Nyheder

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
EDIT: Bemærk at den mest opdaterede udgave af oversigten findes i "nyeste indlæg". Pt: Indlæg: #149 (runde 17)

Så skal vi til det igen. Der er snart ved at tegne sig den endelige kamp om, hvem der kommer med i top 6, og hvem der ikke gør.
Første runde i foråret gjorde det umådeligt tydeligt, hvor hurtigt adskillelsen kan gå. Ingen af de 4 forfølgere fik en sejr, og alle undtagen 1 hold i top 6 fik point.

-Tråden her vil holde sig opdateret med stillingen i top 6, men vil inkludere alle hold der matematisk kan nå top 6, UANSET hvor usandsynligt det er for dem at nå med. Hvis AGF ryger ud af top 6 koncentrerer vi os udelukkende om 7.til 12.plads-kampen.

- Tråden vil have en nedtæller til først-mulige-dato for sikring af top 6. Senere vil det handle om at opnå næste mål (medaljer eller overlevelse/7.plads)

-Tråden vil give overblik over AGFs kommende modstandere, samt vores konkurrenters modstandere (3-5 runder frem)

- Tråden vil have et Point-barometer, hvor der regnes frem fra nuværende pointgennemsnit baseret på 7. pladsen, ift hvor mange point man skal slutte med, for at slutte OVER 7.pladsen, og dermed komme i top 6.

- Tråden vil også have en max-point-tæller, som viser holdenes maksimale teoretiske pointhøst.

- Tråden vil senere have et worst/case - best case tabel-system, hvor jeg indsætter resultaterne forud for en runde i et (for mig at se) bedst mulige scenarie og værst mulige. Kriterierne opstiller jeg, og ændrer undervejs.

- Tråden vil senere inkludere indbyrdes-kampe-barometer. Først relevant i top 6. Så kommer nok først der.

PS: Holdet herunder er inspirationskilden for vores nuværende :D Bronzeholdet fra sidste år :D LETS FUCKING GO!!!!

Vedhæftninger

• agf bronze.jpg
    agf bronze.jpg
    263,7 KB · Set af: 16
Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Opdateret forud for runde 14. Opdateres løbende, men senest før 1. kamp i runde 15 (tilstræbes, uden garantier)

I skrivende stund er top 6 bestående af følgende hold/stilling:
HoldKampeMålscoreDifPoint
1: BIF1427-19+830
2: FCM1424-16+1227
3: RFC1424-12+1225
4: AGF1426-16+1025
5: SøE1423-18+524
6: FCK1425-23+223

NEDTÆLLER FOR FØRST-MULIGE SIKRING AF TOP 6: Runde 21

AGF har pt 6 point ned til AaB på 7.pladsen, og AGF vil derimod sikre det i runde 21 hjemme mod Randers, såfremt nuværende pointfordeling/snit holdes. AGF skal jo blot lande over 7.pladsen for at være i top 6. Det er derfor ikke 6.pladsen men regner ud fra, men 7.pladsen. Pga. målscore skal der regnes minimum 1 point fri. Et forspring på 6 point kan derfor ikke sikres med 2 runder tilbage, da holdet i teorien kan hentes på 2 kampe.

Restprogrammet for top-6-aspiranterne de næste par runder:

Runde 15:
AGF vs Lyngby
SøE vs Vejle
FCN vs OB
ACH vs FCK
BIF vs AaB
Randers vs FCM

Runde 16:
OB vs AGF
AaB vs Randers
Vejle vs FCN
Lyngby vs BIF
FCM vs ACH
FCK vs Sønderjyske

Runde 17:

AGF vs Sønderjyske
AaB vs FCM
Randers vs FCN
ACH vs OB
BIF vs Vejle
Lyngby vs FCK

-----------------
Opdateret efter runde 14:
TOP 6 BAROMETER for AGF, og barometer for de andre hold for at indhente AGF..
7.pladsen har pt 19 point, og med 14 runder spillet betyder det at der kræves over 1,358 point i snit over 22 kampe som det ser ud nu, og 29,857 point i alt. Altså skal AGF have 30 point for at nå OVER de det. (uden garanti stadigvæk, og kun et point-barometer).

Nuværende top 6-krav for klubberne: 29,857 point = oprundet til 30+målscore!

Barometret viser både hvor meget AGF skal have for at BLIVE på nuværende placering, og for de andre hold for at PASSERE AGF med det nuværende pointsnit fra runde til runde.
AGF har lige nu 25 point i 14 kampe = 1,786 point/snit = mere end 39,286 point for at passere os. Men da de kan opnå samme point og ende over pga. målscore rundes der ned (39pt som det ser ud nu)
SøE, FCK, AaB, FCN, OB og Vejle skal altså opnå 39point for at have chancen for at indhente os på 4.pladsen.

