Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Spørgsmål om det nye software

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
Det var også dét, jeg ville forestille mig - jeg synes bare, jeg får første post på første side, når jeg trykker på link i Topic.

1600331205956.png
1600331153928.png

Boldobp

New member
Oprettet
18 Februar 2019
Beskeder
21
Point
3
Det virker til at hvis IKKE der er nye indlæg i en tråd jeg klikker på, så kommer jeg til første indlæg på første side. Men hvis der ER nye indlæg, så ledes jeg direkte hen til det nyyeste. Det er på mobil.

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
Og der står der er ulæste indlæg? Altså den er markeret med fed skrift? :unsure:
Jeg har lige refreshet og taget næste topic med fed, hvor jeg ikke har læst seneste aktivitet i heller, og her lander jeg også på første post, første side 😶
1600332005034.png
1600332069831.png

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
Jeg kan huske, vi talte om det selv samme på forgangne forum.
Der fik vi den her "bolle" for enden af trådens navn, vi kunne trykke på for at komme til seneste ulæste, fordi topic i sig selv bare linkede til starten af tråden.
Jeg oplever det samme ske her lige nu - at topic bare linker til trådens begyndelse - men fornemmer, det burde opføre sig anderledes 😄

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
199
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Som I kan se herunder, så kan man - i trådoversigten i et forum - se om der er ulæste indlæg (fed skrift). Læg mærke til bunden, markeret med gult. Man kan se den linker til <trådens navn>/unread, det vil sige den selv finder ud af hvilket indlæg du har læst, og så leder dig derhen. Hvis man klikker på et andet link, som ikke er med fed skrift, så går man til første indlæg (hvis man da ikke vælger sidetal med det samme), fordi der ikke er nogen ulæste indlæg.

I forhold til modulet på forsiden, så skal der være fed skrift i "Topic"-kolonnen for at indikere der er ulæste tråde, og det fungerer præcis på samme måde som i selve forumoversigten. Med andre ord, er der fed skrift så bliver man ledt hen til første ulæste indlæg, er der ikke - well så er det første indlæg man ledes hen til. Det fungerer som hensigten er.

Jeg vil dog gerne se på muligheden for, at man pr. automatik kan blive ledt hen til sidste indlæg, hvis flertallet ønsker det :)

1600333376801.png

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.123
Point
48
Jeg vil dog gerne se på muligheden for, at man pr. automatik kan blive ledt hen til sidste indlæg, hvis flertallet ønsker det :)
Jeg synes det giver mening, at man altid ledes til den sidste post i en tråd man har læst. Det er som regel det sidste der er skrevet man vil forholde sig til.

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
For mig vil det give mere mening for mig på dén måde, men måske det giver mening for andre at komme til første post 🤷🏻‍♂️

Jeg har desuden tjekket, at der faktisk står 'unread' i url'en bunden, men på givne eksempel alligevel blev ved med at blive skudt ind på starten af tråden. Nu har jeg bladret samtlige tråde igennem, som stod til at have nye posts i for mig, og så vil jeg se, hvordan den opfører fremad herfra 🙂

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
225
Point
28
Tror det er fordi alle overførte posts er blevet tagget som ulæste. Så når først man har været forbi dem, vil det begynde at virke korrekt. For casual deltagere i debatten kan det dog godt være svært at klikke sig til nyeste indlæg i en tråd.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
Når man scroller over den GIF, så scroller man inde i GIF'en hos mig, så scrollingen af siden stopper indtil man er i bunden af GIF-halløjet ("keep watching on GIPHY").

