilkæmpet 0-0. Dette resultat satte derfra gang i en stime af rigtig gode resultater som siden hen skulle føre os til bronze.

I alle disse kampe dannede Backman og Tingager et virkelig stærkt makkerpar.

I første kamp i mesterskabsslutspillet - mod Brøndby - måtte Backman dog udgå, og Hausner kom ind. Siden da så Hausner sig ikke tilbage (det burde han måske, så vi kunne have elimineret nogle af de dumme fejl :LOL:).

Men ja, af en der egentlig har spillet så få kampe (96 kampe og i gang med sin nu 6. sæson), så har han formået at efterlade et helt fantastisk indtryk. Men det er jo netop fordi, som det nævnes:

Forbillede. Kaptain. Kæmpe spiller. Vigtig for klubbens udvikling.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Eskelinen tiltrak opmærksomhed fra Göteborg, men da artiklen kom frem var det svenske transfervindue lukket. Så det er jo nok en handel der kan optages til jul. Deres førstekeeper har udløb ved nytår, og han vil gerne prøve noget nyt. Så de står formentlig med behovet der, og Eskelinen kunne da være oplagt.

Göteborgs nuværende førstekeeper Giannis Anestis' kontrakt med klubben udløber til nytår, og samme medie har tidligere meldt, at han med stor sandsynlighed forlader klubben til den tid, da han gerne vil prøve sig selv af i en af de fem store europæiske ligaer. Derudover udløber hans attraktive skatteordning efter denne sæson, hvilket vil gøre en forlængelse til en dyr omgang for Göteborg.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
De mest oplagte handler derudover er jo som også nævnt Jon og Munksgaard.
Jon fordi det er sidste chance for at få penge for ham, såfremt han ikke vil forlænge (eller AGF ikke vil). Munksgaard fordi han er gledet ud af truppen på sin vis. Det betyder også at Lund er oplagt at forlænge med.

Og der er udløb til sommer som kan gøre at vi forlænger med andre tidligere end deres udløb.
Bisseck, Juelsgård, Lund og Backman har alle udløb, og Tingager er ikke førstevalg længere.
Så der kan jo komme en rokade til vinter allerede, selvom det først er til sommer de hver især har udløb (Tingager dog med lang kontrakt).

Munksgaard kan nok sælges for 1-3 mio kroner, og vi skal have en klasse-back ind. Især hvis planen/håbet er at kunne spille med wingbacks i nær fremtid. Jeg synes Kahl har været fantastisk, og selvom han har vist sig bedre som reel back end wingback (især defensivt), så tror jeg at han kan gøre det rigtig godt som wingback også. Skal vi spille med 3-backkæden efter vi får en god højre wingback, så er både Tingager og Juelsgård relevante at beholde, ligeså vel som Lund (som jo kan spille alle pladserne som gardering, men er bedst som reel højreback som vi ser pt).

Så der kan komme en stor rokade til jul/sommer i det forsvar. Og hvem siger at der ikke kommer en klub og forsøger at lokke Hausner til udlandet?

Offensivt er Jon, Bundu og Patrick Olsen de største spørgsmål ja.
Men Patrick Mortensen nærmer sig sidste chance for det "sidste eventyr" han har snakket om han gerne vil nå at skulle få. Så skal han sælges så er det måske til sommer. Og hvis AGF vil spille 3-5-2, så vil det jo være oplagt med en klasseangriber med fart i fødderne. Og hvis vi skal spille 3-5-2 skal Bundu måske frem og være angriber med den nye angriber og/eller Kurminiwski?

Holder vi fast i 4-3-3 er Bundu jo oplagt at hente permanent også. Jon er hverken oplagt i 3-5-2 eller faktisk i den nuværende 4-3-3 ift at han ikke har høj fart. Men jeg vil sige at siden vi har rykket NP lidt frem efter Andersons ankomst, og Anderson ligger og laver flere flænsende løb end PO, så har Jon haft en bedre periode, hvor han både gør medspillere farligere, og selv er blevet farligere. Og når han så ligger i det lille felt når Bundu kommer i et powerløb og smækker indlæg ind som i mandags, så er han endnu bedre. Flot sat ind af Jon i øvrigt. Sværere detalje end man lige synes da man ser den første gang.