Og ift at BLIVE i top 6, baseret på 7.pladsens nuværende pointsnit, så skal holdene opnå følgende pointsnit for at blive i top 6 (29,857pt / 30 point)

Men ift holdene uden for top 6, så skal de hente 6.pladsen, ikke se på 7.pladsen, da den jo ikke giver top 6. Så i følgende top-6-pointsnit-barometer snak holdene over stregen holde sig foran AaBs pointsnit, mens holdene under top 6 skal indhente 6.pladsens pointsnit (nuværende FCK 23 point i 14 kampe = 1,64 point/snit x 22 runder = 36,14 afrundet til 36 point+målscore).

Opdateret top 6-pointsnit-barometer: (ingen garanti, blot udregnet på snit på nuværende)
Nuværende top 6 krav = 30 point. Men krav for at overhale FCKs snit = 36 point

AGF: 5 point i 8 kampe, 0,625 point i snit. (2 sejre eller 1 sejr + 2 uafgjorte)
SøE: 6 point i 8 kampe, 0,75 point i snit. (2 sejre eller 1 sejr + 3 uafgjorte)
FCK: 7 point i 8 kampe, 0,88 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 1 uafgjort)
------------------ Holdene under top 6 skal lave følgende for at hente 6.pladsen ift udregnet snit 36 point
AAB: 17 point i 8 kampe, 2,125 point i snit. (6 sejre eller 5 sejre og 2 uafgjorte)
FCN: 20 point i 8 kampe, 2,50 point i snit. (7 sejre eller 6 sejre og 2 uafgjorte)
OB : 20 point i 8 kampe, 2,50 point i snit. (7 sejre eller 6 sejre og 2 uafgjorte)
Vejle: 20 point i 8 kampe, 3,00 point i snit. (7 sejre eller 6 sejre og 2 uafgjorte)

-------------- MAX-POINT-MULIGHEDER
Holdene kan max opnå følgende point (men alle kan selvklart ikke nå det, da de møder hinanden på kryds og tværs). Men isoleret for hvert hold er følgende deres maksimale mulighed:
BIF 54
FCM 51
RFC 49
AGF 49
SØE 48
FCK 46
AAB 43
FCN 40
OB 40
Vejle 39
---

------ Worst/best case for runden. (UDELUKKENDE MATEMATISK IFT AT SIKRE TOP 6)
Kommer senere i top 6 (eller bund 7-12)

------------------------ Indbyrdes-Pointsnit for medaljeaspiranterne mod de andre top 6 hold!

------------------------
LET THE GAMES BEGIN!

Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Fuldstændigt vildt mange scenarier der kan være i de sidste 8 runder her.
Jeg tør på ingen måde oddse på kampene i dag. Jeg kan ligeså godt se Vejle vinde i Hadeslev som SøE vinde.
Kan se OB og FCN vinde begge to.

FCK i Horsens er nok pænt sikker, men giver ikke godt odds.

AGF mod Lyngby tør man næsten ikke røre ved.

BIF vs AaB kan gå begge veje.
Og Randers tager imod FCM, og taber sjældent hjemme, men møder jo netop FCM.

Puha. Nærmest alle kampe kan gå begge veje.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
På trods af tidligere tiders problemer, er vi f.eks. rimelig store favoritter mod Lyngby. Måske man skulle gardere humøret.....
Ha, det var faktisk også det eneste jeg ville "turde" spille på. En gardering mod en sportslig skuffelse.
Men de der "blodpenge" er bare lidt trælse :D

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
7 kampe tilbage, 8 point ned til nr. 7. Den smider vi ikke, når man tænker på hvor stabile vi er. Kan vi undgå at tabe på mudderbanen i Odense på søndag, så holder vi det store forspring og har overstået de nærmeste bejlere, AaB, OB og Vejle. Men selvfølgelig kan et af holdene få sig en serie sejre a la Randers. Jeg tænker, at det så bliver Vejle. Så der kan da stadig blive spænding nede omkring stregen. Jeg tror så bare at det bliver SønderjyskE eller Randers der kommer med i den kamp. Men vi bliver nok klogere på hvor Randers står efter kampen i aften.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
7 kampe tilbage, 8 point ned til nr. 7. Den smider vi ikke, når man tænker på hvor stabile vi er. Kan vi undgå at tabe på mudderbanen i Odense på søndag, så holder vi det store forspring og har overstået de nærmeste bejlere, AaB, OB og Vejle. Men selvfølgelig kan et af holdene få sig en serie sejre a la Randers. Jeg tænker, at det så bliver Vejle. Så der kan da stadig blive spænding nede omkring stregen. Jeg tror så bare at det bliver SønderjyskE eller Randers der kommer med i den kamp. Men vi bliver nok klogere på hvor Randers står efter kampen i aften.
Det tror jeg bestemt heller ikke vi gør.
Det ekstra spændende i det er, at det kræver at Vejle, OB, FCN eller AaB skal tage rigtig mange point fra holdene omkring os også. Så selvom OB eksempelvis slår os, så skal de jo tage point fra vores direkte modstandere for at komme med alligevel. Så enten kommer de med, og kan være til direkte fordel for os, eller også kommer de ikke med.