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
@Alsgaard Efter at have været alle grene af forum igennem, og bladret mørkeblå tråde med posts med 'New'-mærker på helt til bunds, vil jeg gerne melde tilbage, at forum nu virker efter hensigten for mig; jeg får kun tråde med nyt indhold markeret/highlighted i boksen på forsiden, jeg har ikke nogen underfora highlighted, og når jeg trykker på tråde på forsiden, kommer jeg som hensigten til seneste nye post 👍🏻🙂

Jeg har helt ærligt ikke kunne gennemskue, hvorfor enkelte tråde sendte mig til første post trods nye ulæste posts , eller hvorfor op mod halvdelen siderne i enkelte tråde har været posts markeret med 'New', mens andre blot har været de sidste par stykker, for jeg lavede af og til samme øvelse hele vejen rundt på forgangne forum, for ikke at have nogen ulæste tråde (orden eller OCD - kald det hvad I vil), så det har muligvis blot været noget migreringsfnidder på min profil eller sådan noget.

Anywho, min indledende udfordring er ikke mere, og hvis det er dét fnidder, jeg skal opleve med hele flytningen, så vil jeg gerne kalde operationen for en stor succes. Well done, og tak 🙌🏻🙂

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
Jeg kom til at kigge på tidsstempler i kamptråden, og havde svært ved at få til at gå op, at Hausner allerede skulle være blevet smidt ud klokken 14.05 i går, så jeg fandt dette i 'Preferences' på min profil.

Jeg har ikke været inde på den side af mine nye profilindstillinger før nu - kan det være en grundindstilling på forum (UTC), eller endnu en glitch hos mig bare.? 😊
1600680163165.png

Edit: jeg har naturligvis rettet min tidszone, men hermed flag hejst, hvis den kan være en mere eller mindre generel ting.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
735
Point
28
Jeg kom til at kigge på tidsstempler i kamptråden, og havde svært ved at få til at gå op, at Hausner allerede skulle være blevet smidt ud klokken 14.05 i går, så jeg fandt dette i 'Preferences' på min profil.

Jeg har ikke været inde på den side af mine nye profilindstillinger før nu - kan det være en grundindstilling på forum (UTC), eller endnu en glitch hos mig bare.? 😊
View attachment 31

Edit: jeg har naturligvis rettet min tidszone, men hermed flag hejst, hvis den kan være en mere eller mindre generel ting.
Jeg har lige tjekket og jeg havde samme indstilling.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
199
Point
28
Webside
agf-forum.dk

View attachment 31

Tjek, det er noteret. Jeg giver lige alle brugere en melding om dette :)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
Hos mig virkede det ikke første gang, men næste gang der kom indlæg. Og det ville jo være naturligt hvis forum behandlede ALLE indlæg som nye, og viste tråden forfra første gang, og så via cookies registrerer hvor man er nået til derefter.

Sådan var det for mig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
Er det muligt at gøre nye indlæg markert endnu tydeligere? Jeg synes jo mere "kamptråd"-markøren springer i øjnene end forskellen på den ene blå vs fed blå.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
199
Point
28
Webside
agf-forum.dk
EDIT: Den er nu placeret øverst til højre i sidebaren, og er at finde på alle sider.
----------
Så bliver det noget lig med dette (synes bare de to felter så fylder for meget...) Så må I brugere vurdere hvad I vil have deroppe :):
1600804213782.png

Den måde "Kamptråd"-knappen er på, så er det en del af trådnavnet, og jeg har endnu ikke fundet en måde at kunne få det vist på samme måde ved nye indlæg.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
Jeg synes det eksempel du viser der vil være bedre, da man så let overskueligt kan se at der er nye indlæg. Jeg kan godt lide at man kan komme "i bund" med en liste. Men kan godt se det øverste felt fylder lidt rigeligt. Skal det være "dobbelt-linjet"?

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
225
Point
28
Hos mig virkede det ikke første gang, men næste gang der kom indlæg. Og det ville jo være naturligt hvis forum behandlede ALLE indlæg som nye, og viste tråden forfra første gang, og så via cookies registrerer hvor man er nået til derefter.

Sådan var det for mig.
Alle indlæg fra det gamle forum står som "ikke læst" på det nye. Så det kan godt svare sig lige at gå forbid alle fora og trykke på denne knap:
1600849943516.png

Så burde der komme styr på læst/ulæst

Dine ulæste indlæg