Så meget kommer jo nok til at blive dikteret af hvorvidt vi skal spille 4-3-3 eller 3-5-2, eller skal kunne begge dele. PM og Jon mangler umiddelbart fart, som Stig Inge Bjørnebye sagde var noget af det første han kiggede på når han kiggede på spillere. Anderson, Bisseck, Kahl og Kurminowski er beviser herpå. Lund og Alberto det modsatte, dog er ingen af dem handlet dyrt ind, og virker jo som en løsning før den "rigtige løsning" senere med de to. Man kan jo ikke købe for 7-15 mio til hver plads hvert vindue. Så nu ser vi om Alberto kan udvikle sig til at være en god reserve for ham der skal erstatte Munksgaard (som jeg anser som nær 100% sikkert kommer til at ske), eller om Lund er foran Alberto. Hvis han er så er det en lige dele historie om at Lund har overrasket mange positivt, ligeså vel som at Alberto har skuffet.

Hvis PO sælges, og Jon også er taget afsted, så virker det oplagt at hente en klassekant til venstresiden, og lade Links være backup når han er klar igen. Men altså vi kunne jo godt bruge en kant mere, så vi ikke er meget svækket hvis Jon/Bundu er ude. Altså allerede nu på søndag er det ikke 100% ligetil at beslutte hvem der skal spille frem for Jon, da Links jo er småskadet/ude af kampform. Og det der med at smække Mikael Anderson eller Grønbæk derud synes jeg er ærgerligt når de nu netop er ved at spille sig super ind sammen centralt (et makkerpar vi har savnet).

Dichio

Well-known member
Ja Munks har en alder hvor han kan sælges, så derfor er det billigere at have Lund eller Julle i backups til vores to bedste backs. Endnu bedre Lassen eller Anbo hvis de ellers er klar til at tage et step op.

Alberto kan vi blive tvunget til som backup, hvis han ikke bliver start11, men så håber jeg vi kan afskibe ham igen. Men lad os se med ham. Spørgsmålet er også ham vi skal trække stregen til nytår eller vente til sommer. Måske en vinteropstart kan ændre noget for ham.

Og ja enig der har naturligvis lidt at sige om vi spiller vi primært skal bygge en trup på udgangspunktet 433 ... eller 343, måske endda 352.

Uanset opstilling tænker jeg dog vi skal have spillere med fart og attitude.

8000

Well-known member
Og der er udløb til sommer som kan gøre at vi forlænger med andre tidligere end deres udløb.
Bisseck, Juelsgård, Lund og Backman har alle udløb, og Tingager er ikke førstevalg længere.
Så der kan jo komme en rokade til vinter allerede, selvom det først er til sommer de hver især har udløb (Tingager dog med lang kontrakt).

Jeg synes også særligt, at forsvaret et interessant frem mod den nye sæson. Det ligger sådan set langt fremme i tiden og burde vedrøre en sommertråd, men tegningerne til dette kan vi nok allerede begynde at se til vinter i form af forlængelser mv.

Jeg har en lille formodning om, at Hausner spiller en virkelig god sæson og bliver skudt afsted til sommer for mellem 3-5 mio. euro. Derfor ville det være helt genialt at få forlænget med Bisseck så snart som muligt, så vi ikke skal skifte begge midterforsvare ud.

Hvis vi får held med at forlænge med Bisseck, og Hausner sælges, er spørgmsålet så, om Tingager tager Hausners plads. Eller om man vil satse på TK. Eller at TK og Tingager deles. Eller at der hentes en ny ind.

Jeg hælder mest til, at vi enten bruger Tingager eller TK. Både ift. signalværdi i truppen og for kontinuitetens skyld.

Det vil i dette tilfælde (Tingager, TK uagtet) betyde, at vi har en venstre back (Kahl) samt 2 centrale, der kender truppen rigtig godt og er integrerede. Derfor vil det give anledning til at få implementeret en ny HB (håbet er som altid Lassen, som forhåbentligt har fået en masse hår på brystet i 1. division). (Forestil jer en ung 4-backkæde i den kommende sæson med Lassen, 21, Tingager, 29, Bisseck, 22, Kahl, 21). Masser af videreudviklings- og salgspotentiale dér.)