Og vi kan godt slå dem, hvor de når med alligevel. Og vi kan tabe til dem, hvor de ikke når med. Så selvom det er ikke sort/hvidt på nogen måde, så vil det alligevel være fedt hvis vi slår OB, og de så nærmest vinder resten af kampene. De møder trods alt AGF, Randers, Sønderjyske og Brøndby fra top 6, og AaB+Vejle lige under top 6.

Tager OB sejren over Randers eller Sønderjyske, så er de 2-3 point fra top 6 alene ud fra den sejr. Så for dem er nøglekampene nok de to. Og selvfølgelig kan AGF gøre det ondt for OB i næste runde, men altså Sønderjyske møder FCK i Parken, og Randers møder AaB ude i Aalborg.

Så efter min mening, så er OB, AaB, Vejle og Sønderjyske/Randers stadig i ca. samme lag. Og det kommer an på ift Sønderjyske, hvorvidt deres nederlag til Vejle var en freak-kamp, eller om det var deres sejr over FCM der var det. Randers skal have lov til at spille deres kamp før jeg/vi erklærer dem som tabere mod FCM. De kan jo trods alt komme op på en delt 2.plads med os såfremt de vinder, og rykker på 4.pladsen foran FCK med uafgjort.

Men pointen er, at Randers sagtens kan blive fedtet ind i top 6-kampen sammen med Sønderjyske hvis de går i stå. Men enkelte nederlag gør det ikke alene.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Tror faktisk jeg vil opstille det så simpelt her:
OB, AaB og Vejle møder så mange top 6 hold endnu, at de hver især selv kan afgøre hvorvidt de skal i top 6. Og altså så længe man selv kan det, så skal man jo ikke give op.

Lad os bare sige at AaB vinder over Randers i Aalborg, og FCK vinder over Sønderjyske i Parken.
Så har Randers og SøE i skrivende stund stadig 24 og 25 point, mens AaB kan komme på 23, OB og Vejle på 22.

INTET er afgjort.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Og det kommer an på ift Sønderjyske, hvorvidt deres nederlag til Vejle var en freak-kamp, eller om det var deres sejr over FCM der var det.
Sønderjyske har jo fået de mange point de har fået, så respekt for det. Men kampen i Herning var da lidt freak, når man stiller i en 6-3-1 (6-4-0?) opstilling, med fire centerforsvarere. Det kan man jo ikke gøre mod ret mange andre hold, hvis man kommer for at vinde.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Sønderjyske har jo fået de mange point de har fået, så respekt for det. Men kampen i Herning var da lidt freak, når man stiller i en 6-3-1 (6-4-0?) opstilling, med fire centerforsvarere. Det kan man jo ikke gøre mod ret mange andre hold, hvis man kommer for at vinde.
Eller også er det netop det Sønderjyske har været stærke til i sæsonen. Stå lavt, lukke af, og være gode på kontra. Og det er effektiv, selvom man som i Randers er en mand i undertal, og kan vinde 2-1 på kontra i 2.halvleg. Det er svært at spille imod.

Lyngby står også i store perioder med hele deres hold på egen banehalvdel og bare venter. Kan ikke tage screenshots af det pga. begrænsninger hos viaplay ift det, men der var flere gange, hvor vores midtbane havde bolden mod HELE Lyngbys hold. Vi var bare gode til at undgå at de blev farlige den anden vej. Og der er Sønderjyske ganske enkelt bedre med de fremadrettede spillere de har. Ikke i deres etablerede angreb som sådan, men i deres omstillinger.

Og sidste år spillede vi jo også en række kampe, hvor vi nærmest kun var farlige på omstillinger. Men "omstillinger" er jo ikke bare tilfældige kontraer efter hjørnespark. Det er omstillinger når du erobrer bolden på midten, og får omstillet spillet til at stikke afsted, og score efter hurtige aktioner, og præcise indlæg etc.
Vores første mål i sæsonen var at sende Links ned mod venstre hjørneflag efter Blume havde erobret bolden på midterlinjen og fået den hen til PO, som sendte den afsted med en lang aflevering. Links får den under kontrol, og ind i panden på PM som kom stormende i feltet: BUM 1-0!!

Det er ikke etableret angrebsspil, men omstillingsspil. Effektivt, hurtigt, flot.
Du kan ikke så let score sådan et mål med 4-6 spillere lavt i defensiven når kanterne spiller wingbacks. Men du kan sende andre spillere i dybden end dine wingbacks.
Glen har alt alt alt for ofte spillet naivt og ustabilt i min optik. Da AGF havde fokus på det defensive under ham, så vandt vi mange kampe. Hver gang han ville åbne spillet, så blev vi banket tilbage og straffet. Det samme i hans første lange stykke tid i Haderslev. Man kunne jo sige: "hvorfor ikke bare spille på den måde I vinder flest kampe på"?? Det er jo faktisk det David bl.a. gør i AGF pt. Altså have fokus på sejren mere end spillets offensive udvikling. David vil vinde uanset hvad.

