New posts

Fejl Superliga 22/23: R9 SIF - AGF, søndag, d. 11.09.2022 kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 100
  • Views Views: Views 7K
Fejl Superliga 22/23: R9 SIF - AGF, søndag, d. 11.09.2022 kl 18.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Bisseck.png

Dagens modstander fan af Sikeborg IF er Christian Ditlev

I har fået en god start på sæsonen i Superligaen, mens det er gået mindre godt i Europa.
Tror du det vil få betydning i Superligaen at I skal spille i Europa

Det vil helt sikkert få betydning for os i ligaen at vi skal spille i Europa. Vi kommer til at rotere meget mere end vi gjorde i sidste sæson. Det kan styrke os på den lange bane, men på kort sigt bliver det en test af om vores koncept er holdbar med de yderste mandater i truppen

Udover os så har I Randers og Horsens i de kommende kampe.
Hvad er dine forventninger til point antal i de 3 kampe?

Mit håb er selvfølgelig 9 points, men jeg forventer 7. Om den uafgjorte kommer mod jer eller hestene ved jeg ikke

Har du et bud på resultatet i kampen?

Vi vinder 3-1

Hvem er de to mest betydningsfulde spillere i din klubs historie?

Morten Bruun og Henrik Tømrer

Fokus på Silkeborg IF:

kort - sif.jpg

sådan scores der mod dem - sif.jpg

Indbyrdes:

Hvilke kæde scorer - indbyrdes.jpg

pointudvikling - indbyrdes.jpg

indbyrdes kampe.jpg

Karantæne info:

Der er intet at bemærke omkring de to klubber

I runden efter skal vi møde AaB, som har Allan Sousa i karantæne hvis han får et kort til 6 strafpoints

Liga:

Hvilke kæde scorer - liga.jpg

hvornår scores der - liga.jpg

kort - liga.jpg

stillingen - liga.jpg

I runden efter skal vi møde AaB, som har Allan Sousa i karantæne hvis han får et kort til 6 strafpoints
Langt vigtigere, så er Lars Kramer (centerforsvar) ude hvis bare han får et kort til 4 point. Kombineret med at de har lejet Hagelskjær ud, måske er på vej til at sælge Ross i denne uge og pt. har Granli skadet, så kan det resultere i at de har 0 midterforsvarere klar til kampen mod os. De finder selvfølgelig nok en transferfri spiller et sted, men Kramer ude vil være meget skidt for dem.

Naturligvis er alle kampe lige vigtige, men alligevel forekommer nogle mere afgørende end andre. Her gælder det jo om at hænge på topholdene, en taber vil ligge og rode omkring, formentlig under stregen. Uden Vallys og Carstensen er SIF svækket i forhold til sæsonstarten, men vi har altid besvær med at åbne deres forsvar, så hvis vi selv får lukket af (det har jo knebet noget på det seneste), kan det nemt blive 0-0 eller en 1-0 sejr til et af holdene. Vores 3-5-2 vil give dem noget spil på kanterne, selv om det er der, de er blevet svækket ved salget af de to nævnte. Heldigvis er Links blevet lidt bedre i returløbene end tidligere, men indlæggene skal være mere præcise, hvis PM skal sættes op. Jeg håber, at PM og <<Grønning starter inde, Haugen er pågående. men mangler en del teknisk, hvor Grønning virker mere boldsikker. Anyway, det bliver ulideligt spændende

Naturligvis er alle kampe lige vigtige, men alligevel forekommer nogle mere afgørende end andre. Her gælder det jo om at hænge på topholdene, en taber vil ligge og rode omkring, formentlig under stregen. Uden Vallys og Carstensen er SIF svækket i forhold til sæsonstarten, men vi har altid besvær med at åbne deres forsvar, så hvis vi selv får lukket af (det har jo knebet noget på det seneste), kan det nemt blive 0-0 eller en 1-0 sejr til et af holdene. Vores 3-5-2 vil give dem noget spil på kanterne, selv om det er der, de er blevet svækket ved salget af de to nævnte. Heldigvis er Links blevet lidt bedre i returløbene end tidligere, men indlæggene skal være mere præcise, hvis PM skal sættes op. Jeg håber, at PM og <<Grønning starter inde, Haugen er pågående. men mangler en del teknisk, hvor Grønning virker mere boldsikker. Anyway, det bliver ulideligt spændende
Vi er afhængige af dybdeløb for at strække modstandernes forsvar og give plads til vores midtbanespillere. Det betyder, at Haugen er selvskrevet i startopstillingen.

Grønning ind i stedet for PM. Hans sneglefart vil blive endnu mere udstillet på det noget hurtigere plastikunderlag. Jeg håber han kommer til at blomstre lidt op når banerne bliver tungere i efteråret, men til den her kamp ville jeg bænke ham. Det kommer dog næppe til at ske. Ellers synes jeg der skal være genvalg til alle spillere. Tingager kan næppe have to dårlige kampe i streg og han er ellers startet sæsonen stærkt.