Til denne sammensætning ville det i min optik give fin mening at beholde både Juelsgaard og Lund som backups.
Det giver altså
Lassen - Tingager - Bisseck - Kahl
HB - TK - Juelsgaard - Lund

Så kan vi finde ud af, om Lund kan dække begge bakker, om vi fortsat tror på enten D'Alberto eller Munksgaard, eller helt unge Jacob Andersen (04'er) skal indlemmes i truppen. Eller om Anbo måske skal forlænges. Eller om Brandhof kan dække den i nødstilfælde.

EDIT:

I scenariet at alle 4 startere er skadede, ville det give
Brandhof/Andersen/D'Alberto/Munksgaard - TK - Juelsgaard - Lund

Det er da trods alt stadigvæk ganske habilt i tilfælde af så mange skader.

Senest redigeret:

Dichio

Well-known member
Jeg synes også særligt, at forsvaret et interessant frem mod den nye sæson. Det ligger sådan set langt fremme i tiden og burde vedrøre en sommertråd, men tegningerne til dette kan vi nok allerede begynde at se til vinter i form af forlængelser mv.

Jeg har en lille formodning om, at Hausner spiller en virkelig god sæson og bliver skudt afsted til sommer for mellem 3-5 mio. euro. Derfor ville det være helt genialt at få forlænget med Bisseck så snart som muligt, så vi ikke skal skifte begge midterforsvare ud.

Hvis vi får held med at forlænge med Bisseck, og Hausner sælges, er spørgmsålet så, om Tingager tager Hausners plads. Eller om man vil satse på TK. Eller at TK og Tingager deles. Eller at der hentes en ny ind.

Jeg hælder mest til, at vi enten bruger Tingager eller TK. Både ift. signalværdi i truppen og for kontinuitetens skyld.

Det vil i dette tilfælde (Tingager, TK uagtet) betyde, at vi har en venstre back (Kahl) samt 2 centrale, der kender truppen rigtig godt og er integrerede. Derfor vil det give anledning til at få implementeret en ny HB (håbet er som altid Lassen, som forhåbentligt har fået en masse hår på brystet i 1. division). (Forestil jer en ung 4-backkæde i den kommende sæson med Lassen, 21, Tingager, 29, Bisseck, 22, Kahl, 21). Masser af videreudviklings- og salgspotentiale dér.)

Til denne sammensætning ville det i min optik give fin mening at beholde både Juelsgaard og Lund som backups.
Det giver altså
Lassen - Tingager - Bisseck - Kahl
HB - TK - Juelsgaard - Lund

Så kan vi finde ud af, om Lund kan dække begge bakker, om vi fortsat tror på enten D'Alberto eller Munksgaard, eller helt unge Jacob Andersen (04'er) skal indlemmes i truppen. Eller om Anbo måske skal forlænges. Eller om Brandhof kan dække den i nødstilfælde.

EDIT:

I scenariet at alle 4 startere er skadede, ville det give
Brandhof/Andersen/D'Alberto/Munksgaard - TK - Juelsgaard - Lund

Det er da trods alt stadigvæk ganske habilt i tilfælde af så mange skader.
Ja det ser ikke så tosset ud - for at sige det på jysk ;-)

De to store profiler i Bundu og MA samt forsvaret er blevet tæt har fået det til at tippe for os, nu skal vi bare have gang i målene oppe foran.

Naturligvis kan de virke luksus at have Tingager, PO, Brandhof, Kurmi, Zach i overskud (eller for den sags skyld de andre i truppen) - men det er netop bredden især op til 16-18 mand som gør vi klarer os godt. Dem fra 18-23 kan godt være ældre Lund-julle'r eller bedre helt unge som måske ikke lige har top4 klasse endnu men er på vej, det er begrænset hvor meget de skal bruges.

Men de ca 17 bedste vil blive meget brugt. Optimalt har man naturligvis bare 25 top4 spillere som FCK, men det har flertallet inkl AGF næppe råd til.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member

Bisseck vil gerne blive, og siger det er "op til klubberne"...!? Altså AGF har jo købsoption, så Køln har intet at skulle have sagt. Så altså hvis Bisseck vil, så er der et op til AGF alene. Så en lidt underlig udtalelse vil jeg sige.