Glen har ændret en del i Sønderjyske til denne sæson. Og det at de har fået mere boldspillende spillere er ikke blevet brugt til at "forsøge at skabe kampene", men på at lave mere præcise og dræbende omstillinger. Og det virker. Det er effektivt. AGF viste også vejen sidste sæson.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Glen har alt alt alt for ofte spillet naivt og ustabilt i min optik. Da AGF havde fokus på det defensive under ham, så vandt vi mange kampe. Hver gang han ville åbne spillet, så blev vi banket tilbage og straffet. Det samme i hans første lange stykke tid i Haderslev. Man kunne jo sige: "hvorfor ikke bare spille på den måde I vinder flest kampe på"?? Det er jo faktisk det David bl.a. gør i AGF pt. Altså have fokus på sejren mere end spillets offensive udvikling. David vil vinde uanset hvad.
Men problemet med ren omstilling er jo altid at vinde mod de små hold. De havde vi jo også problemer med i sidste sæson (i år 12 point mod de to kommende nedrykkere!)

Kan ikke tage screenshots af det pga. begrænsninger hos viaplay ift det
Lyder sært. Tror du ikke at det er Apple du skal skælde ud der? ;)

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Var det sådan noget som dette du mente? 11 Lyngby-spillere til at forsvare mod 4-5 GF'ere?

Vedhæftninger

• AGF-LBK.png
    AGF-LBK.png
    1,3 MB · Set af: 42

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Men problemet med ren omstilling er jo altid at vinde mod de små hold. De havde vi jo også problemer med i sidste sæson (i år 12 point mod de to kommende nedrykkere!)

Lyder sært. Tror du ikke at det er Apple du skal skælde ud der? ;)
Det er kun viaplay. Og jeg får screen-shottet af resten af skærmen, men ikke viaplay-picture in picture - vinduet. Klar noget de har bygget på deres software.

Ift omstilling, så har vi jo trods alt vundet netop 4 af 4 kampe mod ligaens eneste to reelle bundhold ACH og Lyngby. I 2 af kampene var det chancefattigt, og i 2 var det med rigeligt med chancer. Jeg synes vi har fundet en fin balance, som giver mange point. Folk leder meget efter hullerne i osten, og fokuserer på, at vi ikke skaber så mange chancer i går og mod Vejle. Men hvis det er det der skal til for at vinde over de små, så tager jeg det med.
Det slår at tabe 3-1 til FCN hvor vi er langt mere åbne bagtil.

Og altså når vi samtidig slår BIF og AaB med 3-0 og 3-1 hjemme i perioden, så er det sgu flot.
Kampene mod Vejle og OB i første halvdel af sæsonen endte med 4-2 sejre, men kunne jo sagtens have endt anderledes hvis vi havde oversatset. Vejle kom på 3-2, og OB var med nærmest hele kampen. Men vi vinder mere end vi spiller uafgjort eller taber til sammen. Og det er fedt.

Vi skal ikke gå rundt og håbe på mange 4-0 sejre. For de kommer sgu nok ikke med det hold her særligt ofte.
Men at vinde 5-2, 4-2, 4-2 og 3-0 og 3-1 er sgu også meget fedt.
Men trækker man de kampe ud, så er der en del 2-1 og 1-0 sejre, som endda nogle gange kommer i hus i sidste øjeblik eller med lidt lodder og trisser. Men det må vi næsten tage med, ikke sandt?

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Det er kun viaplay. Og jeg får screen-shottet af resten af skærmen, men ikke viaplay-picture in picture - vinduet. Klar noget de har bygget på deres software.
Ikke for at få en længere teknisk diskussion, men du kan jo se at jeg har vedhæftet et billede (fra Viaplay) i min post ovenover. En webside kan ikke forhindre mig i at tage et skærmdump på min lokale pc.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Ift omstilling, så har vi jo trods alt vundet netop 4 af 4 kampe mod ligaens eneste to reelle bundhold ACH og Lyngby.
Vi spiller jo netop heller ikke så ensidigt på omstillinger som i de forrige sæsoner. Vi øver os helt sikkert i at kunne angribe på andre måder. Men tag heller ikke fejl af, at de andre hold har luret os i forhold til vores omstillingsspil.

I år har vi helt klart forbedret os på standardsituationer. Jeg har ikke procenttallet, men vi scorer langt mere efter frispark, indkast og hjørnespark end vi gjorde tidligere, er min opfattelse. Der tror jeg at Morten Karlsen har været vigtig og det viser bare at det ikke var rent "komiske-Ali" at David meldte ud at det også kan styrke os med udskiftning af medarbejderne i staben.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Der er også den forskel at vi gerne vil erobre bolden og lave vores omstillinger højere oppe på banen end før. Det var derfor man snakkede om at Bundu måske ikke passede så godt ind mere (ikke at jeg ikke tror vi kunne bruge ham, men det giver mindre mening at lægge en masse af budgettet i ham.) På den måde spiller vi stadig en del på omstillinger og det er stadig meget vigtigt at vi spiller med energi og at presset sidder rigtigt og et af problemerne mod Lyngby og en af grundene til at vi ikke skabte så meget, var vel også at de fik spillet sig udenom vores første pres.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Ikke for at få en længere teknisk diskussion, men du kan jo se at jeg har vedhæftet et billede (fra Viaplay) i min post ovenover. En webside kan ikke forhindre mig i at tage et skærmdump på min lokale pc.
Jeg bruger safari. Så det kan sagtens være derfor? Altså med forskellige browsere, som kan skrives diverse scripts i. Jeg kan tage screenshots af youtube i safari, men ikke viaplay. Netflix og alle andre kan jeg.