Jeg har svært ved at se os vinde den her kamp, så jeg kan kun håbe på uafgjort hvilket isoleret set er helt fint i Silkeborg. Jeg har dog stemt på at vi taber, men det var før jeg kom i tanke om, at de også har en kamp i Bruxelles i aften og det kan man håbe de er lidt mærket af på søndag. Så jeg vil egentlig ændre min afstemning til et X. 1-1 og to hold der kan leve med det.

Grønning ind i stedet for PM. Hans sneglefart vil blive endnu mere udstillet på det noget hurtigere plastikunderlag. Jeg håber han kommer til at blomstre lidt op når banerne bliver tungere i efteråret, men til den her kamp ville jeg bænke ham. Det kommer dog næppe til at ske. Ellers synes jeg der skal være genvalg til alle spillere. Tingager kan næppe have to dårlige kampe i streg og han er ellers startet sæsonen stærkt.

Det kunne være spændende at se og især pga. farten men mon ikke det er for tidligt. Jeg tror Uwe vil bruge tid på at spille ham ind men det ville formentlig være naturligt, når det nu er plastikunderlag. PM er jo blevet en ældre herre og skal passe på skader.
Den resterende trup kan efter min mening sagtens få genvalg. Tingager var lidt uheldig men har efter min mening været god. Gid vi da kunne udrydde de små fejl i forsvaret men det går forhåbentlig hele tiden i den rigtige retning.

Jeg har svært ved at se os vinde den her kamp, så jeg kan kun håbe på uafgjort hvilket isoleret set er helt fint i Silkeborg. Jeg har dog stemt på at vi taber, men det var før jeg kom i tanke om, at de også har en kamp i Bruxelles i aften og det kan man håbe de er lidt mærket af på søndag. Så jeg vil egentlig ændre min afstemning til et X. 1-1 og to hold der kan leve med det.
Jeg er spændt på deres kamp i aften og hvor mange kræfter det vil koste dem. De har tre dage imellem og det bør være rigeligt men de har også været ude i pressen og nævne rotation - derfor kan spørgsmålet være, hvor bred er deres bænk og vil det koste dem på kvaliteten af spillet. Håber vi giver den gas og kan vinde på fysikken og så er det vel snart vores tur, til lidt stolpe-ind 🙏 ;)

Jeg er spændt på deres kamp i aften og hvor mange kræfter det vil koste dem. De har tre dage imellem og det bør være rigeligt men de har også været ude i pressen og nævne rotation - derfor kan spørgsmålet være, hvor bred er deres bænk og vil det koste dem på kvaliteten af spillet. Håber vi giver den gas og kan vinde på fysikken og så er det vel snart vores tur, til lidt stolpe-ind 🙏 ;)
Det er ikke kun hvileperioden men også den konkrete forberedelse. Man må gå ud fra at de har forberedt sig på Anderlecht i de her dage. Nu kommer de så først hjem i nat eller i morgen også skal de begynde at forberede sig på næste kamp hen over weekenden. Det kan betyde noget mentalt og taktisk, selvom de formentlig kommer til at køre med samme taktik som de plejer. Men AGF er også et nyt sted, så det kræver alt andet lige noget forberedelse samtidig med at de skal reflektere over indsatsen i aften.

Det er ikke kun hvileperioden men også den konkrete forberedelse. Man må gå ud fra at de har forberedt sig på Anderlecht i de her dage. Nu kommer de så først hjem i nat eller i morgen også skal de begynde at forberede sig på næste kamp hen over weekenden.
Reelt kan de ikke nå at træne ordentligt inden de skal møde os. De kommer først hjem natten til fredag, så det bliver blot en let restitutionstræning den dag. Og lørdag kan de så lave lidt let træning med taktisk fokus på os, men heller ikke mere end det, hvis de skal være friske søndag. Så det stiller store krav til holdet ift. at være 100% klar mod os.

Kan huske Ståle på et tidspunkt snakkede om, at FCK i perioder med mange europæiske kampe, nærmest ikke kunne træne ordentligt pga. kampe, rejsedage og restitution. Det kan FCK og FCM nemmere håndtere med deres dyre og brede trupper, med spillere som er vant til rumlen fra landshold osv. Men for en klub som SIF kan det godt blive lidt en omvæltning.

Til deres fordel tæller dog, at det er et virkeligt godt sammenspillet hold, så deres behov for at træne "konceptet" er begrænset. Men et SIF-hold på 90% kraft hjemme på kunstgræsset er stadig en stor mundfuld for os. Jeg tror dog på sejren, hvis vi kan undgå de hjerneblødninger i forsvaret, der har kostet de sidste to kampe. Friskere spillere, bredere bænk og optimale forberedelser bør kunne tippe det over til vores fordel.