"- Jeg bruger ikke en masse krudt på, hvad der ligger i fremtiden. Men jeg har det godt her. Alle er gode ved mig, så for mig vil det slet ikke være et problem at blive her længere. Men det er op til klubberne at blive enige om den slags. Hvis AGF gerne vil beholde mig, så vil jeg være den sidste til at sige nej, hvis ellers omstændighederne er gode nok, forklarer Bisseck."

Martinstranger

Administrator
Bisseck vil gerne blive, og siger det er "op til klubberne"...!? Altså AGF har jo købsoption, så Køln har intet at skulle have sagt. Så altså hvis Bisseck vil, så er der et op til AGF alene. Så en lidt underlig udtalelse vil jeg sige.
Underlig? Jeg syntes han indikerer en klar interesse i at han gerne vil blive og det er da fedt!

Hvis AGF gerne vil beholde mig, så vil jeg være den sidste til at sige nej, hvis ellers omstændighederne er gode nok, forklarer Bisseck.

Enrico

Member
Underlig? Jeg syntes han indikerer en klar interesse i at han gerne vil blive og det er da fedt!
Stig mener vel, at når der nu ligger en købsklausul, kan det synes “underligt”, at Bisseck mener, at det er op til klubberne at blive enige. For den knast er jo umiddelbart ordnet men klausulen.

Men der kan jo være forhold som løn, og hvem der skal betale hvad osv, som vi naturligvis ikke kender til.

Ellers er det vidst bare at få ham på plads permanent asap! 👌🏼

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member

Stig mener vel, at når der nu ligger en købsklausul, kan det synes “underligt”, at Bisseck mener, at det er op til klubberne at blive enige. For den knast er jo umiddelbart ordnet men klausulen.
Som Enrico siger det.

Det antyder jo nærmest at Bisseck ikke er klar over at forholdene mellem Køln og AGF allerede er på plads. ELLER, at der er noget vi ikke ved.
Jeg håber kraftedme at vi har en fast pris på ham, som vi kan købe ham for.

Dernæst håber jeg at Bisseck gerne vil blive til den pakke som AGF mener at kunne forsvare at stykke sammen til ham.
Fordelen ved at klare en evt. løn-kravsdifference med et sign-on fee er, at man derved ikke som sådan piller ved lønrammen. Omvendt kan Bisseck så nemmere blive lokket af eventuelle tilbud fra nye klubber undervejs. Har han en højere løn ser deres tilbud måske mindre gode ud.

Uanset hvad, så håber jeg vi lander ham.
Jeg vil mene at et sign-on på 2-3 mio og et køb på ca. 4-6 mio (som vi må formode klausulen er på, da den sidste købsoption han havde var på 900.000 euro = lidt under 7 mio, hvor det jo ikke gik godt). Så kan han nøjes med en lidt lavere løn, og kan få et sign on. Mener vi skal gå langt for at skrive med ham her. Han fylder kun 21 til november, og jeg anser ham som en der kan sælges for 15-25 mio inden for få år. Hvis ikke mere, såfremt AGF bliver tophold igen, og Bisseck fortsætter sin udvikling/gode præstationer.

Kaptajn P

Active member
Det kan også være en måde at formulere sig på for en 19-årig der forsøger at skærme sig lidt i sine udtalelser. Tænker ikke der skal forståes andet end han er glad her og godt kan se sig på permanent kontrakt.

Han vil godt nok være god at få på fem år!

Mikkel_K

Well-known member
Én mulighed: AGF har en købsoption, der kan indløses efter sæsonen. Hvis der skal ske noget inden da - i vintervinduet fx - så kræver det en ny overenskomst mellem klubberne.

Set fra Bissecks vinkel er det derfor indtil videre op til klubberne (i flertal), hvis hans kontraktvilkår skal ændres.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Det kan også være en måde at formulere sig på for en 19-årig der forsøger at skærme sig lidt i sine udtalelser. Tænker ikke der skal forståes andet end han er glad her og godt kan se sig på permanent kontrakt.