Så det er pt bare viaplay i safari. Har ingen problemer i chrome. Orkede bare ikke lige at finde situationerne der.
Tak for screenshot.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Vi spiller jo netop heller ikke så ensidigt på omstillinger som i de forrige sæsoner. Vi øver os helt sikkert i at kunne angribe på andre måder. Men tag heller ikke fejl af, at de andre hold har luret os i forhold til vores omstillingsspil.

I år har vi helt klart forbedret os på standardsituationer. Jeg har ikke procenttallet, men vi scorer langt mere efter frispark, indkast og hjørnespark end vi gjorde tidligere, er min opfattelse. Der tror jeg at Morten Karlsen har været vigtig og det viser bare at det ikke var rent "komiske-Ali" at David meldte ud at det også kan styrke os med udskiftning af medarbejderne i staben.
Præcis. Jeg har selv beskrevet flere gange, hvordan eksempelvis Tingager er gået fra at score 0 mål under hele Selles-tiden, og til at lave 3 mål under Karlsen (1 i SL, 1 i EL, og 1 i pokalen). Og generelt er vi bare farlige nærmest hver gang på dødbolde nu, og det er FEDT.

Men jeg synes vi spiller på omstillinger nu også, men vi erobrer den bare de der 15-20 meter længere fremme på banen. Så det er færre gange, at man "bare" smadrer den frem til en hurtigløber, som så skal skabe målet. Som da vi mod AaB smækker den op til Links, der får en "friløber" ud af det. Ligesom vi kunne sende Bundu afsted.

Men jeg ser os ikke have mere "gennemspillede" angreb end tidligere. Jeg synes bare vi er anderledes gearet til at presse højere på banen, og lave farlige situationer ud af det. Og den del lykkedes jo ikke mod Vejle særligt godt. Og så var vi presset til at omstille længere nede fra banen, og havde ikke held med det. Vi var stadig farlige på hjørne, mens vores frispark desværre blev pløkket 4-5 meter over.

Men hvor bliver skudene fra kanten af feltet fra PO af? Amini redede os nede i Odense og Esbjerg etc på den slags. Det var også historien om sidste sæson. Vi har set langskud fra Grønbæk og PM+Højer denne sæson. Men hvad med PO og NP? 0 mål fra dem tilsammen. Det er ikke godt nok. Heller ikke selvom NP ikke har det ansvar/rolle. Da Amini spillede 8'er, og Sana/Blume var foran ham, der lå vores 6'er Stage og var uhyre farlig på dødbolde, kontra og andet...

Jeg synes vi mangler vores målfarlighed fra 6'eren. Især når vores anden 8'er (den tilbageliggende) også har lavet 0 mål!

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Da Amini spillede 8'er, og Sana/Blume var foran ham, der lå vores 6'er Stage og var uhyre farlig på dødbolde, kontra og andet...
Jeg vil stadig hævde, at Stage ikke har spillet 6'er udover en kort halvsæson, hvor vi ventede på at NP skulle træde til og hvor man lige så godt kunne argumentere for at det var Amini der var 6'er. De stod i hvert fald begge dybt i banen, når modstanderne havde bolden.

Men det var da lækkert at have tre centrale midtbanespillere der alle havde forcer fremad i banen. Jeg må dog bare minde om, at vi ikke kom i top-6 og at præstationerne også skal ses i det lys. NP har efter min mening gjort en stor forskel på vores hold - også selvom han ikke bidrager voldsomt med mål og assists.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Jeg vil stadig hævde, at Stage ikke har spillet 6'er udover en kort halvsæson, hvor vi ventede på at NP skulle træde til og hvor man lige så godt kunne argumentere for at det var Amini der var 6'er. De stod i hvert fald begge dybt i banen, når modstanderne havde bolden.
Men det vil jeg bare stadig holde fast i er forkert, og har også forsøgt at fremvise adskillige opstillinger hvor det var tilfældet.
Og uanset hvad, så var kombinationen Amini+Stage langt mere målfarlig end NP/PO har været det. I sine to sidste sæsoner i AGF scorede Stage 8 mål og 5 assist, som lagt sammen med Aminis 3 mål og 13 assists giver 11 mål og 18 assist fra vores 8'er og 6'er, selv hvis vi ligger dem sammen for argumentets skyld.

I snit altså 5-6 mål og 9 assists per sæson fra den bagvedliggende 8'er og 6'eren.