Uwe har jo selv udtalt, at Grønning mangler en del endnu, kondtionelt, så det kommer næppe til at ske.
Det gør PM så også ;) Grønning har ellers lige været ude at sige, at han er i form da han har trænet hårdt i korea og spillet 25 træningskampe op mod sommeren. Bevares det er ikke det samme, men jeg tror ikke der vil være nogen mærkbar forskel i konditionen målt op mod PM der ser træt ud allerede mod slutningen af første halvleg, selvom det er begrænset hvor meget han løber rundt.

Det gør PM så også ;) Grønning har ellers lige været ude at sige, at han er i form da han har trænet hårdt i korea og spillet 25 træningskampe op mod sommeren. Bevares det er ikke det samme, men jeg tror ikke der vil være nogen mærkbar forskel i konditionen målt op mod PM der ser træt ud allerede mod slutningen af første halvleg, selvom det er begrænset hvor meget han løber rundt.

For et par år siden mener jeg PM var en af dem der løb mest. Men den statistik jeg lavede i vinters sagde det var for nedadgående - jeg ved dog ikke om den udvikling er fortsat (og der er ikke data på superliga.dk omkring fitness lige nu).

Kampen idag er en af de kampe, som jeg i disse tider ikke havde forventet af få point ud af, men som vi gerne skulle vinde.

I sæsonens første kamp ude mod Brøndby havde jeg kalkuleret med 0 point. I anden runde på hjemmebnae mod Viborg havde jeg kalkuleret med de 3 point, som vi også fik. I 3. runde mod Randers forventede jeg 3 point, men vi måtte nøjes med 1. Det gav et minus på 2 point. I 4. og 5. runde slog vi OB og Lyngby, som jeg havde forventet. I 6. runde slog vi FCM ude. Det rykkede mit forventede pointtal fra minus 2 til plus 1. I 7. runde taber vi i Horsens, hvilket rykker mit forventede point tal fra plus 1 til minus 2. Det betød at vi istedet for mit kalkulerede 1 point mod FCN, nu skulle vinde. Vi tabte. Derfor er mit forventede pointresultat nu på minus 4, hvilket får mig frem til dagens kamp, som er en kamp jeg på forhånd havde regnet med at vi ville tabe, men nu er nødt til at vinde for at skabe lidt balance i pointhøsten. På nuværende tidspunkt havde jeg håbet på at vi havde 16 point, for at få en god sæson, men vi har 13. Det vil sige at vi med en sejr idag mod SIF kan få 16 point, og dermed indhente mit forventede pointtal efter 9. runde. KSDH.

Kampen idag er en af de kampe, som jeg i disse tider ikke havde forventet af få point ud af, men som vi gerne skulle vinde.

I sæsonens første kamp ude mod Brøndby havde jeg kalkuleret med 0 point. I anden runde på hjemmebnae mod Viborg havde jeg kalkuleret med de 3 point, som vi også fik. I 3. runde mod Randers forventede jeg 3 point, men vi måtte nøjes med 1. Det gav et minus på 2 point. I 4. og 5. runde slog vi OB og Lyngby, som jeg havde forventet. I 6. runde slog vi FCM ude. Det rykkede mit forventede pointtal fra minus 2 til plus 1. I 7. runde taber vi i Horsens, hvilket rykker mit forventede point tal fra plus 1 til minus 2. Det betød at vi istedet for mit kalkulerede 1 point mod FCN, nu skulle vinde. Vi tabte. Derfor er mit forventede pointresultat nu på minus 4, hvilket får mig frem til dagens kamp, som er en kamp jeg på forhånd havde regnet med at vi ville tabe, men nu er nødt til at vinde for at skabe lidt balance i pointhøsten. På nuværende tidspunkt havde jeg håbet på at vi havde 16 point, for at få en god sæson, men vi har 13. Det vil sige at vi med en sejr idag mod SIF kan få 16 point, og dermed indhente mit forventede pointtal efter 9. runde. KSDH.
Det vil jeg også personligt sige var til den optimistiske side. Jeg håbede vi kunne holde os i nærheden af top-6 ved vinterpausen så når vi for et par kampe siden kunne gå helt i front var vi klart foran og det synes jeg også vi har været spillemæssigt selvom vi har haft forventede udsving. Det har givet os en buffer ift nogle nederlag, men det er klart vi ikke skal starte en alt for lang stime, så kan vi også hurtigt ende nede i bunden og skulle til at kæmpe for at hænge på. Det skal nok blive en tæt kamp om de pladser, men kan vi udvikle holdet og den nye spillestil henover grundspillet kan vi tage en af dem.

Back