Stig AKA Frank Heskjær
Well-known member
Som jeg så det, og stadig ser det, så er der intet pudsigt eller tilfældigt i at PM "rammer form". PM er den mest scorende AGF'er nogensinde målt på minutter vs mål, og har scoret kontinuerligt hele sin tid i AGF på nær som skadet og umiddelbart efter sin skade, hvor han fik meget meget lidt at arbejde med. Men i samtlige perioder hvor han har fået indlæg og chancer tilspillet af holdet, der har han scoret. Han er ikke typen der skaber målene selv, så i de perioder hvor holdet skabte meget lidt, der fik man på ingen måde nok mål fra PM heller.Med fire angribere var der vel også en rimelig chance for at en af dem kunne ramme lidt form. At det så var ham den sædvanlige, PM, var jo lidt pudsigt. Men han trængte måske også til mere konkurrence.
Jeg så og ser det stadig som at vi har PM + 3 andre. Og Haugen burde i den grad være den bedste af de 3 andre med det prisskilt. Men Duin har jo vist mere value for money (relativt jo altså ift at han er gratis) ift hvad Haugen har, selvom Haugen måske har været en bedre spiller i sæsonen end Duin. Grønning skulle sammen med Duin og Haugen kæmpe om at være 2. og 3. valg, og jeg tænkte at Duin skulle være en afløser for PM ift hans type. Men at han pludselig ville overhale Haugen og Grønning også på deres pladser var overraskende.
Og jeg tror ikke PM har præsteret bedre eller værre i AGF med konkurrence eller ej faktisk. Når han har været i form og fået indlæg/chancer, så har han scoret meget. Længere har den faktisk ikke været i min optik. Og jeg tror det fortsætter minimum sæsonen ud, og en sæson mere (hvis han får lov)