Patrick Olsens 3 assists i 15 kampe for os i denne sæson er ikke så dårligt igen. Ikke prangende, men ikke skandaløst heller. Og så har han også scoret i EL, og lavet lidt assist. NP har lavet 1 enkelt assist i 42 kampe i alt, og 0 mål. Det er sgu ikke meget uanset hans rolle og position. Og 0 mål og 4 assist for NP og POs samlede 57 kampe er jo altså ikke godt nok, synes jeg.

PO i AaB og Stage i AGF var jo nogle helt andre tal.
Der er noget ved det makkerpar i PO og NP som bare ikke fungerer, og som efter min personlige smag er alt alt for mål-løst.

Vores fremliggende 8'er har lavet 5 mål og 3 assist i form af Blume+Grønbæk, og det er jo egentlig fint nok.
Jeg er spændt på at se, om Brandhof kan være tiltænkt en rolle som Stage som han spillede til sidst i AGF som fremskydende 6'er, eller om han skal overtage Blume/Grønbæks fremliggende 8'er.

Eller om vi kommer til at ligge og veksle mere om hvem der går med frem, hvor PO og Brandhof skiftes til det.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Men det vil jeg bare stadig holde fast i er forkert, og har også forsøgt at fremvise adskillige opstillinger hvor det var tilfældet.
Vi kan sagtens komme overens med at Stage blev afprøvet i en 6er lignende position i en del kampe i foråret 2019, men det var så også det. I perioden fra sommeren 2017 frem til vinter 2019 spillede Guira fast som 6er og siden sommeren 2019 har NP spillet den (og Stage skiftede også til FCK der). Guira spillede i øvrigt også i 11 kampe i det forår 2019. Dog kun tre kampe fra start. Benjamin Hvidt blev også benyttet som 6'er fra start i to kampe det forår, så man må sige at David prøvede sig lidt frem. Men man vidste jo allerede i januar at NP ville tage over fra om sommeren.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Vi kan sagtens komme overens med at Stage blev afprøvet i en 6er lignende position i en del kampe i foråret 2019, men det var så også det. I perioden fra sommeren 2017 frem til vinter 2019 spillede Guira fast som 6er og siden sommeren 2019 har NP spillet den (og Stage skiftede også til FCK der). Guira spillede i øvrigt også i 11 kampe i det forår 2019. Dog kun tre kampe fra start. Benjamin Hvidt blev også benyttet som 6'er i to kampe det forår, så man må sige at David prøvede sig lidt frem. Men man vidste jo allerede i januar at NP ville tage over fra om sommeren.
Jeg er med på, at Stage ikke spillede alle de kampe som 6'er. Og faktisk vil jeg gerne indrømme at jeg huskede det som langt flere kampe, hvor Stage var 6'er, og glemte hvor ofte vi jo egentlig bare spillede med "omvendt" midtbane, og Sana som ene-angriber. Måske fordi Sanas angriberrolle minder om vores fremliggende 8'er-rolle til tider i det nuværende system.

Nuvel:
Vi spillede også kampe med 4-1-4-1, hvor Guira lå bag Stage. Og ja, der kan man ikke sige at Stage spillede 6'er på samme måde som NP spiller 6'er nu.

Så langt så godt.

Vi spillede i øvrigt slet ikke særligt meget med Stage dengang i 2017, hvor det mere var med Guira bag Amini, og Sana/Duncan fremme. Sana som Blume, og Duncan som PM nu.
Som set i det inkluderede billede.

Da Stage begynder at komme mere med, der er det med Guira som bagvedliggende 6'er, og Amini som 8'er, og Stage på højrekanten. Flere kampe var også med DAP på midten, og Stage på kanten.

I starten af 2018 starter vi stadig med Stage på kanten, Junker fremme, og Guira bagved.
Men da Junker så sættes på bænken, og senere sælges, så spiller vi med Stage på en slags hybrid-plads foran midtbanen i et par kampe, men som supplering til Bundu/Ankersen fremme (hvor vi mangler en angriber).
Der kom han tæt på den fremliggende 8'er-rolle. Vi gik så tilbage og spillede med Bundu helt fremme og Stage på kanten da Junker var væk. (se bare opstillingerne i den periode). Han spiller faktisk flere kampe på kanten end noget andet sted for os i 2018 som jeg husker det.

Men det er korrekt, at han spillede en del kampe foran Guira sammen med Amini.
Og der har han til dels den 8'er-rolle som vi ville tilbage og give ham før salget.
Og det bliver jo der spændende, om ankomsten af Brandhof betyder, at NP skal tilbage og spille en Guira-rolle i et 4-1-4-1 igen. Så kunne PO og Brandhof ligge og veksle og skyde med frem.

Eller om Brandhof skal spille 6'er i en mere offensiv opstilling? Næppe.
Hvad tror I?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Opdateret efter runde 15.

