New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Vinteropstart+træningskampe - forår 2021

Vinteropstart+træningskampe - forår 2021
Jørgensen står midt på vores banehalvdel og vader lidt rundt, og har slet ikke fundet de rigtige positioner endnu, synes jeg. Ammitzbøl presser kontant modstanderen med sin fart, og tvinger den ene fejlaflevering ud af BIF efter den anden.

Kaastrup igen igen igen en uskarp pasning i et assistforsøg. Det så man mange gange mod FCM også. Han virker "sløset" i de afgørende øjeblikke. Som den rigtige beslutning ikke bliver eksekveret ordenligt.
Han er nu igen lige ved at kunne sende Jevtovic flot i dybden, men den bliver for uskarp. Denne gang godt forsøgt synes jeg. Lige ved og næsten hele tiden for de unge gutter pt.
 
Jevtovic kan sparke og drible med begge ben, og gå til begge sider. Det så vi også mod Honka. Og vi har slet ikke set det bedste fra ham endnu. Dejligt med mål af både Links og ham. Thorteinsson, PM og PO største skuffelser i dag. (og sjovt nok også dem med mindst fart/dynamik)
 
Thorsteinsson kan sagtens havne på bænken... Milan Jevtovic har altså bare mere fart med bolden, og er en mindst ligeså god afslutter. For meget går i stå omkring Thorsteinsson.

Ankersen var hurtigere, men langt mindre farlig. Thorsteinsson bedre dribler, og bedre skytte.
Jevtovic kan vise sig at være en skøn hybrid af de to..! Og endda med farlighed fra begge ben.
 
Jevtovic kan sparke og drible med begge ben, og gå til begge sider. Det så vi også mod Honka. Og vi har slet ikke set det bedste fra ham endnu. Dejligt med mål af både Links og ham. Thorteinsson, PM og PO største skuffelser i dag. (og sjovt nok også dem med mindst fart/dynamik)
Men det skal også med, at Brøndby stod meget lavere i 1. halvleg og at det var dem der havde alle omstillingerne der. Nu lever vi jo decideret på omstillinger og det kan vi altså bedre lide.
 
Imponerende nok, at vores uprøvede unge forsvar stod distancen i 2. halvleg. Selvfølgelig meget bedre beskyttet af midtbanen end vi så i 1. halvleg. Og selvom resultatet er mindre vigtigt, så er det nu altid rart at slå Brøndby.

1. halvleg var vel reelt superligaopgøret og der fik vi altså igen set, at vi har det svært, når vi prøver at komme frem for at skabe kampen. Det blev simpelthen for enkelt for Brøndby at spille sig til chancer.

Ros til produktionen i øvrigt, bortset fra ham der stod for at styre mute-knappen.
 
Det var endnu en testkamp som altid er lidt rodede men denne gang med sejr.

Jeg glæder mig over at se de unge. De bringer meget energi og hold op de arbejder med presspillet - det ser lovende ud for fremtiden (hvis de ikke taber tålmodigheden undervejs). Lassen ser rigtig spændende ud - syntes han virker stærk og solid.

Lækkert lækkert mål af Jevtovic - han viste lige, at han godt ved hvodan den skal sparkes ind. Links havde også flere gode aktioner og jeg syntes han bliver farligere og farligere. Det er gået den rigtige vej det sidste lange stykke tid og spændende hvad det kan ende med. Sikke en kanonkugle den lille mand kan sende afsted.
 
Imponerende nok, at vores uprøvede unge forsvar stod distancen i 2. halvleg. Selvfølgelig meget bedre beskyttet af midtbanen end vi så i 1. halvleg. Og selvom resultatet er mindre vigtigt, så er det nu altid rart at slå Brøndby.
BIF skiftede også en masse ud i pausen. Dog var det mere erfarne spillere de satte ind end vores. Så stadig flot. Men bare med den "hage".
 
Ja, og man sidder jo med en følelse af at det lige så godt kan hedde Hvidt/Blume på den midtbane i stedet for PO/Grønbæk. Når vi så samtidig kan smide Grønbæk på en kant. Men det kaldes vel god bredde :)
Lige den del er lidt bekymrende - jeg havde regnet med PO klart ville sætte sig på den position og vise han var en klasse over de andre. Forhåbentlig kommer det her i foråret, så er han kørt ind og samspillet optimeret. Håber ikke det var mine forventninger der var for høje ;)
 
Lad os se om PO ikke nok skal komme, PC mente jo han er i nærheden af landsholdsklasse, og det kommer vel.
 
Nu var der lidt skriveri i en anden tråd men blot for at slå fast. Sanneh kan ikke spille med mod Fck ifølge JP.


Ikke med imod FCK​

AGF spiller onsdag testkamp imod FC København, men den kan Bubacarr Sanneh ikke deltage i, da han skal coronatestes og igennem en karantæneperiode efter ankomsten fra Belgien. AGF spiller første kamp i sæsonen i Superligaen tirsdag på udebane imod Vejle.
På trods af den manglende spilletid på klubplan har han hele tiden været fast mand for det gambianske landshold. Han har senest fået fuld spilletid i november i to kvalifikationskampe imod Gabon.
 
startopstilling til kamp i dag nu på agf.dk

hæfter mig ved følgende: "Hausner, Tingager, Diks, Jørgensen, Munksgaard og Blume er dog ikke med i København, da de har haft lidt småskavanker og deres træning derfor skal doseres, så de kan blive helt klar til sæsonstarten på tirsdag."

Eddermame et spinkelt forsvar, vi kører med lige nu. Med Sanneh ude af billedet også er vores a-kæde i forsvaret lige nu Højer-Juelsgård-TK-Lassen.

/W
 
Hausner, Tingager, Diks, Jørgensen, Munksgaard og Blume ude med skåskader. Bubacarr Sanneh og Daniel Arzani er dog blot i corona-karantæne. Og Søren Tengstedt, Zach Duncan og Niklas Backman er på langtidsskadeslisten... Men det er altså både vores midterforsvar samt begge højre backs.... pfff

Hvis dette forår ender i skadeshelvede, så går jeg amok. Men vi er da snart der hvor Sanneh kan få spilletid lidt før man regnede med!?

Rygtet går at Diks kan være alvorligt skadet....
 
Hausner, Tingager, Diks, Jørgensen, Munksgaard og Blume ude med skåskader. Bubacarr Sanneh og Daniel Arzani er dog blot i corona-karantæne. Og Søren Tengstedt, Zach Duncan og Niklas Backman er på langtidsskadeslisten... Men det er altså både vores midterforsvar samt begge højre backs.... pfff

Hvis dette forår ender i skadeshelvede, så går jeg amok. Men vi er da snart der hvor Sanneh kan få spilletid lidt før man regnede med!?

Rygtet går at Diks kan være alvorligt skadet....
for et par uger siden var Backman også en af dem med 'småskavanker', så man er sgu ikke helt tryg....

/W
 
Rolig nu. Det er fuldstændig standard, at spillere spares med småskavanker, især i den sidste træningskamp, som de sagtens kunne spille en normal kamp med. Tvivler på, at der er mange spillere i truppen, der ikke har ondt et eller andet sted lige nu (og resten af sæsonen).
 
Top