Han vil godt nok være god at få på fem år!
Han er godt nok 20, og bliver snart 21, men ja ja :D
Det er helt sikkert også en mulighed, netop at han bare ikke at prøver at sige for meget andet end, at han er glad for at være her, og gerne så det permanent. (Men så siger man jo også at man ikke vil tilbage etc).

Én mulighed: AGF har en købsoption, der kan indløses efter sæsonen. Hvis der skal ske noget inden da - i vintervinduet fx - så kræver det en ny overenskomst mellem klubberne.

Set fra Bissecks vinkel er det derfor indtil videre op til klubberne (i flertal), hvis hans kontraktvilkår skal ændres.

Ja det kunne være en mulighed. Altså at den ikke kan indløses til jul som udgangspunkt, men at AGF gerne vil det, og klubberne kan finde ud af det sammen.

Winther

Administrator
Jeg synes også det er en meget positiv udtalelse. Han kan vel ikke sige mere end at han selv er interesseret og at det så må være op til klubberne. Der er jo noget klubberne skal blive enige om, som han ikke er involveret i eller har ret megen kendskab til. Han ved måske at der er en forkøbsret, men ikke hvad den er og om det bare er den AGF skal indløse. Han bliver måske dyrere hvis han kommer på en permanent kontrakt og der kan også være en fordel ved at hans permanente kontrakt starter så sent som muligt, men hvis man kunne finde pengene og lave en kontrakt der starter når lejeaftalen udløber ville det være godt at få den lukket. Der er et potentielt meget stort salg der som det ville være træls at se bare ende i en konkurrerende klub.

Nizzleroy

Well-known member
Mon ikke det bare mest af alt handler om, at de rette omstændigheder er økonomien for Bisseck og agf ikke skal rode rundt i bunden. Så bedre resultater og agf skal matche hans lønkrav. Derfor bliver det næppe til vinter da han nok har tid til liiiige at se resultaterne an.

Dichio

Well-known member
Synes det er klar tale:

AGF og FC Köln har en aftale - det er en max pris som altid, og køber vil altid opfatte den som til forhandling, så på den måde er det op til klubberne.

Dernæst siger han tydeligt at han gerne vil blive hvis omstændighederne er rigtige - at det sportslige forløses og han får rette løn som han nu er værd på det tidspunkt man forhandler.

Men fedt han i hvert fald ikke siger han sigter efter noget større efter lejemålet - men ser AGF som et spændende sted

Jeg synes egentlig vi har set nok, naturligvis kan man altid ønske at føle sig mere sikker, men i mellemtiden kan han være blevet så god pc, stein eller udlandet kalder, og så er vores klausul ikke så meget værd, med mindre den er strikket sådan sammen at den kan udløses automatisk som vi så med Mayron George fra Hobro i Lyngby, der indløste den og solgte ham til FCM

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Mon ikke det bare mest af alt handler om, at de rette omstændigheder er økonomien for Bisseck og agf ikke skal rode rundt i bunden. Så bedre resultater og agf skal matche hans lønkrav. Derfor bliver det næppe til vinter da han nok har tid til liiiige at se resultaterne an.
Nok mere ift om Bisseck tror at AGF kommer til det fremover, og ikke bare nu. Ville være lidt "fattigt" at sige nej til en kontrakt fordi AGF eksempelvis glipper top 6.

Der har man i øvrigt stadig chancen for at spille europæisk via pokalen eller 7.pladsen/playoff senere hen.
Men det kan da godt være, at han sådan principielt vil se sæsonen til ende før han vil forhandle. Han kan jo gøre sig "mere værd" over for AGF også. Han har jo nærmest alle kort på hånden så længe han præsterer kontinuerligt. Meeen, rammer han et formdyk eller en skade, eller David begynder at bruge Tingager fordi Bisseck kun er på leje eller lignende, så kan det jo ændre sig.

Martinstranger

Administrator

Men der kan jo være forhold som løn, og hvem der skal betale hvad osv, som vi naturligvis ikke kender til.

Ellers er det vidst bare at få ham på plads permanent asap! 👌🏼
Hmm.... sådan tænker jeg ikke. For mig lyder det bare som om AGF kan indløse klausulen og så er den på plads men det kan selvfølgelig være, at man ønsker at forhandle klausulen yderligere ned. MEN alt under kr. 10 mio. lyder for mig som noget man bare skal få indløst (omkring juletid).

Stone Cold

Well-known member
Nu siger Bisseck jo også "hvis forholdene er gode nok" - det tror jeg vi skal læse som at han gerne vil have løn som en profil.
Baseret på hans præstationer hidtil, så er det vel også på sin plads.

Winther

Administrator
Nu siger Bisseck jo også "hvis forholdene er gode nok" - det tror jeg vi skal læse som at han gerne vil have løn som en profil.
Baseret på hans præstationer hidtil, så er det vel også på sin plads.
Ligesom med fx Arzani, der kom fra en formodentlig voldsom hyre i Man City, håber jeg godt nok man har afstemt noget på forhånd. Hvis ikke man har kunnet lave en decideret aftale, så så tæt på som muligt. Købsklausulen er jo værdiløs hvis spilleren forventer en Bundesligaløn.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Ligesom med fx Arzani, der kom fra en formodentlig voldsom hyre i Man City, håber jeg godt nok man har afstemt noget på forhånd. Hvis ikke man har kunnet lave en decideret aftale, så så tæt på som muligt. Købsklausulen er jo værdiløs hvis spilleren forventer en Bundesligaløn.
Jeg håber som altid, at man har en rigtig rigtig god idé om, hvad spilleren skal have i løn, såfremt man indfrier den option. Men man forstår jo også godt hvis Bisseck mener at han kan gøre sig mere værd på det år her, såfremt den løn han har nu ikke er voldsom, og AGF umiddelbart ikke ville betale den løn Bisseck krævede hvis såfremt det skulle have været en permanent aftale fra start uden at vide præcis hvad man fik.

Så mon ikke Bisseck er ved at bevise at han er den løn værd han har fortalt AGF at han forventer i en permanent kontrakt. (eller også har de simpelthen ikke snakket om sagen, men AGF er bekendt med hvad Bisseck fik i Køln, da man jo sikkert er bleve forholdt hvad det ville koste at overtage Bisseck i det år her jf hvad han får i Køln/AGF nu).

Der kan sgu være så meget. Vi ved meget lidt.

Dichio

Well-known member
Ja mon ikke man har det nogenlunde - men uanset har han været en fin lejesvend i en sæsonstart hvor Tingager skulle tilbage efter skader og Haus har været slidt hele foråret, og Yann efterlader ikke på samme måde et kæmpe hul som kamil og diks, da vi har 3 næsten lige gode MFere

Winther

Administrator
Jeg håber som altid, at man har en rigtig rigtig god idé om, hvad spilleren skal have i løn, såfremt man indfrier den option. Men man forstår jo også godt hvis Bisseck mener at han kan gøre sig mere værd på det år her, såfremt den løn han har nu ikke er voldsom, og AGF umiddelbart ikke ville betale den løn Bisseck krævede hvis såfremt det skulle have været en permanent aftale fra start uden at vide præcis hvad man fik.

Så mon ikke Bisseck er ved at bevise at han er den løn værd han har fortalt AGF at han forventer i en permanent kontrakt. (eller også har de simpelthen ikke snakket om sagen, men AGF er bekendt med hvad Bisseck fik i Køln, da man jo sikkert er bleve forholdt hvad det ville koste at overtage Bisseck i det år her jf hvad han får i Køln/AGF nu).

Der kan sgu være så meget. Vi ved meget lidt.
Så ender man jo bare lidt der igen hvor han enten skal være faldet i værdi så vi har råd til ham, men hvor der sansynligvis betyder han ikke er så interessant alligevel, eller hvor han bliver så interessant at holde på at vi ikke har råd. Det er svært at vide ret meget om hvor det står, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se et af de her lejemål ende i en permanent kontrakt så vi kan se at det faktisk kan lade sig gøre. Det må meget gerne ske med Bisseck, han er vel oppe i samme kategori som Diks ift hvor interessant han kunne være at holde på.