I skrivende stund er top 6 bestående af følgende hold/stilling:
HoldKampeMålscoreDifPoint
1: BIF1528-20+831
2: FCM1526-17+930
3: AGF1527-16+1128
4: FCK1527-23+426
5: RFC1525-14+925
6: SøE1523-19+424

NEDTÆLLER FOR FØRST-MULIGE SIKRING AF TOP 6: Runde 20
(Det kan ske før, men dette er med nuværende pointhøst hos alle)

AGF har pt 8 point ned til AaB på 7.pladsen, og AGF vil derimod sikre det i runde 20 ude mod FCM, såfremt nuværende pointfordeling/snit holdes. AGF skal jo blot lande over 7.pladsen for at være i top 6. Det er derfor ikke 6.pladsen jeg regner ud fra, men 7.pladsen. Pga. målscore skal der regnes minimum 1 point fri. Et forspring på 6 point kan derfor ikke sikres med 2 runder tilbage, da holdet i teorien kan hentes på 2 kampe.

Hvis samtlige hold fortsætter deres pointhøst nu her, så er det FØR runde 20 vi kan sikre os (8 point foran, og med 2 kampe tilbage, men med en afstand der vil blive større fra runde til runde da vi laver flere point end AaB). Men hvis AaB laver samme pointantal som os (ikke utænkeligt) så er det altså runde 20.

Hvis AaB fortsætter deres nuværende høst, så har om 3 runder i runde 18: 20+4 point = 24.
Hvis AGF fortsætter deres nuværende høst, så har vi om 3 runder i runde 18: 28+ 5-6 point = 33-34 point.
Det vil jo betyde, at vi først kan sikre det i runde 19. Og hvis vi er 9 point foran med 3 runder tilbage, så er vi altså først matematisk sikre med 2 runder tilbage alligevel, altså runde 20. Så forskellen på 5 eller 6 point om 3 runder kan jo være hvorvidt vi er sikre en runde før eller ej, altså 19 vs 20.

AaB møder Randers, FCM og FCN.
AGF møder OB, Sønderjyske og FCK.

Cirka ligeså svære programmer. Kan sagtens se AaB få 4 point, og AGF få 5-6 point. (som beskrevet overfor)

Restprogrammet for top-6-aspiranterne de næste par runder:

Runde 16:
OB vs AGF
AaB vs Randers
Vejle vs FCN
Lyngby vs BIF
FCM vs ACH
FCK vs Sønderjyske

Runde 17:

AGF vs Sønderjyske
AaB vs FCM
Randers vs FCN
ACH vs OB
BIF vs Vejle
Lyngby vs FCK

Runde 18:
FCK vs AGF
Vejle vs Horsens
OB vs Randers
FCN vs AaB
FCM vs BIF
SøE vs Lyngby

-----------------
Opdateret efter runde 15:
TOP 6 BAROMETER for AGF, og barometer for de andre hold for at indhente AGF..
7.pladsen har pt 20 point, og med 15 runder spillet betyder det at der kræves over 1,33 point i snit over 22 kampe som det ser ud nu, og 29,333 point i alt. Altså skal AGF have 30 point for at nå OVER de det. (uden garanti stadigvæk, og kun et point-barometer).

Nuværende top 6-krav for klubberne: 29,333 point = oprundet til 30+målscore!

Barometret viser både hvor meget AGF skal have for at BLIVE på nuværende placering, og for de andre hold for at PASSERE AGF med det nuværende pointsnit fra runde til runde.
AGF har lige nu 28 point i 15 kampe = 1,87 point/snit = mere end 41,07 point for at passere os. Men da de kan opnå samme point og ende over pga. målscore rundes der ned (41pt som det ser ud nu)
SøE, FCK, AaB, FCN, OB og Vejle skal altså opnå 41point for at have chancen for at indhente os.

Og ift at BLIVE i top 6, baseret på 7.pladsens nuværende pointsnit, så skal holdene opnå følgende pointsnit for at blive i top 6 (29,333pt / 30 point)

Men ift holdene uden for top 6, så skal de hente 6.pladsen, ikke se på 7.pladsen, da den jo ikke giver top 6. Så i følgende top-6-pointsnit-barometer snak holdene over stregen holde sig foran AaBs pointsnit, mens holdene under top 6 skal indhente 6.pladsens pointsnit (nuværende SøE 24 point i 15 kampe = 1,60 point/snit x 22 runder = 35,20 afrundet til 35 point+målscore).

Opdateret top 6-pointsnit-barometer: (ingen garanti, blot udregnet på snit på nuværende)
Nuværende top 6 krav = 30 point. Men krav for at overhale SøEs snit = 35 point

AGF: 2 point i 7 kampe, 0,29 point i snit. (1 sejr eller 0 sejre + 2 uafgjorte)
FCK 4 point i 7 kampe, 0,57 point i snit. (2 sejre eller 1 sejre + 1 uafgjort)
RFC: 5 point i 7 kampe, 0,71 point i snit. (2 sejre eller 1 sejr + 2 uafgjorte)
SøE: 6 point i 7 kampe, 0,86 point i snit. (2 sejre eller 1 sejr + 3 uafgjorte)
------------------ Holdene under top 6 skal lave følgende for at hente 6.pladsen ift udregnet snit 35 point
AAB: 15 point i 7 kampe, 2,14 point i snit. (5 sejre eller 4 sejre og 3 uafgjorte)
OB : 16 point i 7 kampe, 2,29 point i snit. (6 sejre eller 5 sejre og 1 uafgjort)
Vejle: 16 point i 7 kampe, 2,29 point i snit. (6 sejre eller 5 sejre og 1 uafgjort)
FCN: 19 point i 7 kampe, 2,71 point i snit. (7 sejre eller 6 sejre og 1 uafgjort)

-------------- MAX-POINT-MULIGHEDER
Holdene kan max opnå følgende point (men alle kan selvklart ikke nå det, da de møder hinanden på kryds og tværs). Men isoleret for hvert hold er følgende deres maksimale mulighed:
BIF 52
FCM 51
AGF 49
FCK 47
RFC 46
SØE 45
AAB 41
OB 40
Vejle 40
FCN 37
---

------ Worst/best case for runden. (UDELUKKENDE MATEMATISK IFT AT SIKRE TOP 6)

------------------------ Indbyrdes-Pointsnit for medaljeaspiranterne mod de andre top 6 hold!

------------------------

Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Hvis samtlige hold fortsætter deres pointhøst nu her, så er det FØR runde 20 vi kan sikre os (8 point foran, og med 2 kampe tilbage, men med en afstand der vil blive større fra runde til runde da vi laver flere point end AaB). Men hvis AaB laver samme pointantal som os (ikke utænkeligt) så er det altså runde 20.

Hvis AaB fortsætter deres nuværende høst, så har om 3 runder i runde 18: 20+4 point = 24.
Hvis AGF fortsætter deres nuværende høst, så har vi om 3 runder i runde 18: 28+ 5-6 point = 33-34 point.
Det vil jo betyde, at vi først kan sikre det i runde 19. Og hvis vi er 9 point foran med 3 runder tilbage, så er vi altså først matematisk sikre med 2 runder tilbage alligevel, altså runde 20. Så forskellen på 5 eller 6 point om 3 runder kan jo være hvorvidt vi er sikre en runde før eller ej, altså 19 vs 20.

AaB møder Randers, FCM og FCN.
AGF møder OB, Sønderjyske og FCK.

Cirka ligeså svære programmer. Kan sagtens se AaB få 4 point, og AGF få 5-6 point. (som beskrevet overfor)
Ligger denne regnemåde ind i indlægget.

mph

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
224
Point
28
Jeg sælger gerne vores 3 kampe for 4 points på forhånd...

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
924
Point
43
Jeg sælger gerne vores 3 kampe for 4 points på forhånd...
Du må holde op med at læse Frej Elbæks tweets. Det fører ikke et godt sted hen;)

Personligt vil jeg tillade mig at være lidt mere optimistisk. Kan se os vinde alle kampe, men kan kun se os tabe til FCK. Det kan selvfølgelig også føre til to point, men også en hel del mere.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
OB ude, SE hjemme, FCK ude. Jeg står ved, at 4 points er fint.
4 point er indenfor det sandsynlige, men ligefrem fint, når nu vi kører med et pointsnit på 1,87 ?

Jeg synes det er svært at vurdere FCK på baggrund af én god halvleg i Aalborg (og en forfærdelig), samt en pligtsejr i Horsens. Vi må se, om ikke der opstår nye bump på vejen.

Men lad os nu til en start bare tage de 4 point i de to næste kampe. Så kan vi kigge på FCK til den tid.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
OB ude, SE hjemme, FCK ude. Jeg står ved, at 4 points er fint.
Isoleret set, så er jeg enig. Uafgjort i Odense på deres lortebane, sejr hjemme over Sønderjyske, og så et knebent nederlag til FCK i Parken er jo bestemt ikke usandsynligt.
Ligeså sandsynligt vil jeg sige det er, at vi får 5-6 point.

Jeg tror vi vinder enten mod Sønderjyske eller OB, og så kan en sejr mod det andet hold, eller en sejr og to uafgjorte jo give os 5 eller 6 point.

Måske det endda er mere sandsynligt at få 6 point end 5, da jeg vil sige det er mere sandsynligt at vi vinder over OB og Sønderjyske end at vi får point i Parken på dette tidspunkt af sæsonen, hvor vi selv lige skal i gear.

Men altså vi kan vinde ALLE kampe vi er med i. Og vi har risiko for at tabe alle kampe vi er med i. Sådan er denne liga pt. Men vi er rigtig gode til ikke at tabe, og vi vinder dobbelt så ofte som vi spiller uafgjort mere end dobbelt så ofte som vi taber. Men det er i det store billede, hvor 1,87 tæller.

Men i den enkelt kamp mod FCK kan man jo stå med 0,00 point uden at det siger det store i det bilede.
6 point i de næste 3 kampe vil være rigtig flot. Vi har 4 point for de første 2 kampe, og det er jo over vores 1,87 snit, og folk er stadig skuffede over at vi ikke vandt i Vejle. Så man kan ikke altid stille det sådan op.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom